Jump to content

Prosjekt Whitey

Recommended Posts

Posted

dre husker vel gamle wicky..som bare lagde masse tråder om å fikse merca..men som aldri fikk fullført dem?vel...I HAVE CHANGED..hihi..

hittil har jeg fått på senkesett, byttet termostat,byttet alle vinduene på begge bakdørene og byttet elmotor på begge sider bak..fikset el vindu på passasjersiden foran..fått smørt opp vindusviskeren foran..byttet frontlykter..dratt opp ledninger til anlegg..sveiset hull i lyddemper i eksosen..fikset førerstolen da den ikke ville røre på seg..hihi...IM GOOD...

men nå fungerer ikke soltaket..hører motoren til soltaket gå..så hører jeg klakke lyder uten at noe skjer..tenkte å ta av trekket og se hva som er galt..hvordan er taket festet?

bilen er en w124 1987 model..

Guest AMG_BRABUS_CARLSSON
Posted
..fikset førerstolen da den ikke ville røre på seg..hihi...IM GOOD...

..

hvordan gjorde du dette,har samme problem på min.

Posted
men nå fungerer ikke soltaket..hører motoren til soltaket gå..så hører jeg klakke lyder uten at noe skjer..tenkte å ta av trekket og se hva som er galt..hvordan er taket festet?

Dette tror jeg er vanskelig å fikse selv, og ikke mange verksteder kan dette, utenom de som er eksperter på MB.

Posted

Dette tror jeg er vanskelig å fikse selv' date=' og ikke mange verksteder kan dette, utenom de som er eksperter på MB.[/quote']

vel..jeg svømmer ikke i penger..så må nok gjøre dette selv..noen som kan forklare hvordan man løsner taket?og hvordan man skal montere den igjen?har tilgang til verksted med alt verktøy..

Guest Tin Nguyen
Posted

Soltak er noe dritt. Kan du ikke bare sveise igjen åpningen og montere klima? 8)

Posted

jeg har akkurat samme problem på min mercedes, 230E 86 modell, motoren går men taket bare "klunker" jeg har tvunget soltaket opp hehe(nei ble ikke merke) å slik jeg kunne se var det noen fester(ledd) som var rustet helt i stykker, soltaket mitt står helt i fin posisjon, å jeg kommer ikke til å gidde å bruke penger på å fikse det.

Posted

nå er anlegget montert og fikset..eksosen er sveiset ytterligere...var lixom ikke heeelt tett..hehe..fått fikset alle dørtrekk og slikt så alt sitter..hihi..

Posted
jeg har akkurat samme problem på min mercedes' date=' 230E 86 modell, motoren går men taket bare "klunker" jeg har tvunget soltaket opp hehe(nei ble ikke merke) å slik jeg kunne se var det noen fester(ledd) som var rustet helt i stykker, soltaket mitt står helt i fin posisjon, å jeg kommer ikke til å gidde å bruke penger på å fikse det.[/quote']

----------------------------------------------

Hei

For joine deg,fordi jeg har akkurat det samme problemet som du forteller om på min 190.Noen som har greid å fikse dette,kan anbefale hvordan man burde gå frem md dette problemet?

mvh

Hav

Posted

er det mye jobb å bytte olje i girkasse (manuell) og diffen bak?pluss bensinfilter?tenkte å gjøre bilen vinterklar lixom..skal også bytte kjølevæske..hvor gjøres dette?byttet termostat..noe annet jeg må bytte? tenkte å bytte;

*alle oljer

*alle filtre

*plugger

*reimer

*kjølevæske

*smøre alle gummilister med...?silikon?wd40??

*polering

Hva kan jeg gjøre med rusten som er der?har i hjulbuer bak..må bytte hjulbuer til sommern, men hva kan gjøres for å hindre at rusten sprer seg videre?

Guest Tin Nguyen
Posted

Hva kan jeg gjøre med rusten som er der?har i hjulbuer bak..må bytte hjulbuer til sommern' date=' men hva kan gjøres for å hindre at rusten sprer seg videre?[/quote']

Kline på med masse fett. Eneste som hjelper.

Posted

Hva kan jeg gjøre med rusten som er der?har i hjulbuer bak..må bytte hjulbuer til sommern' date=' men hva kan gjøres for å hindre at rusten sprer seg videre?[/quote']

Kline på med masse fett. Eneste som hjelper.

Har hørt at brukt motorolje også er meget bra mot spredning av rust!

Guest Asbjørn
Posted

smør på tectyl, nånn du får på spann, hjelper ikke mye med den som du får på spray boks.. den på spann er seig og god..

Posted

Mot rust har jeg nå for test et stoff som heter CAN TRUST. Noe ala det de selger på Biltema, men det virker ganske øyeblikkelig med at rusten blir sort. Kan ikke påstå at dette er noe som varer evig. Men bilen skal gå i vinter med dette stoffet på, noen steder med lakk og klarlakk utenpå og noen steder bart.

Så langt er det ikke tegn til at rusten fortsetter (ca 2 mnd.) det ser altså bra ut enda. Det skal overmales, sier bruksanvisningen.

Posted
smør på tectyl' date=' nånn du får på spann, hjelper ikke mye med den som du får på spray boks.. den på spann er seig og god..[/quote']

Sånn at man er helt sikker på å ødelegge bilen? tectyl oppå rust er en dårlig idé. Sandblåsing er det beste. Olje er ikke dumt, men gjerne noe litt tyktflytende, f.eks. motorsagkjedeolje.

Guest Sondre B. Bjelland
Posted
Mot rust har jeg nå for test et stoff som heter CAN TRUST. Noe ala det de selger på Biltema' date=' men det virker ganske øyeblikkelig med at rusten blir sort. Kan ikke påstå at dette er noe som varer evig. Men bilen skal gå i vinter med dette stoffet på, noen steder med lakk og klarlakk utenpå og noen steder bart.

Så langt er det ikke tegn til at rusten fortsetter (ca 2 mnd.) det ser altså bra ut enda. Det skal overmales, sier bruksanvisningen.[/quote']

Noe slikt skal jeg "male" bilen min med under før vinteren. Hvor kjøpte du dette? Når det gjelder antirustmidler har jeg liten tro på Biltema. Hva børe jeg ta over for å få det til å bli litt motstandsdyktig mot veisalt?

Posted
Mot rust har jeg nå for test et stoff som heter CAN TRUST. Noe ala det de selger på Biltema' date=' men det virker ganske øyeblikkelig med at rusten blir sort. Kan ikke påstå at dette er noe som varer evig. Men bilen skal gå i vinter med dette stoffet på, noen steder med lakk og klarlakk utenpå og noen steder bart.

Så langt er det ikke tegn til at rusten fortsetter (ca 2 mnd.) det ser altså bra ut enda. Det skal overmales, sier bruksanvisningen.[/quote']

Noe slikt skal jeg "male" bilen min med under før vinteren. Hvor kjøpte du dette? Når det gjelder antirustmidler har jeg liten tro på Biltema. Hva børe jeg ta over for å få det til å bli litt motstandsdyktig mot veisalt?

Dette kjøpte jeg hos Algaard, MB-forhandler i Bergen. Kan vel overmales med det som er mest egnet til bruken. Tror ikke det er noen maling/lakktyper det ikke tåler, da det selv ikke er lakk/maling, men et kjemisk stoff som(forhåpentligvis) reagerer med rust og omdanner det til etellerannet slik at det ikke ruster mer.

Under bilen ville jeg brukt en lysfarget vanntett tokomponent epoxygrunning, og så tykk understellsmasse. Lettere å kontrollere senere om rusten holder seg borte. Men nå er ikke jeg billakkerer eller maler, så det er ikke utenkelig at jeg tar feil. Det har skjedd før(i 1974) men da hadde jeg rett likevel.Det var det som var feil. :wink:

• 1 year later...
Guest Glenn-Ronny
Posted

..fikset førerstolen da den ikke ville røre på seg..hihi...IM GOOD...

..

hvordan gjorde du dette,har samme problem på min.

Er det noen som har fikset dette? Har samme problemet jeg også. Kan noen forklare hvordan man går frem?

Takk!

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
  • Create New...