Jørgensen Posted October 14, 2010 Posted October 14, 2010 Min gamle mb 124 skal til eu-kontroll. Bilen soter vel mye, og jeg red for at den får annmerkning på dette. Har hørt at det går an å fylle petrolium i dieselen for å minske sort røyk!? Quote
Frode Posted October 14, 2010 Posted October 14, 2010 petroleum er vel det vi tar opp fra havbunnen, altså fellsebetegnelse på olje/gass fra dypt nede i jorden...eller har jeg gått glipp av noe.... Er det parafin du tenker på..?? Hvilket årstall er bilen fra, er det katalysator på den.? Quote
Thor-Egil Andersen Posted October 14, 2010 Posted October 14, 2010 Signatur tilsier 92 300TDT 4 MATIC... Jeg kan ikke noe om diesel.. Quote
FrodeS Posted October 14, 2010 Posted October 14, 2010 Kjør en runde dyserens. Hell på tanken og kjør et par tanker. Husk også å gasse som en mann, ikke et kvinnfolk, det hjelper også på sotingen. Quote
Jørgensen Posted October 14, 2010 Author Posted October 14, 2010 Yes, parafin/lampeolje. Er det ikke sådan at den kan få manglelap pga mye røyk? Quote
Recommended Posts