Jump to content

Varmeapperat blåser kaldt

Recommended Posts

Posted

Skiften nylig frostvæske på min w124 300TDT, og etter dette har det blåst kaldt av varmeapperatet.. det blåser litt varmt, men det var myye bedre før.

Kan eventuelt være luft i systemet?  eller noe annet?

jævli irriterenes ivertfall..

Posted

tempsensorer kanskje? eller duoventilen?

Det enkleste er vel å sjekke duoventilen. Den står framfor batteriet med en slange inn fra motorrommet, og to ut og inn i kupeen. Ta av multistikket med de 3 ledningene, da skal det blåse varmt :)

Posted

Høres veldig ut som luft ja... Kan også være litt treg duoventil. Den kan helt sikkert trenge en liten rens om den er fra bilens fødsel. Ta den forsiktig fra hverandre og poler med autosol. Stemplene blir seige fra kjølevesken og går tregt. Bare hver forsiktig med ledningene. De sitter i noen tynne metalltråder og tåler svært lite før de ryker i loddingene. Har akkurat gjort dette med min og fikk nytt varmeapparat :-D

Posted

Finnes det noe lufte-skrue? prata med han jeg kjøpte bilen av, han sa at den skulle vere i nerheten av duoventilen..

Takker for svar. :D

Posted

Finnes det noe lufte-skrue? prata med han jeg kjøpte bilen av, han sa at den skulle vere i nerheten av duoventilen..

Takker for svar. :D

TDT er selvluftende. Jeg har byttet kjølevæske på min mange ganger uten noe trøbbel med lufting. Ville uansett prøvd tipset til Trond Erik.