T.Vårlid Posted October 23, 2010 Posted October 23, 2010 Hei har en gåen glødeplugg i A-klassen, bos mente dette var ca 4 timers jobb og skulle ha betalt deretter... er slikt noe jeg kan gjøre selv, noen med erfaringer? Quote
Guest Kenneth. Posted October 23, 2010 Posted October 23, 2010 Dette er en stoor jobb, du må demontere halve motoren for å komme til pluggene. Dette er absolutt ikke en jobb for en som ikke er utdannet mekaniker... Quote
T.Vårlid Posted October 23, 2010 Author Posted October 23, 2010 ok.. men er det en VANSKELIG jobb, fiksfakseri en må passe på å masse triks i ludo for å få det sammen igjen, eller er det ren demontering og montering? de skal ha nesten 6000,- i bare arbeid hos bos... da kan jeg stå noen timer selv å skru.. Quote
Thomas Madsen Posted October 23, 2010 Posted October 23, 2010 Primært bare masse jobb, ut med kjølevæske osv..... sjekk eposten din Quote
Thomas Madsen Posted October 24, 2010 Posted October 24, 2010 Primært bare masse jobb, ut med kjølevæske osv..... sjekk eposten din Hva ble dommen etter eposten du fikk fra meg ??? DIY eller levere inn ??? Quote
T.Vårlid Posted October 24, 2010 Author Posted October 24, 2010 Det blir til at jeg prøver meg selv! knekker disse glødepluggene lett ved demontering? Quote
RoarB Posted October 24, 2010 Posted October 24, 2010 Det blir til at jeg prøver meg selv! knekker disse glødepluggene lett ved demontering? bare ha varm motor når du begynner slik at den har litt temp når du skal løsne disse, og ha godt med crc o.l i hullet før du tørner, og ta litt og litt, fram og tilbake, slik at oljen kommer ned mellom gjenge og glødeplugg.. Quote
Frode Posted October 24, 2010 Posted October 24, 2010 Gi lyd hvis du trenger hjelp Torstein, så skal vi nok klare å få dette til skal du se..... det er en 1,6 diesel...hvor vanskelig kan det egentilg være...???.... skal høre med et par kompiser om de har noen triks vi bør huske.... Quote
Thomas Madsen Posted October 24, 2010 Posted October 24, 2010 Gi lyd hvis du trenger hjelp Torstein, så skal vi nok klare å få dette til skal du se..... det er en 1,6 diesel...hvor vanskelig kan det egentilg være...???.... skal høre med et par kompiser om de har noen triks vi bør huske.... Han har fått arb. beskrivelse av meg... Er litt knot med tanke på tømming av kølevæske, ut med vannpumpe osv... men er mest ut og inn montering... Quote
T.Vårlid Posted October 25, 2010 Author Posted October 25, 2010 Flotte greier folkens da blir det nok konebilmekking til helgen for en gangs skyld Quote
T.Vårlid Posted October 25, 2010 Author Posted October 25, 2010 Gi lyd hvis du trenger hjelp Torstein, så skal vi nok klare å få dette til skal du se..... det er en 1,6 diesel...hvor vanskelig kan det egentilg være...???.... skal høre med et par kompiser om de har noen triks vi bør huske.... kjempeflott Frode kommer jeg til uten å ta av turbo? Quote
bska Posted October 25, 2010 Posted October 25, 2010 nei, det går ikke an å gjøre denne jobben uten å bytte til større turbo Quote
Frode Posted October 25, 2010 Posted October 25, 2010 nei, det går ikke an å gjøre denne jobben uten å bytte til større turbo 8) Quote
Recommended Posts