Jump to content

Bytte Xenon pære, E220 CDI ( 210)

Guest Arikstad

Recommended Posts

Guest Arikstad

Venstre side, bak lyskasteren ligger beholder for 'zentralhydraulic' ( etter hukommelsen), og beholdere for spyleveske. Forsøkte litt igår, i halvmørke, jeg kommer ikke til !

Jeg har fått gode tips her før, og takker for tips på forhånd.

Jon Årikstad

2000 E200CDI

1970 MG MGB GT ( SNART VÅR!)

Guest mortenli

På min W210 1996 mod kan jeg løfte opp den fremste delen av spylertanken, altså den som er til lyktespylerne. Den er festet i et spor i den store beholderen, og bare trekkes rett opp.Da er det veldig god plass. :D

Guest Arikstad

Takk for svar.

Jeg kan løfte bort tanken til lykktespyleren. Fremdeles trangt, pluss at jeg ikke ser hvordan pære/holder er festet.

MVH'

Jon Å

Guest mortenli

Pæra står i en kontakt som er skrudd fast i lykta, de får du ut med en liten forlenger. Du kan evt. spørre om råd der du kjøper pæra, kanskje de har en bedre forklaring :?:

Guest Michael

Ballasten er festet med 3 stk små muttere. Mener å huske det er 7 eller 8 mm. Den nederste mutteren ser du ikke, men jeg har rett og slett følt meg fram. Vær ytterst stø på handa når du skal ha bolten sentrert på plass igjen! Veldig lett at mutteren detter av pipa. Bruk helst en pipe med magnet.

Forlengeren ble for lang for min del. Jeg brukte en pipe som er ca 2-3 ganger lengre enn den tradisjonelle lille pipen. Den passer perfekt.

På høyresiden er det lettest å fjerne luftfilterboksen for å komme til.

Pæra bare presser du lett inn og pass på at du treffer de små sporene på sokkelen i festet. Pass også på at du har riktig pære! D2R

Guest Arikstad

Takk for alle innspill.

Av en eller annen grunn, får jeg ikke logget meg inn hjemmefra, så her er en sen rapport.

LYS!, er tingen. greide ikke å se hvordan det så ut inni der uten. (Julepresangen: Clas Ohlsen led lommelykt). Umbrakoskruer som holder festeringen for pæren. Nåhh, hvor har jeg lagt umbrakosettet.....

( PS. nå fant jeg endelig skyvelæret mitt)

Det holdt å løsne umbrakoskruen, vri festeringen og trekke den ut. Men TRANGT og fiklete, det var det.

Jon Årikstad