Georg W. Posted October 20, 2010 Posted October 20, 2010 Hei Tenkte eg skulle ta eit olje skift på bilen no før vinteren setter inn. Har vert innpå WIS å sett på arbeidsbeskrivelsen der. Kan det stemme at det ikkje er bunnplugg på desse motorane? At ein må suge olja opp gjennom peile røret? Gjelder ein CLK 200K 2006 mod. Georg Quote
ØHN Posted October 20, 2010 Posted October 20, 2010 Det funker fint å suge ut oljen gjennom peilerøret. Jeg gjør det på både W124 og W210. Quote
Georg W. Posted October 20, 2010 Author Posted October 20, 2010 Det funker fint å suge ut oljen gjennom peilerøret. Jeg gjør det på både W124 og W210. Ka verktøy bruker du då? Ser Biltema har ei manuel pumpe som kan suge olje. Nåken som har erfaring med den? Quote
ØHN Posted October 20, 2010 Posted October 20, 2010 Det funker fint å suge ut oljen gjennom peilerøret. Jeg gjør det på både W124 og W210. Ka verktøy bruker du då? Ser Biltema har ei manuel pumpe som kan suge olje. Nåken som har erfaring med den? Jeg har brukt en sugepumpe fra Biltema til 4-5 oljeskift uten problemer. Denne: http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Verktoy-og-verkstedutstyr/Olje-og-Fett/Sugepumpe/ Quote
Kruste Posted October 21, 2010 Posted October 21, 2010 Jeg kjøpte den trykkluftdrevne sugern til Biltema beste investeringen jeg har gjort på lenge, sugde ut all olja på no time og inget søl. Annbefales på det sterkeste :P Quote
Recommended Posts