Guest E220 CDI Posted October 17, 2010 Posted October 17, 2010 Heisann! Har en 01 E220Cdi som lager en hylelyd ved pådrag før motor når drifttemperatur. Også uten belastning. Trodde det var reimen på motoren som var slakk og måtte byttes, men ifølge BOS kommer lyden fra turboen... Turboen hadde ingen lekkasjer og dei sa at det var mange som kjørte med denne lyden, og meinte det ikkje var nødvendig å bytte den. Noen med erfaring? Noe som kan gjøres uten å bytte den? Hva koster omtrent en ny? Quote
ole i Posted October 17, 2010 Posted October 17, 2010 den trenger du ikke å bytte det skjer ikke noe om du kjører med det,for den virker vel som den skal dvs den går som den skal??? den dagen du eventuelt må bytte turboen så merker du det for da går bilen som en dass og ryker veldigt svart da kan turboen være gåen men så lenge den virker er det ingen grunn til å bytte den for det skjer ikke noe annet galt. Quote
Guest E220 CDI Posted October 17, 2010 Posted October 17, 2010 Ja, den virker slik den skal, men lyden er jo litt irriterende. Er ikke noe som kan gjøres? Quote
Kruste Posted October 17, 2010 Posted October 17, 2010 Skikkelig "golyd" med turboplystring da. :P Quote
Guest Hatlebakk Posted October 17, 2010 Posted October 17, 2010 vist det høres ut som det er viftereima di som er slakk ved pådrag (men du vet at den ikke er det) så kan jeg fortelle deg at på min 04 E320 CDI hadde jeg akkurat samme problemet... lyden endret seg og ble mindre ved driftstempratur, å der var det eksosmanifoildpakninga som var gåend.. bytt denne, å problem løst Quote
Guest E220 CDI Posted October 18, 2010 Posted October 18, 2010 Jepp, det høres akkuratt slik ut og BOS meinte at reimen var fin... Er det omfattende å bytte denne pakningen da? Klarer eg det selv? Quote
Guest Hatlebakk Posted October 18, 2010 Posted October 18, 2010 Ja, vil ikke tro dette er noe hokkus pokkus.. jeg gjorde det ikke selv da jeg fikk dette dekt av bruktbilgarantien... Quote
Recommended Posts