Thomas Madsen Posted October 22, 2010 Posted October 22, 2010 Kjøpte nye vinterdekk forrige sesong, pungterte på 1 hjul og måtte kjøpe enda ett da det ikke lot seg reparerer... Nå var 1 dekk flatt igjen, fikk fyllt på luft men det er en ørliten lekasje mellom dekk og felg. Sprutet på litt lett såpevann og det lager ørsmå bobler... Kan det være så enkelt som å ta av dekket og rengjøre felgflaten... ?? Quote
TEH Posted October 22, 2010 Posted October 22, 2010 Det som blir gjort i slike tilfeller på jobb er å kline beadsealer mellom dekk og felg. Det er noe seigt og klissete limaktig guffelure som virker veldig bra. Quote
Thomas Madsen Posted October 22, 2010 Author Posted October 22, 2010 Det som blir gjort i slike tilfeller på jobb er å kline beadsealer mellom dekk og felg. Det er noe seigt og klissete limaktig guffelure som virker veldig bra. Ikke den pasta'n man bruker når man legger på dekket ???? Er dette noe som gjøres mens luft og dekk osv er på felgen eller må det frahverandre ???? Quote
TEH Posted October 22, 2010 Posted October 22, 2010 Det er ikke den pastaen nei. Det er kun et smøremiddel. Lufta må ut og dekket må presses mot midten av felgen. Alle som driver med dekk gjør dette. Veldig vanlig med gamle rustne stålfelger. Quote
Thomas Madsen Posted October 22, 2010 Author Posted October 22, 2010 Det er ikke den pastaen nei. Det er kun et smøremiddel. Lufta må ut og dekket må presses mot midten av felgen. Alle som driver med dekk gjør dette. Veldig vanlig med gamle rustne stålfelger. Dette er alu felger uten noen form for skade der lekasjen er... Kunne forstått det hvis det var gamle rustne stålfelger men.. KAn jo være like greit å ta det av og sjekke flaten for hakk osv da... evnt sjekke dekksiden.. Da får jeg tatt det i morra eller søndagen nemlig Da er det vel enten Dekk1 sandvika eller Dekkmann ski som har gjort en dårlig jobb trolig Quote
Thomas Madsen Posted October 23, 2010 Author Posted October 23, 2010 Det er ikke den pastaen nei. Det er kun et smøremiddel. Lufta må ut og dekket må presses mot midten av felgen. Alle som driver med dekk gjør dette. Veldig vanlig med gamle rustne stålfelger. Tror du løsninga mi vil fungere eller er det en "tapt" sak ?? Tenker rett og slett på å ta ut lufta, pusse flaten der lufta slipper ut samt sjekke dekksiden akkurat der og så smekke det sammen igjen etterpå Jeg har tilgang på alt av utstyr jeg trenger for dette, men ikke den pasta'n du prater om Quote
Martin B. Posted October 23, 2010 Posted October 23, 2010 Ta av dekket, dra en stålbørste rundt hele felgen på innsiden. Smør på monteringspasta og legg på dekket igjen. Da vil lekasjen med stor sannsynlighet være borte. Det var det vi gjorde på dekkverkstedet jeg jobba på før. Quote
Hauk Posted October 23, 2010 Posted October 23, 2010 Gamle alufelger kan lekke mellom lakken og aluen, hvis lakken slipper taket og allikevel henger på, liksom. Da må felglakken slipes av. Charlie hadde en hekkans jobb med noen gamle 8-hullsfelger jeg hadde tidligere. Quote
Einar Posted October 31, 2010 Posted October 31, 2010 reingjøring først, men på skikkelig stygge stålfelger kan beadsealer være tingen. Quote
Martin B. Posted October 31, 2010 Posted October 31, 2010 På den styggeste stålfelgen jeg har vært borti ble det hull i felgkanten mens jeg holdt på å pusse den rein... det kom ikke noe dekk på den igjen for å si det sånn... Quote
Sven Håkon Posted October 31, 2010 Posted October 31, 2010 Apropos slitne stålfelger; http://www.mercedesforum.nl/forum/viewtopic.php?f=27&t=33830&p=317458&hilit=velg#p317458 Stålfelgene på en C250Turbodiesel med over 1.000.000km - eieren klaget på litt rare lyder fra det ene hjulet.... Quote
Einar Posted November 1, 2010 Posted November 1, 2010 I helvete, også 2 hjul også. tror ikke beadsealer hadde hjelpt der.... Quote
Recommended Posts