Stjernedama Posted October 26, 2010 Posted October 26, 2010 Har byttet viftereim og motor demperen.. Men syntes kaklinga/ rakling er blitt verre enn før jeg byttet demperen..Virker ikke som det begynner før motoren har blitt litt varm... Noen som har noen forslag hva jeg skal sjekke eller hva det kan være? Gjelder min w210 96 mod.. Quote
TEH Posted October 26, 2010 Posted October 26, 2010 Kan være frihjulet på dynamoen som er gåendt. Hvis det er det på denne da? Lagde i hvertfall mye bråk på 211'n min. "Blaffrer" reima i utgangen/inngangen på dynamoen? Quote
Stjernedama Posted October 26, 2010 Author Posted October 26, 2010 Kan være frihjulet på dynamoen som er gåendt. Hvis det er det på denne da? Lagde i hvertfall mye bråk på 211'n min. "Blaffrer" reima i utgangen/inngangen på dynamoen? Nei reima virker stram nok... Minner litt om gelenderwagen jeg en gang hadde.. sånn diesel motor aktig lyd.. Vet ikke om det er slik frihjul på den heller.. Men det begynner ikke med en gang jeg starter heller og det er litt rart.. Men vifta virker litt løs på en måte, kan det være den tro? Quote
TEH Posted October 26, 2010 Posted October 26, 2010 Finn ut om det er frihjul på dynamoen. Er det det så ta av reima og vri på hjulet til dynamoen. Den ene veien skal den dra med seg dynamoen, den andre veien skal den frikoble dynamoen og gå lett. Gjør den ikke det så må dette hjulet byttes. Defekt frihjul lager en raklete lyd, selv på en dieselmotor. http://www.mbentusiastklubb.com/smf/index.php?topic=27861.0 Quote
Stjernedama Posted October 26, 2010 Author Posted October 26, 2010 Finn ut om det er frihjul på dynamoen. Er det det så ta av reima og vri på hjulet til dynamoen. Den ene veien skal den dra med seg dynamoen, den andre veien skal den frikoble dynamoen og gå lett. Gjør den ikke det så må dette hjulet byttes. Defekt frihjul lager en raklete lyd, selv på en dieselmotor. http://www.mbentusiastklubb.com/smf/index.php?topic=27861.0 Takk skal prøve på det i morgen Hadde vært fint om det var noe ikke for dyrt å reparere også.... Quote
Stjernedama Posted October 27, 2010 Author Posted October 27, 2010 Viser seg å være vannpumpa.. Så da får jeg bare kjøpe den og bytte.. Quote
Recommended Posts