Jump to content

Recommended Posts

Posted

Jeg har bestilt 30 mm H&R senkesett på den nye bilen, og skal i utgangspunktet kjøre med originalfelger på vinteren (8,5x17 med 245x45 dekk) Kunne da tenkt meg å få felgene litt lengre ut i hjulbuen. Er det noe problem å kjøre med f.eks. 10 mm spacere, tenker primært bak? Mye mer slitasje på lager og foringe? Andre problemstillinger?

Posted

Det blir som å sette på noen felger med lavere innpress. Regner med du har ET35?

Da vil det tilsvare ET25 med 10mm spacer. Går veldig fint, ikke noe merkbar mer slitasje.

Selv har jeg kjørt 15 000km med 20mm spacer bak på 202en min, som da vil tilsi ET15 med spacerne på.

Som han over her skriver så MÅ du ha spacere med senterring, og den typen spacer som du først skrur fast i navet,

forså å skru felgen fast i spaceren er virkelig å anbefale.

Du må også sjekke hva du har plass til, men det definitivt feiteste er når du har minimal klaring,

altså så dype spacere som mulig.

Posted

Jeg har bestilt 30 mm H&R senkesett på den nye bilen, og skal i utgangspunktet kjøre med originalfelger på vinteren (8,5x17 med 245x45 dekk) Kunne da tenkt meg å få felgene litt lengre ut i hjulbuen. Er det noe problem å kjøre med f.eks. 10 mm spacere, tenker primært bak? Mye mer slitasje på lager og foringe? Andre problemstillinger?

Med tanke på att man kan kjøre helt lovlig med max 15 (7,5mm hver side) uten å måtte vise bilen (så sant dette gjøres med felger) så kan vel ikke 2,5mm til pr side ha ALT for mye å si på slitasjen. Da ville vel ikke SVV godkjent dette....

Men hvis du har ET18 på bilen så er det vel en haug med felger du kan velge imellom og bare hive på TUV godkjente spacere