Guest andreas Posted October 23, 2010 Posted October 23, 2010 få turboplystring på mb 124 300tdt? Quote
RuneT Posted October 23, 2010 Posted October 23, 2010 Du får sveive ned vinduet og rope POFF!! Eller du får lage en lekkasje....eller kjøpe en sånn dippedutt som gir falsk lyd... Tuller du? Dette vil du ikke ha på en diesel vel?? Quote
Thomas Madsen Posted October 23, 2010 Posted October 23, 2010 Du får sveive ned vinduet og rope POFF!! Eller du får lage en lekkasje....eller kjøpe en sånn dippedutt som gir falsk lyd... Tuller du? Dette vil du ikke ha på en diesel vel?? tdt så sitter det vel alt turbo, tror mer det er litt info rundt han er intr. i.. Quote
FrodeS Posted October 23, 2010 Posted October 23, 2010 vil ha Kan du prøve å skrive et ordentlig innlegg der du forklarer hva du egentlig vil, og ikke minst hva slags bil du har? (hint : 300 TDT er brukt som betegnelse på 3 forskjellige karosserier og 3 vidt forskjellige motorer) Quote
Guest andreas Posted October 23, 2010 Posted October 23, 2010 Du får sveive ned vinduet og rope POFF!! Eller du får lage en lekkasje....eller kjøpe en sånn dippedutt som gir falsk lyd... Tuller du? Dette vil du ikke ha på en diesel vel?? tuller du? tuller vel ikkje når eg spør et spørsmål da veitu! har skrivi 124 300tdt, så vidt eg veit så er det samma 300tdt motor i alle 124. Quote
FrodeS Posted October 24, 2010 Posted October 24, 2010 tuller du? tuller vel ikkje når eg spør et spørsmål da veitu! har skrivi 124 300tdt, så vidt eg veit så er det samma 300tdt motor i alle 124. Beklager, jeg greide overse "124". Da er det kun én motor i litt forskjellige varianter. Det jeg tenkte på var at "få turboplystring" er ikke et spørsmål. Prøv å skrive litt ordentlig, så er det enklere å gi et godt svar. Quote
Alexander Posted October 24, 2010 Posted October 24, 2010 Det du vil er å montere en pop-off ventil? Quote
RuneT Posted October 24, 2010 Posted October 24, 2010 Om du googler dette, kan du lese til øyet blir stort og vått. Ulike meninger om dette, men de fleste mener det er tull på en automat iallefall. Her feks link som er noen år gammel: http://debatt.sol.no/content/pop-pa-turbo-diesel-bil Ellers er dette heftig diskutert på bimmers.no. Mener du dumpventil, så er det omtalt også her: http://www.offroad.no/forum/lofiversion/index.php/t38613.html Quote
Alexander Posted October 24, 2010 Posted October 24, 2010 Hvis det er en pop-off/blow-off/dump-ventil han mener kan han glemme det med en gang, siden han har en dieselbil... Quote
Einar Posted October 24, 2010 Posted October 24, 2010 Hvis du vil ha litt mere plystring fra turbo, så er det aller letteste faktisk å ta av eksosanlegget. Vil du ha betraktelig mere lyd fra turbo uten dette, så gjør du følgende. Får montert ett åpent luftfilter, fjerne bakpotte, justere opp turbotrykket ne, samt gi økt mengde diesel. Ett annet jalltriks som kan gi litt plystring, vil være å ha en liten lekkasje fra flexirøret på eksosen, minimalt hull der vil gjerne gi litt plystring. Quote
Guest andreas Posted October 24, 2010 Posted October 24, 2010 einaste Einar som skjønna hått eg mente her, takker Einar;) Quote
TEH Posted October 24, 2010 Posted October 24, 2010 Skjønte det jeg også, og sikkert flere også, om du hadde skrevet så folk hadde forstått!! Norsk bokmål (evt nynorsk) er et greit språk å skjønne. SMS språk og dialekt skulle vært slettet umiddelbart. That's my 50 cents. Ser du selvmotsigelsen i innlegget ditt Quote
RuneT Posted October 24, 2010 Posted October 24, 2010 Men jeg skjønner fremdeles ikke hvorfor du vil ha en lyd (ulyd...) som gjør at mange vil si at noe er galt med bilen din.... Dum som jeg er, betalte jeg sikkert 22000,- for å få vekk plystring/uling fra en turbo jeg hadde Den hadde fått en bøy på et av turbinbladene på kald side.... Quote
Alexander Posted October 24, 2010 Posted October 24, 2010 Kommer ikke til å høre plystringa over knatringa fra motoren uansett Quote
TEH Posted October 24, 2010 Posted October 24, 2010 Skjønte det jeg også, og sikkert flere også, om du hadde skrevet så folk hadde forstått!! Norsk bokmål (evt nynorsk) er et greit språk å skjønne. SMS språk og dialekt skulle vært slettet umiddelbart. That's my 50 cents. Ser du selvmotsigelsen i innlegget ditt At jeg skrev noe på engelsk...????? Eller det faktum at jeg ikke er "folk" Det var vel engelsken jeg siktet til. Om du er folk eller ei, er vel noe din fru får avgjøre Quote
Guest andreas Posted November 1, 2010 Posted November 1, 2010 einaste Einar som skjønna hått eg mente her, takker Einar;) du sa åpent luftfilter, mener du da " powerfilter" eller "Knfilter" ? Quote
Einar Posted November 1, 2010 Posted November 1, 2010 Åpent filter som i konfilter, hvem som har laga det er det samme så lenge det renser lufta bra nok og slipper i mellom nok. Quote
Einar Posted November 1, 2010 Posted November 1, 2010 einaste Einar som skjønna hått eg mente her, takker Einar;) håkken e du, og hårr e du i frå? Quote
Kenneth_ss Posted November 1, 2010 Posted November 1, 2010 Synes Turbo plystring passer best til store offroad biler jeg (det er rått ) går vel an å sette på større turbo da, større eksos og som sagt filter Quote
FrodeS Posted November 1, 2010 Posted November 1, 2010 Prøv å skrive bokmål eller nynorsk, så det er mulig for andre å forstå hva som skrives. Hvis målet er "poppoff"-lyd på en dieselbil, så bør man sette seg litt inn i hva poppoffen egentlig gjør og hvordan en dieselmotor fungerer. Poppoff har en funksjon, men den funksjonen trengs ikke på en diesel. De går rett og slett ikke sammen. Quote
Kenneth_ss Posted November 1, 2010 Posted November 1, 2010 Prøv å skrive bokmål eller nynorsk, så det er mulig for andre å forstå hva som skrives. Hvis målet er "poppoff"-lyd på en dieselbil, så bør man sette seg litt inn i hva poppoffen egentlig gjør og hvordan en dieselmotor fungerer. Poppoff har en funksjon, men den funksjonen trengs ikke på en diesel. De går rett og slett ikke sammen. Var den til meg Frode Quote
FrodeS Posted November 1, 2010 Posted November 1, 2010 Prøv å skrive bokmål eller nynorsk, så det er mulig for andre å forstå hva som skrives. Hvis målet er "poppoff"-lyd på en dieselbil, så bør man sette seg litt inn i hva poppoffen egentlig gjør og hvordan en dieselmotor fungerer. Poppoff har en funksjon, men den funksjonen trengs ikke på en diesel. De går rett og slett ikke sammen. Var den til meg Frode Nei, det var vel trådstarter som etterhvert har kommet fram til at han ønsker poppofflyd i dieselbilen sin, etter at Einar vant gjetteleken. Quote
Guest andreas Posted November 1, 2010 Posted November 1, 2010 Prøv å skrive bokmål eller nynorsk, så det er mulig for andre å forstå hva som skrives. Hvis målet er "poppoff"-lyd på en dieselbil, så bør man sette seg litt inn i hva poppoffen egentlig gjør og hvordan en dieselmotor fungerer. Poppoff har en funksjon, men den funksjonen trengs ikke på en diesel. De går rett og slett ikke sammen. Var den til meg Frode Nei, det var vel trådstarter som etterhvert har kommet fram til at han ønsker poppofflyd i dieselbilen sin, etter at Einar vant gjetteleken. Har ikke sagt at jeg vil ha popoff, enig at det ikke passer på diselbil å automat i tilleg. men har hørt noen som har fått turboen til å " plystre" ved gasspådrag. Quote
Recommended Posts