Jump to content

Hvilke felg str. passer til type 124 kar.

Recommended Posts

Posted

Hei

Lurte som sagt på fra hvilken biltyper kan jeg bruke felger fra. til min 91 mod. 230ce.

Forutsetter da at det må benyttes senterringer. Dim på disse i forhold til felgtypen, som passer.

Takker for svar.

Mvh

Bent

Posted

Hva mener du egentlig.?

Har du felger fra en annen bil du vil ha på din.?

Alle med 5 - 112 skal "passe", andre biler som har det er noe VW Caravelle, Audi og noen større BMW`er hvis jeg ikke husker helt feil.

Senterring kan du få til alle disse som kan passe på MB.

Men bare sjekk innpress og slikt før du kjøper noe, din bil skal minimum ha ET30 hvis det er noe bredde på felgen(feks 8").

Er ikke hjulbuene dine valset så bør du holde deg til ET 35 som et minimum.... :lol:

Posted

Passat fra 97 og nyere har 5x112-boltsirkel. Samme gjelder en del Audi, men noen gamle Audi har 4-bolt og første generasjon A3 og TT har 5x100. Alle felger fra A4, A6 og A8 passer mtp. boltsirkel, men innpress kan variere.

Posted
Hvis man har 8-9" felg, hva innpress må man ha som ett minimum da? Uvalsede skjermer.

Det kommer litt an på dekk, ET35 med 215/40-18 fremme og  235/35-18 bak bør gå greit...... jeg har det på min, men da med ET 26 fremme og ET38 og 245/35-18 bak, da er det god klaring men jeg har valsede buer og AMG kit. :P

225/40-18 vil subbe litt i plasten, antar at du har originalt valsa buer, har du ikke det kan du glemme alt jeg har sagt til nå.... :lol:

Det er større plass på stasjonsvogna bak så det bør sjekkes på din før du kjøper noe.... :lol:

Posted

NB!! VW/Audi har navåpning på 57, men navet på Mercedes er mye større, 66,6. Dvs at VW/Audi felger vil IKKE passe MB.

BMW har boltsirkel 5x120 (mens Mercedes har 5x112), og vil derfor heller IKKE passe.

De aller fleste felger har større nav, og kan tilpasses forskjellige biler ved hjelp av sentreringsringer. Se felgutvalg på www.dekk1.com, www.bilprodukter.no, www.felgimport.no

Posted

Hvis man har 8-9" felg, hva innpress må man ha som ett minimum da? Uvalsede skjermer.

Det kommer litt an på dekk, ET35 med 215/40-18 fremme og  235/35-18 bak bør gå greit...... jeg har det på min, men da med ET 26 fremme og ET38 og 245/35-18 bak, da er det god klaring men jeg har valsede buer og AMG kit. :P

225/40-18 vil subbe litt i plasten, antar at du har originalt valsa buer, har du ikke det kan du glemme alt jeg har sagt til nå.... :lol:

Det er større plass på stasjonsvogna bak så det bør sjekkes på din før du kjøper noe.... :lol:

Er det noe med at Sportline har orginalt valsede skjermer da? Og som jeg har forstått det, så er det mulig ET35 tar borti bremsekalipper, eller har det mer med utforming av felg design?

Posted

Mener at sportline har originalvalsede buer ja, det er noen tråden om det her på forumet..... :lol:

Har du 500 bremser så vil du få problemer med de tar borti kalipper på ca 90% av alle kopifelger....så da må du ned å prøve de på bilen..... :lol:

Alle original felger fra AMG, Brabus etc vil passe rett på.... :P

Har du standard bremser vil omtrent alt av felger gå rett på.... :lol:

Posted

Mener at sportline har originalvalsede buer ja, det er noen tråden om det her på forumet..... :lol:

Har du 500 bremser så vil du få problemer med de tar borti kalipper på ca 90% av alle kopifelger....så da må du ned å prøve de på bilen..... :lol:

Alle original felger fra AMG, Brabus etc vil passe rett på.... :P

Har du standard bremser vil omtrent alt av felger gå rett på.... :lol:

Jeg har vell orginaldimensjonen til320 på bilen nå. Her kan RoarB utdype mer, da det var han som ordnet det for meg :)

Posted

Senterring kan du få til alle disse som kan passe på MB.

Ikke hvis det er originalt. VAG har mindre senterhull enn MB. Hvis det er ettermarked, så er de fleste felger uansett store nok til å passe alt.

Posted

De aller nyeste VAG har faktisk samme senterhull som MB. Blant annet nyeste generasjon A4 har 66,6 om jeg ikke husker feil. Alle før dette har 57,1.

På E36'en jeg hadde var det også nesten håpløst med felger, så å si alt tok borti caliperen foran, den bygget for langt ut. Så samme bremsene på en vanlig 320, så tror ikke det var noe annet enn vanlige 320/420-bremser. :)

Posted

De aller nyeste VAG har faktisk samme senterhull som MB. Blant annet nyeste generasjon A4 har 66,6 om jeg ikke husker feil. Alle før dette har 57,1.

På E36'en jeg hadde var det også nesten håpløst med felger, så å si alt tok borti caliperen foran, den bygget for langt ut. Så samme bremsene på en vanlig 320, så tror ikke det var noe annet enn vanlige 320/420-bremser. :)

Mener det er samme bremsene på E36/E320/E420 som ihværtfall på 500 R129, om det er samme som på E500 er jeg usikker på, men det må det jo nesten være.

Posted

Detta er 17" på bildet. Og bremsene er 330 skiver med firestempla Brabus/Alcon

Hva innpress og slikt kjører du med? Ikke det at jeg regner med at det er likt på 124 som 210 men...

Posted

Dissa felga leveres i 7,5x16 et42 og 8x17 et 38

Felgen heter RUCHA og leveres i to forskjellige finish'er

Søkte på RUCHA på google, kom opp mye bilder da gitt :lol:

Hvem importør er det som tar inn disse til Norwegen?