Jump to content

Recommended Posts

Posted

Helt enig med camper'n. Trist og se en så til de grader ødelagt klasiker :-( Ikke min stil i det hele tatt... Ser jo ut som om det er blitt brukt 40 spann med stålplast også...

Posted

Jeg synes prosjektet er kult, ingen fan av å bygge om orginale 500er på denne måten dog. Med så store ombygginger stusser jeg over hvorfor man begynte med en E500 og ikke et mye billigere utgangspunkt.

Posted

Synes det er tøft når folk tør å "ødelegge" biler på denne måten. Såvidt jeg har registrert var det ingen som kom med slike påstander om den fiske S123´en som er ombygd til driftebil... En grunn til det er vel kanskje at en E500 er en våt drøm for mange 124-hoder... i alle fall for meg. Men synes svenskebygget ser tøft ut jeg :D

Posted

Problemet er at det begynner å minke på orginale 500E. Enten er de jazza opp med plastik og 94 panser eller så er de ikke tatt vare på. Bilen som svensken bygger om kunne ha blitt en pen orginal bil med enkle grep og mest sannsynlig steget i verdi. Diamant blå 500E er jo ikke den vanligste fargen heller.

For meg er 500E den ultimate drømmen. Feller en liten tåre hver gang jeg ser noen som annonserer slakta 500'er på finn.

Posted

Synest det er heilt rått prosjekt jeg :D er ikke hver dag noen begyner med ett så omfatende prosjekt som det der :)

og 500E er jo ett fint utgangspunkt om man absolut skal ha v8 :)

Posted

Jeg kjøper Bilsport jevnlig så jeg blir ikke forbauset lenger over hva de finner på.

SBP har en merkelig (bra) regel som gjør at hvis du bygger om en bil skikkelig

som f.eks å bytte motor, gir, bakaksel og bremser så er den lettere å få

skilter på enn om du bare skifter til større motor f.eks. :lol:

Sånn skulle det vært i Norge også for her får man nesten ikke godkjent

noenting.

Jeg synes forøvrig også at det er synd å "ødelegge" en originalbil hvis den

er fin, men ser helt klart at resultatet kan bli helrått. :D

Posted

I Sverige koster vel disse orginale 500ène mye mindre enn her.

Er det ikke bra å ha ett godt utgangspungt for å få en bra bil til slutt da?

Kongebil!  :supz:

Som jeg skulle sagt det selv :D

Posted

I Sverige koster vel disse orginale 500ène mye mindre enn her.

Er det ikke bra å ha ett godt utgangspungt for å få en bra bil til slutt da?

Kongebil!  :supz:

Som jeg skulle sagt det selv :D

Men hva er vitsen med ett godt utgangspunkt når det ikke er noe igjen av bilen??

Posted

Det er fortsatt lassevis med originale 500E`er rundt omkring i verden så jeg ser egentlig ikke problemet.....det er jo ikke en sjelden bil i den forstand... hadde det vært noe som virkelig var sjeldent, feks en gullwing så hadde jeg forstått diskusjonen... :lol:

Synes det ser ut som et kult prosjekt, og kjører han løpet helt ut og legger nedi en turbo på hver side av V8`en  så blir jo dette en skikkelig konge bil.... 8)

Posted

En `94-look er jo også rimelig lett reversibel, sett på `pre-facelift panser, lykteglass og bakluke, og få på ulakkerte pølser, så er jo mye gjort.