Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hvis det der er det man kan regne med av rust på en 211 etter 860kkm i Oslo-saltsørpe og det ikke er noe skjult snusk under bilen ser det ut som man ihvertfall kan kjøpe 211 uten å være redd for å få en "rust-klasse" istedetfor E-klasse.. ;)

Posted

Denne må vel ha hatt en ganske respektabel gjennomsnittsfart fra da den rullet ut av fabrikken til nå, kan ikke ha stått mye stille. Virker som det er gode motorer, og det var jo en billig penge for en slik bil.

Posted

Så ut som en fin bil, i hvertfall i forhold til prisen. Jeg forsøkte å kaste meg rundt her, til tross for at jeg får vondt i ryggen av setene i 211-bilene tenkte jeg det kunne vært morsomt å hatt en bruksbil som man rundet millionen med, men den forsvant fort. Til den prisen og med taxi-vedlikehold bak seg (og overhaling av automaten for ikke så lenge siden, fikk jeg bekreftet) kunne det vært en relativt "trygg" bruksbil, tror jeg.

MVH Tore

Posted

Hva er problemet? Forventer dere å få garanti på en bil som har gått over 800.000 kilometer? Skjønner godt at selger understreker det, selv om jeg er klar over at uansett ordlyd er det vanskelig å komme seg helt unna ansvar. Men det er mye rare bilkjøpere, og sikkert noen som kan være troende til å påberope seg "ikke opplyste feil" også etter å ha kjøpt en slik bil.

I min verden selges en bil, uansett hvor bra jeg selv føler at den er, som "delebil/repobjekt" ved langt lavere kilometerstand enn dette, og det er jeg trolig ikke alene om...

MVH Tore

Posted

Den bilen var nok krute god!

Eller var det bare meg som så teksten i annonsen?

"Selges som forevist."

Den "selges som forevist" har INGEN juridisk betydning hvis bilen har skjulte feil uansett og er noe selger har kjennskap til...

Men på en bil som har gått 800.000 så skal det nok MYE til for att du som kjøper kan kreve noen erstatning om noe går i stykker.  Må isåfall være om motoren dør etter 1000km og du etterpå finner ut att dette var selger klar over....

Posted

men ingen skal si noe på att det ikkje er kvalitet når ein slik bil nettopp har opplevd så mange kilometer med hull, brostein og dårlig asfalt..

trur fortsatt eg hadde satt mine penger på ein annen bil

Posted

Bilen hadde 859 når annonsen kom, så en 875 er vel reelt innen eierskifte.

Jeg sier ikke at bilen er dårlig. Men tror mange ser en veldig billig 211 når de ser annonsen.

Selv om det er kvalitet på de bila, skal man huske at alt er slitent!!

Alt som heter bevegelige deler har tross alt vært med ei stund. Potensielt kan det meste være utslitt.

Tenk på at hver eneste punktsveis er blitt "stressa" i nesten 900.000 km!!

En faktor til er at dissa kilometra i Oslo er ikke som en som går på rette veier på landet. Denna bilen har vel stort sett bare sett Norges værste asfalt, brostein og store høl!

Er det noen som kan si en del som helt sikkert ikke vil ryke på denne bilen?

Nesten 90.000 kr for en bil som høyst sannsynlig er "brukt opp" er ikke noe jeg ville brukt penger på!

Nei, den saken er jeg helt enig i  :-)