Guest kj Posted March 8, 2005 Share Posted March 8, 2005 Kan noen gi meg et tips på hva som kan være galt med girkassen min?Det er ingen forskjell om jeg velger Economy eller Sport på kassen.Det virker som det er "låst" i Economy. Hvis noen kan hjelpe hadde det vært fint!Litt detaljert fremgangsmåte på feilsøkingen hadde vært fint.På forhånd takk.C-220 sport 1996. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest CLK 230 Posted March 8, 2005 Share Posted March 8, 2005 Forskjellen mellom economy og standard funksjonen på automatkasse er vel at bilen starter i 2gir i Economy posisjon og girer opp ved lavere turtall enn ved posisjon valg S på kassa. Har merker du ikke oppgiring ved lavere turtall ved valg av Economy innstilingen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kj Posted March 9, 2005 Share Posted March 9, 2005 Girkassen oppfører seg helt likt uansett om den står i S eller E!Noe er galt. Jeg irriterer meg grønn når ting ikke virker som det skal Dette skal jeg til bunns i!Takk for at du svarte. PS. Clk`en så grei ut den Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Eivind Soltvedt Posted March 9, 2005 Share Posted March 9, 2005 Høres ut som en bryterfeil. Noe som kan skje. Da blir den (iallefall på 124) stående i economy-modus Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kj Posted March 10, 2005 Share Posted March 10, 2005 Bryterfeil?Er det bryteren v/ girspaken som ryker da?Jeg hadde av dekselet rundt girspaken. Slik jeg kunne tyde det ser det ut til at det er en dyr bryter å skifte? Noen som vet ca. pris på noe sånt?Takker for responsen på innlegget mitt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest 3409 Posted May 25, 2010 Share Posted May 25, 2010 Kan det også være sikring? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest gjesten Posted May 26, 2010 Share Posted May 26, 2010 Er litt usikker på når skille går på de,men de første er det en vakumventil som drar opp vire til kassa å øker trykket. Da vil den virke slik at når du kjører på E så tar du gassen sakte innover på en slette når du ligger i f.eks 70. Du merker det best hvis det er litt oppover bakke. Du merker bilen øker fart sakte.Når du føler du speeder så mye at du nesten føler den skal til å gire ned slår du over bryteren på S. Da skal den gire ned. En kan tenke seg at når en slår over på S tror kassa at du har Gasspedalen lengere ned og vil derfor gire ned tidligere. Dette fordi på S er Wire strammere. Prøv deg frem ved belastning. Vitsen med E er at den ikke skal gire fullt så fort ned men kunne kjøre lengere på ett gir ved jevn speed. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.