Jump to content

Kjøp av "ny bil"

Guest Mercedes_Avantgarde

Recommended Posts

Posted

Hei!

Lurer på en 97 modell E 220 diesel, elegance, automat, aircond, gått 120000km strøken, hva kan en gi for en slik bil?

Er det dumt å kjøpe "gammel" 220 diesel motor? (cdi er jo bedre?)

Ser også at dieselpumen pleier å ryke på noen av disse ved samme km stand, er dette kjent? hva koster det å reparere?

Takker for svar :)

Guest mb190freak
Posted

jeg har ikke villa kjøpt en gammel diesel nei.

har hørt snakk om disse diesel pumpene ja.

men husker ikke pris.

har ikke villa gitt mer enn 150k jeg da

Guest Tonny Solem
Posted
Ser også at dieselpumen pleier å ryke på noen av disse ved samme km stand, er dette kjent? hva koster det å reparere?

En her på jobb hadde samme bil med ca samme kjørelengde,og der

røk Dieselpumpa.Syntes han snakket om over 20.000kr jeg.

Dyrt var det ihvertfall helt sikkert,men om det var så dyrt at han solgte

bilen og kjøpte seg NY Subaru Forrester av den grunn vites ikke. :wink:

Posted

Jeg er bensinavhengig jeg, så akkurat diesel kan jeg ikke så mye om. Selve bilen derimot vet jeg mer og mer om etter som jeg har eid den en stund nå. Ville ikke vært bekymret for å kjøpe denne - og som sagt tidligere her; rundt 150.000,- er ikke helt i natten. Men er det et firma, så blir det vel neppe under 170.000,- kan jeg tenke meg!?

Sjekk at alle dører og bag.lokk er byttet hos MB - sjekk lakken nøye (den er sikkert delvis omlakkert av navnte grunn. Sjekk km hos MB-forhandler/verksted. Sjekk rust på travers (en billig affære da...) og kost aller helst på deg en NAF-test. 1400,- er en billig forsikring - for det FINNES IKKE strøkne 1997-modeller, det er bare å innse! Alle biler vil bære preg av bruk etter 7-8 år, mer eller mindre...

Men ellers kan ikke dette bære særlig galt av sted... utgifter får du uansett med en bruktbil, men her får du også komfort, et slagskip av en personbil og (etter min mening) en av MBs flotteste biler (til under en million).

Posted

Takker for svar, han forlanger 179 000 for den, var å så på den i går og var lakkert opp som du sier og byttet skjermene foran i tillegg, bilen var jo 100% strøken innvendig og utvendig egentlig, bortsett fra masse vaskeriper der hvor den ikke var lakkert, (panser, tak, bakskjermer) Men det polerer jeg lett vekk 8)

Men jeg har funnet en 2000 modell 200 cdi i steden til samme prisen men den har gått ca 45000 km mer, det er vel da et bedre kjøp! ?

Har ikke sett denne enda men skal se den i morgen så får håpe på det beste :) Syntes den med facelift er enda penere jeg da :)

Posted

Men jeg har funnet en 2000 modell 200 cdi i steden til samme prisen men den har gått ca 45000 km mer' date=' det er vel da et bedre kjøp! ?

Har ikke sett denne enda men skal se den i morgen så får håpe på det beste :) Syntes den med facelift er enda penere jeg da :)[/quote']

200CDIen er et mye bedre kjøp i mine øyne. Synes 179' var dyrt for en 220 diesel, uansett hvor lite den har gått.

Posted

Et eller annet er nok muffens med den 2000-modellen! Det var illevarslende billig...

Skal han ha 179000,-, så får du den nok rundt 15.000,- rimeligere ved pruting. Vær obs! på dekk/felger osv.

Når det gjelder MUST-utstyr - viktig ved videresalg etc; AC, automat, vindusheiser, tredekor m.m. Dette bør du ha fordi det er dyrt ved ettermontering og uten er bilen omtrent umulig å selge!

Posted

Han skulle i utgangspunktet ha 195 000, tror det er en classic

Posted

Den hadde gått som drosje og hadde siste service på 412000 så det blir nok ikke den

Guest mb190freak
Posted

dette er jo allllllllllllt for hoy pris syns jeg.

den var fin men

Posted

Nå har jeg kommet over en 91 modell 230 ce sportline med skinn og el fører stol og 4x el vindu, tectylbehandlet og gått ca 130 000 km, mørke grå fargen, 16" sommer og 15" vinter, servicebok,

Det var byttet toppakning på den, og han sa det var et kjent problem på dem, er dette tilfellet? var jo en 220 cab her på forumet som hadde skifta toppakningen også men det er jo en nyere motor så fikk ikke det helt til å stemme.

Er denne verdt 90 000 kr? eller hva kan jeg gi for en sånn?

Takker for svar.

Posted

Tror ikke det er vanlig med å måtte skifte toppakning på disse. Han sa ikke toppDEKSELpakning da?

Posted
Nå har jeg kommet over en 91 modell 230 ce sportline med skinn og el fører stol og 4x el vindu' date=' tectylbehandlet og gått ca 130 000 km, mørke grå fargen, 16" sommer og 15" vinter, servicebok,

Det var byttet toppakning på den, og han sa det var et kjent problem på dem, er dette tilfellet? var jo en 220 cab her på forumet som hadde skifta toppakningen også men det er jo en nyere motor så fikk ikke det helt til å stemme.

Er denne verdt 90 000 kr? eller hva kan jeg gi for en sånn?

Takker for svar.[/quote']

Har hørt (og sett) det samme. Toppakningnen er en svakhet på enkelte motorserier hos mb.

Posted

Har hørt (og sett) det samme. Toppakningnen er en svakhet på enkelte motorserier hos mb.

Har inntrykk av at toppakning generelt ryker oftere på bensinbiler enn diesel...

Tror mange av problemene til M102 ligger hos vifteclutcher som skulle vært byttet for lenge siden og hjernedøde eiere som varmkjører motorene. Har sett det litt for mange ganger...