Guest Nordnes Posted October 19, 2010 Posted October 19, 2010 Hallo, nå de siste dagene har jeg hatt et problem med min W124 230E 92mod. Etter å ha kjørt bilen et lite stykke, stoppa bilen og skulle starte igjen, så ville den ikke starte, jeg bytta til et helt nytt sønnak batteri, koblet av anlegget og tok det ut av bilen(ja jeg koblet av strømkabelen fra batteriet) og tenkte at problemet var fixed, for biltema batteriet som satt i begynte å bli gammel. Kjørte bilen en god stund samma dagen og parkerte den i garasjen. Dagen etterpå så var det helt tomt for strøm, ingenting som lyste når jeg vrei om nøkkelen...batteriet var helt tomt.... Så jeg byttet regulatoren på dynamoen siden jeg tenkte at børstene var utslitt(de var ujevnt slitt) og lada opp batteriet igjen, kjørte en god del den dagen å, uten problemer. Så virker som problemet er når jeg setter fra meg bilen, det virker som noe trekker strøm mens den ikke står å går... På jobben så får jeg ikke feilsøkt siden jeg ikke har den kabelen som passer til bilen min.... Noen som har noen glupe tips til meg ? Er svært takknemlig for ALT av tips! Quote
T-boy Posted October 23, 2010 Posted October 23, 2010 Forrige eier av min bil hadde noe lignende og det var overspenningsreleet (OVP) Det er blankt og sitter ved siden av batteriet med 1 eller 2 sikringer på toppen. Du kan pelle det opp forsiktig i bunnen og ta ut innmaten. Ofte er det dårlige loddinger inni. Quote
Recommended Posts