Jump to content

Carmen Electra kommer nok ikke, men

Recommended Posts

Posted

Røff blues/rock er ikke dagligdags og ingen gjør det slik som ZZ-top!  8)

Skulle hatt mulighet til å reise, JA!

Skal du reise, Bernt?

Posted

Så dem på Skånevik Blues festival nå i sommer og klarte ikke motstå fristelsen når de kommer til Norge for andre gang i år.

At disse gutta holder på ennå er helt utrolig, det er bare å bøye seg i støvet.

Det var førøvrig mega feit lyd på Skånevik

Posted

Carmen er ikke sååå stygg da....

Var også i teltet i Skånevik kvelden før jeg henta 212'en i Oslo.

Kjørte opp med min kompis' Audi A6 med ZZ-skilter og fikk litt kommentarer da  8)

Posted

Varene ble levert !

Doobie Brothers varmet opp i ca en time. De hadde dårlig og bråkete lyd antageligvis pga to slagverk, litt masite guitarer og masse koring.

Spektrum var så å si fullstappet når ZZ Top entret  scenen litt over 21:00. Da hadde de byttet mixepult og tydeligvis koblet inn mye mer guffe. Guitaren til Billy Gibbons hadde mega rå lyd og var til tider litt dominerende (men helt ok etter min smak). De gutta er mist like samspilt som ACDC på timing. Skikkelig proff & clean gjennomføring til minste detalj.

Noen bilder fra konserten her http://fugazifoto.smugmug.com/Music/ZZ-Top/14330683_vLXh4#1060742560_H7P24

PS! Sjekk trommesettet med feite eksospotter, støtdempere og spile-felger (som selvfølgelig roterer på slutten av konserten)

Her ber Billy en ‘tekniker’ komme på scene med blueshatten hans

Klassisk nummer som de også kjørte på Skånevik Bluesfestival i sommer

Spilleliste med link til ditto youtuber

http://www.setlist.fm/setlist/zz-top/2010/oslo-spektrum-oslo-norway-53d50719.html