Jump to content

Recommended Posts

Posted

Noen som har noen erfaring med disse biler?? Kona hadde jo klart kunststykket å prøve en sådan idag da en venninne hadde fått en sådan av mannen å hun mente det var en kjempe fine/goe bil.  ser jo at de har 7års garanti så de må jo holde en vis kvalitet skulle en tro. å ikke var det skremmende pris for en ny bil heller. Så klarte hun jo i tilleg å komme med at det var enkelt å reklamere om  noe var gale da der ligger en forhandler 200m opp i gata så jeg sliter litt nu hehe

Posted

Hvis du ikke skal bruke den selv, så er det ikke dumt :P

Har kjørt en sånn ca 120 mil, og den er temmelig kjønnsløs slik som de fleste biler fra den delen av verden.

Eneste som er usikkert her er vel hva du får igjen når du selger.

Trur ikke det er så dum "konebil" dette. Tror totaløkonomien er grei.

Posted

Ja er jo ikke godt å vite hva en får igjen brukt, men med 7 års garanti så kan det jo ikke bli de store utgifter til vedlikehold heller, var vel noe med grattis service på 20-40-60k eller 3 år inkludert i prisen, så med ca 8000-10000 i året så blir det jo ikke mye utgifter de første år.

Posted

Ja er jo ikke godt å vite hva en får igjen brukt, men med 7 års garanti så kan det jo ikke bli de store utgifter til vedlikehold heller, var vel noe med grattis service på 20-40-60k eller 3 år inkludert i prisen, så med ca 8000-10000 i året så blir det jo ikke mye utgifter de første år.

Pr. i dag, så er ikke gammel kia eller huyhuy eller tilsvarende verdt stort, men det kan jo forandre seg i løpet av en del år. Litt av problemet er at det er så få av dem at det er knapt deler å få utenom originaldeler på merkeverksted.

Posted

Absolutt å anbefale. Jeg jobbet en periode som Kia-selger, men har overhodet ingen bindinger til dem nå så jeg uttaler meg på fritt grunnlag. Men jeg satte meg godt inn i produktene den gangen. I tillegg prøvekjører jeg minst 50 ulike bilmodeller hvert år, så jeg har litt sammenligningsgrunnlag.

Jeg ble meget positivt overrasket når jeg første gang satte meg inn i en C'eed. Forskjellen fra tidligere modeller er som natt og dag. Kvalitetsfølelsen på alt fra lyden når du lukker dørene til fastheten på knapper og hendler. Designmessig er den også mye bedre enn vi tradisjonelt er vant til fra Korea. Nå skal det sies at designavdelingen til Kia holder til i Tyskland og bilene produseres i Slovakia. Forøvrig en av Europas nyeste og mest moderne bilfabrikker. Det mest imponerende er likevel kombinasjonen utstyr/pris. For ca 250.000 får du en stasjonsvogn med 115 hk Cdi-motor. Klimaanlegg, Navigasjon, ryggesensor, Cruisecontrol og gud vet hva. Utstyr som gjerne får en 6-sifret prislapp i en Mercedes. Og de er vel fortsatt den eneste bilprodusenten som gir inntil 7 års garanti. Servicekostnadene er også lave.

Forøvrig importeres Kia av Bertel O Steen som også er importør av Peugeot og et annet merke som bør være velkjent for folket her.

Jeg nøler ikke med å anbefale Kia for mine venner som ønsker et rimelig og fornuftig bilhold. Men selv er jeg for mye opptatt av det følelsesmessige rundt det å kjøre bil at jeg tar andre valg. :)

Posted

Pr. i dag, så er ikke gammel kia eller huyhuy eller tilsvarende verdt stort, men det kan jo forandre seg i løpet av en del år. Litt av problemet er at det er så få av dem at det er knapt deler å få utenom originaldeler på merkeverksted.

Ser man på Finn så ligger biligste Ceed på ca 150000. Den kostet såvidt jeg husker 219000 ny. 30% verditap på 3 år/100000 km er ikke ille.

Posted

Takker for god info Olav. Blir som sagt kun som kone bil om det blir en sådan, men jeg må jo si at det frister litt med så pas god garanti. Skal prøve å få unna en prøve kjøring når jeg kommer hjem fra sørlands turen.