Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hei, er det noen her inne som har bil med fargekode 189 fra tidsrommet 98-00 som har hatt bilen sin inne på rustutbedring hos BOS, om ja, hvordan stemmer fargen på det opplakkerte mot originalfargen? Nyanseskiller osv

Posted

DSC03465.jpg

bilde av farga

eg fikk lakkert opp igjen bakskjermen min etter eit uhell med ein sykkelist, lakkerte samtidig eine døra, ikkje veldig merkbar stor forskjell... min er ein 99modell

Posted

Ok, grunnen til at jeg spør om dette er at jeg har kjøpt meg en 99modell c-klasse som det er litt rust på som jeg driver og fikser før jeg registrerer bilen. Har nå lakkert tre dører, i tre forskjellige nyanser, men ingen av dem er like nok til at det er akseptabelt. Sammenligner mot nyansekartet så stemmer det bra med de nyansene jeg har prøvd, men ikke i realiteten. Mildt sagt meget irriterende!! Bilen min har og vært inne til rustrep hos BOS tidligere, og jeg syns ikke nyansen treffer bra på det som har blitt fikset da heller!

Posted

men er det så mange partier på bilen som må slipes ned pga rust så kan det vel kanskje væra like greit med heil lakkering? for å få heil sammenheng!? bare lurer

Posted

Aldri godt å vite hvor lenge rustfjerning holder og hvor lenge det er til de foreløpige rustfrie panelene forblir rustfrie da. Er det som gjør at jeg avventer litt. Men treffer ikke fargen bra nå neste gang må jeg bare ta hele.... De nyansene som er testet er ikke like fine som originalfargen... Kjipt å hellakke bilen i en farge som ikke er like fin og :P

Posted

Aldri godt å vite hvor lenge rustfjerning holder og hvor lenge det er til de foreløpige rustfrie panelene forblir rustfrie da. Er det som gjør at jeg avventer litt. Men treffer ikke fargen bra nå neste gang må jeg bare ta hele.... De nyansene som er testet er ikke like fine som originalfargen... Kjipt å hellakke bilen i en farge som ikke er like fin og :P

Hvis du ender med hellakkering, så sørg for å få en skvett av lakken som ble brukt.

Posted

Desverre ingen vits i å få en skvett så lenge vannbasert baselakk har en holdbarhet på ca 1mnd fra den blir blandet. Men om jeg ender med hellakkering så er det uansett jeg selv som bestiller lakken og vet da hva nyanse jeg bestiller og hvilken lakkfabrikat som har laget lakken. I tillegg er det jeg selv som lakkerer og vet da og hva sprøytetrykk som blir brukt og hva dysestørrelse som blir brukt. Slike ting innvirker også på hvordan fargen fremtones. Dog ikke så mye som jeg opplever som forskjell på det jeg har lakkert til nå...