gunsen Posted October 19, 2010 Posted October 19, 2010 Ser ut som ene lyset mitt har tatt kvelden, lyser mer rosa enn normalt xenon lys. sp 1: Er det grei skuring å skifte slike pærer selv. sp2: Noen som har gode priser på xenon pærer utenom Biltema. Quote
SigurdB Posted October 19, 2010 Posted October 19, 2010 Jeg har i allefall god erfaring med disse: http://www.vvme.com/ Billig og sinnsykt rask frakt (Beijing -Norge på 3 dager) Quote
gunsen Posted October 19, 2010 Author Posted October 19, 2010 Har bi xenon, men det spiller vel ikke noe rolle i forhold hvor enkelt/vanskelig det er å skifte? Bi xenon pærer er vel andre priser på enn vanlig xenon Quote
HolgersEN Posted October 19, 2010 Posted October 19, 2010 Samme pris så si på BI og "Hetro" vanlig xenon Quote
Sven Håkon Posted October 19, 2010 Posted October 19, 2010 Veldig trangt å komme til, men ikke noe man ikke klarer selv - vær forsiktig med de små ledningene inni lykten, et par av dem er forholdsvis enkle å nappe ut. Ta deg god tid og ta en pause hvis du blir stressa, så går det finfint Anbefaler også å bytte begge samtidig, hvis ikke ender du snart opp med to forskjellige farger igjen. Quote
gunsen Posted October 19, 2010 Author Posted October 19, 2010 Herregud til mange priser da, alt fra underkant av 500 pr par til over 2000 pr.stk. 18 min pr. pære er tiden man bruker på skifte , men med mine tommeltotter så går det vel 180 min . http://www.lighting.philips.com/no_no/consumer/carlighting/1_car_lighting/car_which_lamp_to_buy.php?main=no_no_consumer_lighting&parent=89083467512&id=no_no_car_lighting&lang=no Quote
Thomas Madsen Posted October 19, 2010 Posted October 19, 2010 Ehhh denne skjønte jeg ikke Tommern. om xenon pæra går på en 211 så har en fremdeles fjenrlys siden dette originalt er en vanlig halogen pære så sitter i egen lampe. Ellers er de korekt at lysbildet til xenon pæra blir endret etter om en kjøre med nær eller fjern lys, men i tilleg til xenon så har en en halogen pæra når en kjøre med fjernlys. Denne kan med god fordel skiftes ut med en 50w xenon å en har da konge fjernlys. Bi-xenon på 211 vil si at nær å fjernlys er i bruk samtidig å ene av disse er xenon kort fortalt. Hvis du leser hva jeg skrev, så var dette en generell forklaring på xenon/bi-xenon. Helt generelt om prinsippet. I denne generelle forklaringen om prisippet for denne lystypen, er overhodet ikke Mercedes Benz nevnt i det hele tatt. Så hva de enkelte modeller er utstyrt med i tillegg til denne lykttypen er, så vidt meg angår, totalt likegyldig. Geez...... noen ganger lurer jeg på om jeg overhodet gidder å si noe En gang til ???? Quote
TEH Posted October 19, 2010 Posted October 19, 2010 Jeg handler alle xenonpærene mine hos www.Haugland.biz Billige og rask service. Også har klubben avt med de Quote
Thomas Madsen Posted October 19, 2010 Posted October 19, 2010 Her snakker vi vel Mercedes Tommern. å trådstarter spurte jo om ikke pære til bi-xenon var forskjellige fra vanlige xenon pære, noe de i dette tilfelde ikke er. Det blir vel feil å si att bi-xenon og vanlig xenon ikke er forskjellige ihvertfall... Har du nærlys og fjernlys i forskjellige "lykter" så har du xenon, ikke bi-xenon.... Har du fjernlys og nærlys i samme "lykta" da har du bi-xenon... Quote
Jørn Posted October 19, 2010 Posted October 19, 2010 Jeg har disse for salg. http://www.mbentusiastklubb.com/smf/index.php?topic=41961.0 Quote
E220 Posted October 19, 2010 Posted October 19, 2010 Her snakker vi vel Mercedes Tommern. å trådstarter spurte jo om ikke pære til bi-xenon var forskjellige fra vanlige xenon pære, noe de i dette tilfelde ikke er. Det som blir sagt thomas er jo at det er helt vanlige xenon pære sjøl om en har Bi-xenon på en 211. Noen farbirkanter av biler bruker spesielle xenon pære når bilen har bi-xenon, men mercedes gjør ikke dette på 211 da de der bruker en kombinasjon av xenon å halogen som fjernlys å derfor kaller det bi-xenon. så jo du har bi-xenon sjøl om fjernlys å nærlys er 2 forskjellige lamper. Hoved lampen som fjernlys er en halogen pære på35w om jeg ikke husker feil, har jo bygget om dette til 50w xenon på min. Å til Gunsen så gjetter jeg på det tar deg ca 20min pr lampe om du har kontor fingre, tar meg ca 10 min pr lampe. Det blir vel feil å si att bi-xenon og vanlig xenon ikke er forskjellige ihvertfall... Har du nærlys og fjernlys i forskjellige "lykter" så har du xenon, ikke bi-xenon.... Har du fjernlys og nærlys i samme "lykta" da har du bi-xenon... Quote
TEH Posted October 20, 2010 Posted October 20, 2010 Hvordan skifte en lyspære? Sjelden har vel denne passet bedre her Hentet fra det norske Landcruiser-forumet, men føler likevel situasjonen haddeblitt nogenlunde den samme her inne! 1 som skifter lyspæren og poster i off-topic tråden at lyspæren er skiftet 14 som har erfaring fra det også og foreslår hvordan det kunne blitt gjort bedre 7 som henviser til faremomentene ved å skifte ei lyspære 3 som spør hvorfor trådstarteren trenger ei lyspære 5 gir regjeringa skylden for at lyspæren ble ødelagt 1 gal en som påstår at han kjenner han som fant opp lyspæren 8 som henviser til skrivefeilene i de andre innleggene 12 som skriver hatinnlegg til grammatikfanatikerne og mener at disse er arrogant 25 som retter opp skrivefeilene i hatinnleggene 6 som diskuterer om det heter lyspære eller glødelampe 6 til som skjeller ut de forrige 6 3 som har vært medlem i forumet lenge og vet at samme diskusjonen allerede har vært for 2 år siden, siterer folk som ingen kjenner til lenger, og påstår at tråd-starteren har stjålet emnet for å oppnå samme suksessen som denne gangen 32 som er strenge og mener at denne tråden ikke skulle vært startet i off-topic tråden, men i en annen tråd 36 som diskuterer over den beste metoden for å skifte lyspærer, hvor en kan kjøpe de beste lyspærene, hvilket merke som fungerer best og hvilket merke ikke duger i det hele tatt 12 som klarer seg fint med de lyspærer som skal være dårlig og mener derfor de andre som reklamerer for et bra merke er forhandlere eller produsenter for lyspærer 4 som mener at folk burde lære seg å lese 2 som henviser til søkefunksjonen 6 som klager over dårlig service i byggevarebutikken 11 som mener en bør handle hos fagfolk, fordi en får det en betaler for der 13 som mener at dette er off-topic og det burde startes en annen tråd for det 19 som legger ut forskjellige lenker der en kan se på lyspærer 7 som henviser til at lenken ikke fungerer og korrigerer disse 19 som blir irritert fordi dem føler at et av de forrige innleggene er et direkte angrep mot dem 22 som siterer de lengste innleggene for å si at dem er enige 7 som skriver innlegg som består kun av smiley 13 som bare har blitt oppmerksom på tråden på grunn av antallet innlegg 3 som truet med å slutte på forumet grunnet den lave kvaliteten og denne diskusjonen Quote
Thomas Madsen Posted October 20, 2010 Posted October 20, 2010 Er det nå jeg skal henvise til søkefunksjonen og si att dette har vært postet før ?????? Quote
E220 Posted October 20, 2010 Posted October 20, 2010 Tror der er en gåen pære hehe ehhh glødelampe hehe Quote
repvik Posted October 20, 2010 Posted October 20, 2010 Er det nå jeg skal henvise til søkefunksjonen og si att dette har vært postet før ?????? +1 Quote
gunsen Posted October 26, 2010 Author Posted October 26, 2010 Da er Xenon pærene skiftet, skiftet begge samtidig. Takk til Jørn for en hyggelig handel Noe av det beste med å være med i klubben er at det alltid noen som har gode råd og nesten alltid noen som en kan gjøre en god deal med Quote
ole i Posted October 26, 2010 Posted October 26, 2010 bare så det er sagt så har 211 vanlig xenon og bixenon men det er ikke dermed sagt at du da har xenon pære i den lille lykta for fjernlys,har hatt flere 211 jeg både med og uten,bixenon fungere slik at når du slå på fjernlys så går det en vanlig h11 tror jeg det er glødepære på som utfylles av xenon pæra,den som har det merker det for å si det sån. så for det om man har separate lykter kan man altså ha bixenon det tror jeg og gunsen har på sin. Quote
gunsen Posted October 26, 2010 Author Posted October 26, 2010 Fornøyd med lyset i 5000 kelvinpærene? Ja veldig fornøyd, var ihvertfall en som trodde jeg kjørt med fjernlys istede for nærlys når jeg møtte han ikveld Quote
Jørn Posted October 26, 2010 Posted October 26, 2010 Fornøyd med lyset i 5000 kelvinpærene? Ja veldig fornøyd, var ihvertfall en som trodde jeg kjørt med fjernlys istede for nærlys når jeg møtte han ikveld Bra. Takk for hyggelig handel. Kjøp deg ett H7 xenonkitt til de små fjernlysene, så får du kongelys. Quote
E220 Posted October 26, 2010 Posted October 26, 2010 xenon i fjernlysa er konge, men kjøp 50w så blir det 110% å folk blender ned fort som faen når de får det i tryna Quote
Recommended Posts