Jump to content

Mercedes 124 300tdt

Recommended Posts

• Replies 52
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted

Du får sveive ned vinduet og rope POFF!! 8)

Eller du får lage en lekkasje....eller kjøpe en sånn dippedutt som gir falsk lyd...

Tuller du? Dette vil du ikke ha på en diesel vel??

Posted

Eller du får lage en lekkasje....eller kjøpe en sånn dippedutt som gir falsk lyd...

tdt så sitter det vel alt turbo, tror mer det er litt info rundt han er intr. i..

Posted

vil ha  :)

Kan du prøve å skrive et ordentlig innlegg der du forklarer hva du egentlig vil, og ikke minst hva slags bil du har? (hint : 300 TDT er brukt som betegnelse på 3 forskjellige karosserier og 3 vidt forskjellige motorer)

Guest andreas
Posted

tuller du? tuller vel ikkje når eg spør et spørsmål da veitu!  har skrivi 124 300tdt, så vidt eg veit så er det samma 300tdt motor i alle 124.
Posted

tuller du? tuller vel ikkje når eg spør et spørsmål da veitu!  har skrivi 124 300tdt, så vidt eg veit så er det samma 300tdt motor i alle 124.

Beklager, jeg greide overse "124". Da er det kun én motor i litt forskjellige varianter.

Det jeg tenkte på var at "få turboplystring" er ikke et spørsmål. Prøv å skrive litt ordentlig, så er det enklere å gi et godt svar.

Posted

Hvis du vil ha litt mere plystring fra turbo, så er det aller letteste faktisk å ta av eksosanlegget.

Vil du ha betraktelig mere lyd fra turbo uten dette, så gjør du følgende.

Får montert ett åpent luftfilter, fjerne bakpotte, justere opp turbotrykket ne, samt gi økt mengde diesel.

Ett annet jalltriks som kan gi litt plystring, vil være å ha en liten lekkasje fra flexirøret på eksosen, minimalt hull der vil gjerne gi litt plystring.

Guest andreas
Posted

einaste Einar som skjønna hått eg mente her, takker Einar;)

Posted

Skjønte det jeg også, og sikkert flere også, om du hadde skrevet så folk hadde forstått!! Norsk bokmål (evt nynorsk) er et greit språk å skjønne.

SMS språk og dialekt skulle vært slettet umiddelbart.

That's my 50 cents.

Ser du selvmotsigelsen i innlegget ditt :lol: ;-)

Posted

Men jeg skjønner fremdeles ikke hvorfor du vil ha en lyd (ulyd...) som gjør at mange vil si at noe er galt med bilen din....

Dum som jeg er, betalte jeg sikkert 22000,- for å få vekk plystring/uling fra en turbo jeg hadde :? Den hadde fått en bøy på et av turbinbladene på kald side....

Posted

Skjønte det jeg også, og sikkert flere også, om du hadde skrevet så folk hadde forstått!! Norsk bokmål (evt nynorsk) er et greit språk å skjønne.

SMS språk og dialekt skulle vært slettet umiddelbart.

That's my 50 cents.

Ser du selvmotsigelsen i innlegget ditt :lol: ;-)

At jeg skrev noe på engelsk...????? :?

Eller det faktum at jeg ikke er "folk"  :lol:

Det var vel engelsken jeg siktet til. Om du er folk eller ei, er vel noe din fru får avgjøre :lol: ;-)
  • 2 weeks later...
Guest andreas
Posted

einaste Einar som skjønna hått eg mente her, takker Einar;)

du sa åpent luftfilter, mener du da " powerfilter" eller "Knfilter" ? :)

Posted

Prøv å skrive bokmål eller nynorsk, så det er mulig for andre å forstå hva som skrives.

Hvis målet er "poppoff"-lyd på en dieselbil, så bør man sette seg litt inn i hva poppoffen egentlig gjør og hvordan en dieselmotor fungerer.

Poppoff har en funksjon, men den funksjonen trengs ikke på en diesel. De går rett og slett ikke sammen.

Posted

Prøv å skrive bokmål eller nynorsk, så det er mulig for andre å forstå hva som skrives.

Hvis målet er "poppoff"-lyd på en dieselbil, så bør man sette seg litt inn i hva poppoffen egentlig gjør og hvordan en dieselmotor fungerer.

Poppoff har en funksjon, men den funksjonen trengs ikke på en diesel. De går rett og slett ikke sammen.

Var den til meg Frode :P :D

Posted

Nei, det var vel trådstarter som etterhvert har kommet fram til at han ønsker poppofflyd i dieselbilen sin, etter at Einar vant gjetteleken.

Guest andreas
Posted

Nei, det var vel trådstarter som etterhvert har kommet fram til at han ønsker poppofflyd i dieselbilen sin, etter at Einar vant gjetteleken.

Har ikke sagt at jeg vil ha popoff, enig at det ikke passer på diselbil å automat i tilleg. men har hørt noen som har fått turboen til å " plystre" ved gasspådrag.