Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hvis jeg trykker gassen i bonn, mister bilen plutselig kraften og jeg får feilmelding EPC Failure, Wisit Workshop. :shock:

Bilen går ellers greit, det er kun når jeg forsøker meg på en kick down dette skjer.

Har lett litt rund på forumet her, og lurer på om det kan være som jeg tror, dieselpumpe eller dyser.

Er det noen andre som har noen erfaring med dette???

Posted

På AutoTrio sa de delen heter gasreostat, der skal de ha 1800 ++

Er det noen som har noen tips hvor denne delen kan skaffes billigere.

Hadde jeg hatt garanti for at det er den delen som er gåen, hadde det ikke hvert noen problemer. Men litt surt å kjøpe en del for 2 lapper hvis det ikke er den delen som er problemet.

Guest gjesten
Posted

Godt forslag på feil,men det er jo bare å lese av feilkode.

Den feilen legger igjen feilkode.

Posted

:hello1: :hello1: :hello1: :hello1: :hello1: :hello1: :hello1:

Har du sett......det var altså ikke verre..

Det var gasssreostaten (gassensoren) som var problemet.

Hadde jeg visst at det var så lett å fikse problemet hadde jeg gjort dette for lenge siden.

Delen kostet 500.- (huggeri) og det tok ti minutter å bytte.

Problemene jeg har hatt med at turtallet har duppet litt ved 2000 rpm ble borte og kickdown slår nå inn uten feilmelding.

Takker for god hjelp!!!!          GOD HELG  :drinkers:

• 1 year later...
Posted

Hei!! fikk de samme på min w-210 2000mod cdi + at kjølevifta gikk på full turtall....fikk målt brudd på  kablan til Kolisjon-sensoren??(som skal kutte dieseltilførselen ved Kolisjon)  den står i lag med Høytrykkspumpa i front.... bytta ut di ledningene som var stiv til kontakten, å sjekka kablen inn til Hjernen allt OK :lol: men bilen viste EPC å fikk ikke mere en 2800 omd :x :x...har skifta ut røret/o-ringer melom pumpen å sensoren, før de kan være grunnen, (de lekka litt diesel) Men nei ikke bedre :x :x....Åpna boxsen til gjærnen dær sto SIKRINGER en 7,5AMP sikring som var avira??? å de var hele SYNDEREN...men skjønte på MB verkstedet att EPC kan bety mye???...