Guest Bent Posted October 25, 2010 Posted October 25, 2010 Hei Vurderer og kjøpe lykter med klart glass (krystall type) fra Kina til min 91 mod. 230ce. Og levrandøren sier at det er samme lykta fra 85 til 95 mod. Men da panseret er forandret etter 94, er det da samme lyktestørrelse. Og om det er forskjell, hva er forskjellen. Takker for svar. Mvh Bent Quote
repvik Posted October 25, 2010 Posted October 25, 2010 Hei Vurderer og kjøpe lykter med klart glass (krystall type) fra Kina til min 91 mod. 230ce. Og levrandøren sier at det er samme lykta fra 85 til 95 mod. Men da panseret er forandret etter 94, er det da samme lyktestørrelse. Og om det er forskjell, hva er forskjellen. Takker for svar. Mvh Bent Det er forskjell på glasset på før og etter '94. Glasset følger kurven i panseret. Annet enn det er det ikke (noen vesentlige) forskjeller. På klarglasslyktene er det gjerne bare billig plast istedet for tykt glass, så disse stikker ikke langt nok ut til at man risikerer å treffe de med panseret - slik som man risikerer om man bruker prefacelift-lykter på facelift-bil. Quote
FrodeS Posted October 25, 2010 Posted October 25, 2010 Hei Vurderer og kjøpe lykter med klart glass (krystall type) fra Kina til min 91 mod. 230ce. Og levrandøren sier at det er samme lykta fra 85 til 95 mod. Men da panseret er forandret etter 94, er det da samme lyktestørrelse. Og om det er forskjell, hva er forskjellen. Takker for svar. Mvh Bent Hei. Originalt er det forskjell på glasset. På de fra 94-faceliften er det en slags utsparring til panseret. Selve lykta er den samme. 94-glass passer gammelt panser (men ser rart ut), glass fra før 94 passer ikke med nytt panser uten å justere lykta veldig langt bakover. Husk at mange ettermarkedslamper gir dårlig lys. Quote
repvik Posted October 25, 2010 Posted October 25, 2010 Husk at mange ettermarkedslamper gir dårlig lys. Og at plasten går i oppløsning og blir hvit etter et år eller to. Og at de ikke tåler så fryktelig mye varme. Måtte bare kaste mine to år gamle lykter... Quote
Rudi Posted October 25, 2010 Posted October 25, 2010 De aller fleste klarglasslamper til 124 er 94-lykter. De KAN monteres på pre-94 men ser som nevnt over ikke veldig bra ut... Quote
Guest Bent Posted October 25, 2010 Posted October 25, 2010 Hei Da fikk jeg svar på spørsmålet. Takk Mvh Bent Quote
Recommended Posts