Jump to content

Recommended Posts

Posted

Etter høstsjekken hos Star Autoco, fikk jeg ett lite tips om å "overhale" LMM en på coupeen til Lisa. Rengjøre og smøre opp denne kunne hjelpe litt på tomgangen som er litt ustabil.

Noen som har vært borti dette før? Er det grei skruing å få den ut å rengjort?

Guest Gjesten
Posted

De mente nok tomgangsregulatoren og event spraye litt veske rundt kanten på talerkenen til lmm så den ikke går i mot noe skitt.

Posted

De mente nok tomgangsregulatoren og event spraye litt veske rundt kanten på talerkenen til lmm så den ikke går i mot noe skitt.

De mente nokk ikke det, da de snakket om tomgangsregulatoren separat... Men om det eneste man kan gjøre på lmm er å spraye litt der så skal jeg gjøre det.

Skal man merke stor forskjell på tomgangen når tomgangsregulatoren er trykt inn, kontra når den ikke er det?

Posted

Jeg gjorde selv det du snakker om på min gamle 230E når jeg hadde den av.

Det var snakk om å ta ut luftmengdemåler/bensinmengdefordeler-enheten, skru av belgen under, vaske reint, jeg brukte bremserens, og gjør grundig reint alt du kommer til uten videre demontering, så sprayet jeg noe PTFE-spray(Sprayfett med teflon) på bevegelige deler, og prøvde å lure lit inn, bevegde på dem, monterte igjen.

Bilen gikk minst likefint da som før, grunnen til at jeg hadde den ut var en uforklarlig feil med at bilen kun gikk på bunngass og døde om den kom under 2-2500 rpm, men det var jo bare luftslangen som hadde detti av belgen.

Kan ikke påstå at det skada, bilen gikk utrolig fint, og etter dette målte jeg bilen til å gå på under 0,7 på langkjøring, selv med en del hardkjør og høye hastigheter, men om den var så mye verre før skal jeg ikke påstå.

Jeg vil iallefall anbefale dette, og selvfølgelig en blandingsjustering etterpå.