Fredrik B Posted October 14, 2010 Posted October 14, 2010 Fikk en tanke i hode her om dagen. Er det mulig å ta ut kun "varmetrådene" i ett framsete å flytte over til baksetene i en C124? Ledningsnettet er vell ikke noe problem å få forlenget osv. Er det noen som har prøvd seg på å ettermontere varme i setet uten å skifte selve setet? Noen tanker rundt dette? Hot or Not? Quote
Fredrik B Posted October 14, 2010 Author Posted October 14, 2010 Er jo bare å legge opp som originalt? Fikk vel varme bak på dissa og? Tenkte på det at det er jo lettere å få tak i fra ett framsete, enn å få tak i noe slik brukt. For nytt blir sikkert kostbart... Skal jo ha inn elektriske seter og litt annet stasj, så kan være greit å få ting litt rimelig. Quote
Fredrik B Posted October 14, 2010 Author Posted October 14, 2010 Joda, skjønner det. Men det jeg mente var vel at man sikkert kan bruke varmeelementer fra framme, men at man burde få brytere osv mest mulig likt originalt, om du skjønner At det ikke ser hjemmesnekra ut Ja, slik ja.. Tenkte jo bare å forlenge ledningsnettet, så jeg får orginale brytere og slik i baksetet.. Da det ikke røykes i bilen, så kan jeg jo fikse ett "kontrollpanel" mellom setene bak, der askebegeret er. Eller noe slik... Er det noe jeg ikke vil, så er det å ha ting jalla i bilen. Quote
Fredrik B Posted October 14, 2010 Author Posted October 14, 2010 Noe slik jeg tenkte på. Er det noen som vet hvordan varmekablene er festet i setet på 124? Quote
Einar Posted October 14, 2010 Posted October 14, 2010 Det er ett firma i sverige som lager varmesete sett til forskjellige biler, og kan sikkett skaffe noe for ettermontering. Husker jo selvfølgelig ikke hva dette firmaet heter, men om du tar en telefon til subaru norge så kan kanskje de svare på hvem som leverte ettermonteringssetta til de første av nye impreza, der hadde nemlig noen glemt å krysse av for varmeseter i nordenpakken. Quote
Guest gjesten Posted October 14, 2010 Posted October 14, 2010 Det finnes mange ettermonterings sett som passer til ditt formål på nettet. Vil bare nevne at du kan ikke bruke varme elementer fra en 124 fra 90 og nyere.Den må være eldre. Quote
Fredrik B Posted October 14, 2010 Author Posted October 14, 2010 Det finnes mange ettermonterings sett som passer til ditt formål på nettet. Vil bare nevne at du kan ikke bruke varme elementer fra en 124 fra 90 og nyere.Den må være eldre. Hvorfor må de det? Er de limt på nyere eller noe slik? Quote
Fredrik B Posted October 15, 2010 Author Posted October 15, 2010 Det er ett firma i sverige som lager varmesete sett til forskjellige biler, og kan sikkett skaffe noe for ettermontering. Husker jo selvfølgelig ikke hva dette firmaet heter, men om du tar en telefon til subaru norge så kan kanskje de svare på hvem som leverte ettermonteringssetta til de første av nye impreza, der hadde nemlig noen glemt å krysse av for varmeseter i nordenpakken. Kan jo prøve de, men regner med det sikkert blir over min prisklasse. Har noen pre-facelift skinseter stående, som jeg kan forske litt på. Men hvis man ikke kan ta ut elementene uten å ødelegge, så er det ikke noe vits. Skal prøve å selge de videre også Quote
FrodeS Posted October 15, 2010 Posted October 15, 2010 Tror ikke man fikk varmeseter bak originalt i 124. Jeg har i hvertfall aldri sett det, men det trenger jo ikke betyr at det ikke finnes. Det elektriske bør være greit, det er jo bare å ta opplegget fra to framseter, og sette en knapp i døra ved siden av bryter for el.vindu eller på annet passende sted. Det vanskelige er vel å få varmemattene inn i selve setet. Quote
Fredrik B Posted October 15, 2010 Author Posted October 15, 2010 Det vanskelige er vel å få varmemattene inn i selve setet. Vet du hvordan disse ser ut? Om de er limt, eller lignende? Hvem kan evnt vite dette? Hvordan er skinnet festet til sitteputa på pre facelift? Quote
Alexander Posted October 15, 2010 Posted October 15, 2010 Mener at de var sydd fast på en 123 jeg tok av trekket på. Quote
Thomas Madsen Posted October 15, 2010 Posted October 15, 2010 Det finnes mange ettermonterings sett som passer til ditt formål på nettet. Vil bare nevne at du kan ikke bruke varme elementer fra en 124 fra 90 og nyere.Den må være eldre. Hvorfor må de det? Er de limt på nyere eller noe slik? Oslo bilstereo har matter du kan kjøpe løst og "legge" innunder. Dette er måten de fikser ødelagte på... Quote
Sven Håkon Posted October 15, 2010 Posted October 15, 2010 Du finner også mange ettermonteringsmatter på ebay. Steve har brukt originale matter for forsetene når han har ettermontert varme i baksetene på 202, 203 og CLS-interiør (i sin 211). Her ser du hvordan han satte bryterne på 202en: http://www.mbenznl.nl/index.php?option=com_zoom&Itemid=28&catid=17&PageNo=2 Funker finfint å gjøre det tilsvarende på 124 Quote
Fredrik B Posted October 15, 2010 Author Posted October 15, 2010 Du finner også mange ettermonteringsmatter på ebay. Steve har brukt originale matter for forsetene når han har ettermontert varme i baksetene på 202, 203 og CLS-interiør (i sin 211). Her ser du hvordan han satte bryterne på 202en: http://www.mbenznl.nl/index.php?option=com_zoom&Itemid=28&catid=17&PageNo=2 Funker finfint å gjøre det tilsvarende på 124 Tenkte på noe slik ja... Tror dette kan bli godt i vinterkulden Litt skeptisk på ebay, da det kan bli mye arbeid å bytte hvis det ikke passer... Quote
Sven Håkon Posted October 15, 2010 Posted October 15, 2010 Tenkte i grunnen på "teknisk tysk", men et kjapt søk på f.eks. heizmatte på ebay.de gir følgende: http://fahrzeugteile.shop.ebay.de/i.html?_nkw=heizmatte&_sacat=131090&_dmpt=Autoteile_Zubehör&_odkw=heizmATTEN&_osacat=131090&bkBtn=&_trksid=p3286.m270.l1313 Quote
Fredrik B Posted October 15, 2010 Author Posted October 15, 2010 Der var det noe ja Takk for tips Venter på telefon fra Oslo Bilstereo, så får vi se hva det blir til. Vet ihvertfall at det finns muligheter for prosjektet mitt. Får se hva det blir til. Quote
FrodeS Posted October 15, 2010 Posted October 15, 2010 Det vanskelige er vel å få varmemattene inn i selve setet. Vet du hvordan disse ser ut? Om de er limt, eller lignende? Hvem kan evnt vite dette? Hvordan er skinnet festet til sitteputa på pre facelift? Eivind Soltvedt ettermonterte en gang, og Sven Håkon har hatt et sett for salg. Jeg tror det er en slags "armer" som man stapper inn i stoffet. Quote
repvik Posted October 15, 2010 Posted October 15, 2010 Det vanskelige er vel å få varmemattene inn i selve setet. Vet du hvordan disse ser ut? Om de er limt, eller lignende? Hvem kan evnt vite dette? Hvordan er skinnet festet til sitteputa på pre facelift? Eivind Soltvedt ettermonterte en gang, og Sven Håkon har hatt et sett for salg. Jeg tror det er en slags "armer" som man stapper inn i stoffet. Jeg har også ettermontert setevarme foran. "Lommene" som armene skal inn i er sydd fast på undersiden av skinnet. Forskjellen mellom pre- og facelift er antallet armer og bredden på de. Prefacelift har 5 armer og facelift 4 (muuuligens at pre- har 4 og facelift 3, men det høres litt lite ut). For å få mattene inn i setene er det enklest å bruke et tynt rør el likn. med butt ende. Det er en "lomme" på enden av hver arm som brukes til å tre disse inn i setene. Litt tålmodighet må til så man ikke river istykker lomma når man nærmer seg enden Quote
repvik Posted October 15, 2010 Posted October 15, 2010 Mattene ser forøvrig omtrent ut som dette: http://cgi.ebay.de/BMW-E34-E32-Sitzheizung-Matte-Lehne-Heizmatte-1378097-/370354916024?pt=Autoteile_Zubeh%C3%B6r&hash=item563adf8ab8#ht_1517wt_906 Quote
Guest 1042 Posted October 15, 2010 Posted October 15, 2010 Største forskjellen på facelift og prefacelift er vel lengden på mattene? Okkesom så funker det utmerket å bruke en meterstokk (tometerstokk om du ikke har enmeter. ) til å dytte i med Quote
Lorns Stavrum Posted October 16, 2010 Posted October 16, 2010 På min er -86 er det en "matte" med tre "fingre" som er tredd inn i setetrekket, til framsetene, med kobling under stolen Quote
Recommended Posts