ole i Posted October 27, 2010 Posted October 27, 2010 jeg lurer fælt på en ting hva bruker folket her inne for å legge ut bilder av feks bilene sine dvs bruker dere feks imageshack eller bruker dere andre??? jeg syntes det går treig å få opp bildene av feks min egen bil om jeg klikker på den for å lese innlegg osv,når jeg klikker på andres biler så syntes jeg det går mye kjappere. noen som vet hva det skyldes eller brukes det noe bedre en imageshack??? Quote
repvik Posted October 27, 2010 Posted October 27, 2010 Jeg har brukt mye photobucket, men bruker også forumets egen vedleggsfunksjon: Quote
ole i Posted October 27, 2010 Author Posted October 27, 2010 hvilke syntes du er enklest å bruke da? Quote
CHARLIE Posted October 27, 2010 Posted October 27, 2010 Jeg bruker bare www.photobucket.com og er veldig fornøyd. Har dog sprengt limiten på gratisbilder, så jeg måtte bruke noen hundrelapper her ifjor på å øke limit´en :lol: Quote
ole i Posted October 27, 2010 Author Posted October 27, 2010 næ charlie nå kødder du hæ har du brukt opp limiten???? hehehe skjønner det charlie for med flere flotte biler så blir det mye bilde ja,vurdere å kansje bytte til photobucket jeg og Quote
Olav Posted October 27, 2010 Posted October 27, 2010 Jeg har brukt mye photobucket, men bruker også forumets egen vedleggsfunksjon: Ved-legg ja. :D At det går tregt å vise bildene kan jo skyldes at de er store. For moro skyld sjekka jeg det første bildet i tråden om bilen din, det var 3072 × 2304 pixler stort (Forumet skalerer det ned) og filstørrelsen var 1,9 MB. Om du skalerer det ned til 800 pixlers bredde og kanskje reduserer bildekvaliteten kan du redusere filstørrelsen betydelig. Det kan også være forskjell på hastighet ut fra hvor bildene er lagret. Jeg bruker ikke Photobucket, og har ingen erfaring med hvordan det funker. En liten test Her er ditt ukomprimert på 1,9 MB Her er det samme komprimert til 132 kb. Begge er lastet opp på samme server, så det skal ikke være forskjell i nedlastingshastighet. Quote
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted October 28, 2010 Posted October 28, 2010 Jeg lagde en slik how to do en gang, men den ser ut til å være borte på MBE, men fant en i naborummet. Quote
TEH Posted October 28, 2010 Posted October 28, 2010 Imageshack går utrooooolig tregt hos meg. Får dilla når jeg er på en tråd hvor denne er brukt. Photobucket går mye raskere. Men Olav er inne på noe veldig viktig her. Skaler ned bildene før de lastes opp!!!!!!!!!!! Quote
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted October 28, 2010 Posted October 28, 2010 Det er nettop det, det er ikke imageshack sin skyld at folk ikke skalerer bildene før dem laster dem opp heller. Det er jo det som er hele poenget om man vil at bildene skal vises raskere. Det er jo forsåvidt best for alle parter om det går raskest mulig . Det er flere måter å gjøre det på også, men om man er litt oppmerksom, så kan man huke av for forminskelse FØR man laster opp på imageshack til 600 x 800 pixler. Da går det like fort som hvilket som helst annet opplastningssted faktisk Man må bare vite om slikt, å det er det ikke alle som gjør Det er heller ikke alle som vet om (eller ser for den sakens skyld), at bilder som bruker lang tid ofte er sylskarpe, dette er høyoppløslige bilder som er skallert til å passe forumet uten at det er gått ut over kvaliteten til selve bildet. Selv er jeg bare amatør, men synes det er skikkelig gøy med bilder, spesielt om det blir bra Å man lærer så lenge man lever. Quote
ole i Posted October 28, 2010 Author Posted October 28, 2010 skal være helt ærlig å si jeg ikke er spes god på alt det her data greiene så hvordan i alle dager skalerer man ned et bilde da??? Quote
Olav Posted October 28, 2010 Posted October 28, 2010 skal være helt ærlig å si jeg ikke er spes god på alt det her data greiene så hvordan i alle dager skalerer man ned et bilde da??? Det gjør du i et bildebehandlingsprogram eller du kan gjøre som Syver sier, skalere ned når du laster opp på imageshack. Klikk på resize og velg 800x600 som er maks størrelse på forumet. Quote
Einar Posted October 31, 2010 Posted October 31, 2010 Du kan også nedskalere i paint(elelr er det bare fysisk størøelse). Quote
Recommended Posts