Jump to content

Spiller skrur seg av og på, med varmeapperatet på to og tre.

Recommended Posts

Posted

Hei

Om jeg har musikken på høy styrke, og varmeapperatet på to eller tre, skrur spilleren seg av og på. Men varmeapperatet går som det skal. Skrur jeg ned volumet gir det seg.  (Biltype: 91 mod. 230 ce 124 kar.)

Radioen er koblet opp slik at når jeg setter på tenningen, starter spilleren, om den står på. Har også en ekstra forsterker, men den er koblet opp med egen strøm og gjordledning, kun styrestrøm til spilleren.

Kan jo koble spilleren rett opp mot batteriet, men ønsker egentlig og ha koblingen, slik den er nå. Er jo merkelig at kretsen ikke tåler mere motgang.

Satt pris på tips, om hvordan jeg kan løse problemet. Takk.

Mvh

Bent

Posted

Sikker på at varemapp. har noe med saken og gjøre? Høres ut som dårlig jording i mine øre/øyne.. Forstrekeren min gjorde dette når jeg spillte høyt. Skifta jordingsplass, problem borte... Trekk opp en ekstra jordingskabel til spilleren. Er noen jordingspunkt forran girvelgeren som det går noen brune ledninger til. Bruk den å se om det blir bedre :) (Er nokk og sette jordinga rett i chassiet til spilleren)

Posted

Hei Fredrik B

Nei, vet vel ikke om varmeapperatet har noen direkte årsak til prob. Men det er når dette skrus på at problemet oppstår. Så det må være noe som trekker for mye strøm, og at det trengs ekstra jording til spilleren.

Har selv vært inne på tanken med at det blir for dårlig jord. Så jeg skal prøve ut det du sier. Høres meget fornuftig ut  :) Og takk for hvor jeg best kan jorde spilleren.

Takker.

Mvh

Bent