Thomas Madsen Posted October 10, 2010 Posted October 10, 2010 Opplevde i dag att bilen min lugget på tomgang... kjørte vel ca 7 mil og stoppet, så ble det par km til og da sto hele bilen og "vogget" mens den sto på tomgang. Noen timere senere når jeg skulle starte den så var den helt fin.. Så kjørte jeg noen km og denne lugginga kom igjen på tomgang... Det er kun på tomgang, og man hører det tydelig utenfor att det er akkurat som den går på halvparten av sylindere.. Så kl 19 ca når jeg skulle hjem så testet jeg litt ut med å gi godt med gass for å sjekke om den "henger igjen" når jeg gir gass, men det gjør den ikke... så måtte ei ut og ha tissepause og da gikk den fint på tomgang...... Stoppet opp hjemme og tomgangen var like fin... vistnok opplevde frua det samme med bilen min her om dagen uten å si noe om det til meg selvsagt... Noen ide om hva dette kan være ?????? Quote
Thomas Madsen Posted October 12, 2010 Author Posted October 12, 2010 ingen forslag engang ?????????? Kan det være lamda som gjør dette ??? tennplugger ??? selv om jeg har 12 stk... Quote
Roger H. Posted October 12, 2010 Posted October 12, 2010 Noe lignende på A-Klassen til kona, jager oppogned på tomgang. Kanskje det kan være det samme....MAF, MassAirFlow sensor, eller på godt norsk, luftmassemåler, luftmengdemåler. Disse kan renses men, med variable resultat.... Noen blir friske, noen forblir syke... Quote
Thomas Madsen Posted October 12, 2010 Author Posted October 12, 2010 Noe lignende på A-Klassen til kona, jager oppogned på tomgang. Kanskje det kan være det samme....MAF, MassAirFlow sensor, eller på godt norsk, luftmassemåler, luftmengdemåler. Disse kan renses men, med variable resultat.... Noen blir friske, noen forblir syke... Det var første som slo meg også, men burde den ikke da også være litt "seig" i oppoverbakker.... Det er ikke min.. Nå om dagen går den som ei klokke igjen, men kan jo ikke regne med att den gjør det hele vinter når den først har vært litt ugrei til å begynne med... noen som vet om man kan "måle" MAF/LMM for feil ??? Quote
TEH Posted October 12, 2010 Posted October 12, 2010 Siden det er litt til og fra og med tanke på været vi har om dagen, så tenker jeg fukt. Hvor aner jeg ikke da Quote
Recommended Posts