Jump to content

Recommended Posts

Posted

Biltilsynet, makan til møkkafolk....

Lang historie kort, solgte gamlebilen 22/9 og leverte salgsmelding/ vogkortet i postluka til tilsynet på jessheim på kvelden. Nå nesten 2uker seinere sjekker jeg opp hvorfor i h.. forsikringen ikke er sagt opp og får beskjed om nei den går ikke å si opp før omreg er registrert. Nok ett system i norge som er laget for å beskytte kjeltringene i samfunnet.

Tilsynet på jessheim forteller så att jo den ligger i hylla dems, og det mangler ett nr i personnummeret til hun kjerringa som kjøpte den, og jeg må skaffe dette til veie, ellers kommer skjema i retur.. Jaha, når skulle dem fortelle meg det og hvorfor i h.. er det mitt ansvar? Dem kunne gi meg nummeret til kjerringa da, men ringe henne.. Nei..! Hva er det egentlig vi betaler for i omregistreringsavgift?? Det er NULL hjelpsomhet og bare sure svar..

Hadde det vært opp til meg skulle bilen vært avregistrert meg, hvis det var noe uoverstemmelse med ny eier skulle det vært sendt varsel om å ordne det asap eller begjært den avskiltet. Å holde tidligere eier som gissel på denne måten er jo direkte provoserende!

Jeg er i Saudia Arabia hvor det koster 10kr min å ringe, så samboer driver å prøver å ordne dette hjemme mens jeg instruerer på msn..

Vi klarer til slutt å spore opp det siste sifferet i personnummeret hennes, og saken løser seg, etter masse frustrasjon, telefoner og banning. Jeg vurderte en stund å få en lokal mullah her nede til å utlyse en Fatwa på hu kjerringa i tilsynet men..

Moralen eller oppfordringen til alle må være å sjekke og dobbeltsjeke att alt er i orden med papirer før du gir fra deg en bil. Tell tallene og sjekk telefonnummer for gyldighet.

M.

Posted

Biltilsynet, makan til møkkafolk....

jessheim

Kjenner blodtrykket stiger bare jeg hører snakk om trafikkstasjonen på Jessheim.

Heldigvis finnes det andre trafikkstasjoner der de har hørt om kundeservice.

Posted

Kjenner blodtrykket stiger bare jeg hører snakk om trafikkstasjonen på Jessheim.

Den ene gangen jeg var det var det jo faktisk kundeservice å ane. Jeg møtte ihvertfall en hyggelig dame der, og sidemannen fikk registrert noen hengere midlertidig til tross for at de ikke hadde blitt godkjent ennå.

Men det var muligens et engangstilfelle :-P

Posted

Den ene gangen jeg var det var det jo faktisk kundeservice å ane. Jeg møtte ihvertfall en hyggelig dame der, og sidemannen fikk registrert noen hengere midlertidig til tross for at de ikke hadde blitt godkjent ennå.

Det var vel i Trondheim du var, de er jo faktisk beryktet for å drive en smule sevice i forhold til de fleste andre steder her i landet.

Vet om flere som reiser opp dit for å få igjennom diverse prosjekter.

Bergen som jeg "hører" til er visst blant de værste.

Posted

Det var vel i Trondheim du var, de er jo faktisk beryktet for å drive en smule sevice i forhold til de fleste andre steder her i landet.

Nei, det var på Jessheim, og det var nylig.

Jeg hører at trafikkstasjonen her er ganske fornuftig i måten de behandler folk på ja. Har ikke møtt på noen problemer der så langt.

Posted

Da jeg var innom trafikkstasjonen på Jessheim var det 35 stykker i kø foran meg og EN åpen skranke med ei sur, gammel heks som satt der og aller nådigst orket å gjøre noe som helst. Jeg skulle nordover uansett og bestemte meg for å dra på trafikkstasjonen i Elverum istedetfor..

Posted

møkka folk i skranken i Skien/Porsgrunn også, einaste positive var han karen inne i verkstedhallen som godkjente senkesettet på bilen min, han forstod att folk ville senke hvertfall :D

Posted

Hæ, hvor?

Husker en gang jeg kom inn på gamle kontoret til Statens Vegvesen her i Kr.sand. Var 46 stk i kø. Begynte bare å le når jeg trakk kølappen. 2 skranker var åpne, men den ene var tilegnet førerkort og dem som strøk på teorien. Denne var det UMULIG å utføre andre tjenester i, og dama bak skranken hadde grodd fast på stolen. Hvordan kan de klarer og sitte å se i lufta når 46 personer står og venter på HJELP?!!!!! Faen det irriterer meg. Later til at de ikke vet at de driver en "servicebedrift", hvor de i utgangspunktet skal bedrive SERVICE. For en tragisk organisasjon.

Posted

Når du kommer til SVV i skien, så tror jeg de har 6-7 skranker til "registrering" og 2 til "førerkort", hva skal de med disse, stort sett sitter det en eller to på registrering, hvorav en sitter stortsett i telefonen, og på det meste 3 stykker, på førerkort sitter det "alltid" en til to stykker, noen som er helt greit for min del.

På notodden er det 3 skranker+ informasjonen, sitter alltid minst to der(som oftest), og kan og være tre der.

Posted

Her på Nordfjordeid er vi gla i BT-stasjonen vår. Den skulle nedlegges, og vi lagde et helvete. Det er store avstander her, så en nedleggelse ville være skikkelig dritt for mange. Stasjonen blei redda, men har stengt onsdager for at de skal kunne kurse seg og få unna administrative ting. Det betyr at servicen andre dager stort sett er bra siden de da konser seg om ting over disk. Jeg opplever ikke disse som vanskelige, men det finnes ansatte på de fleste arbeidplasser som ikke skulle vært der og som ikke skulle fått lov å ha "kundekontakt"....

Så også her...

Men et statlig servicekontor er jo bare til for trygdede og arbeidsløse så lenge de ikke kan ha en langdag i uken slik at vi som liker å jobbe for pengene også kunne brukt det uten å ta fri.....

Prøvde å hjelpe en ansatt med noe NAV-greier. Da holdt jeg på å bli syk. Nummeret før jeg tørna... Stakkars folk som virkelig må innom NAV......

Posted

Hæ, hvor?

Husker en gang jeg kom inn på gamle kontoret til Statens Vegvesen her i Kr.sand. Var 46 stk i kø. Begynte bare å le når jeg trakk kølappen. 2 skranker var åpne, men den ene var tilegnet førerkort og dem som strøk på teorien. Denne var det UMULIG å utføre andre tjenester i, og dama bak skranken hadde grodd fast på stolen. Hvordan kan de klarer og sitte å se i lufta når 46 personer står og venter på HJELP?!!!!! Faen det irriterer meg. Later til at de ikke vet at de driver en "servicebedrift", hvor de i utgangspunktet skal bedrive SERVICE. For en tragisk organisasjon.

He-he, dette opplevde jeg også hos SVV Region Midt,Ålesund.

Trakk kølapp for ei luke som ikke var bemannet. 20 stk som kom etter meg, trakk kølapp og ble betjent før meg. De smilte og 'himmla med øynene' i støtte til meg når de gikk, de såg jo galskapen.

Gjett om jeg fikk forståelse når jeg kommenterte dette i skranken når de endelig flyttet på seg.....nope,njet,nada,nein,nei.

Da skrev jeg brev til StatensVegvesen på Molde hvor jeg la frem saken om deres unike køsystemet. De forklarte seg på best muligmåte men å komme seg unna at han som kom først, ble behandlet sist, greide de ikke.

Mener å huske at det var en tlf samtale også fra de, og jeg tror det endte med han ville nå se på det, men kunne ikke se at der var en feil....

:lol: :lol:

Posted

Hæ, hvor?

Jeg har veldig god erfaring med Kongsvinger. De siste gangene jeg har skulle hatt ting godkjent har jeg dratt dit. Det eneste jeg var litt sur for, var at de skrev inn max kulevekt på 75 kg på hengeren min, selv om det helt tydelig står på pådraget at max kulevekt er 100 kg.

Jeg trengte en gang prøveskilter på en bil jeg skulle hente i England, men på Risløkka var det så lang kø at jeg ville stått der til etter at flyet var tatt av fra Torp. Ingen sympati å hente for at jeg skulle med flyet. Jeg fikk beskjed om å spørre -alle- foran meg i køen om det var greit at jeg snek foran dem. Kjørte heller til Bærum. Der var det 1 person foran i køen, og damen bak skranken spurte pent om det var greit at hun hentet seg et glass vann før hun hjalp meg.

På Gjøvik har jeg også fått god hjelp på telefon, men har aldri hatt noe ærend der.

På Jessheim har jeg stort sett kun møtt motvilje. Jeg måtte en gang bruke lang tid på å forklare dem at jeg ikke skulle betale rundt 8000 i omregistreringsavgift på en henger. Skiltet hadde vært på mange ganger, men stort sett vært innlevert. Samlet under de 60 dager man har fri omreg. Jeg må omtrent stå med lua i hånda for å få prøveskilter, og hvordan det gikk da jeg fikk bilen omregistrert til personbil har vel de fleste fått med seg.

Posted

Må bare få ut litt frustrasjon her jeg også. Tok en bil i innbytte på E-klassen jeg solgte forleden. Var på biltilsynet og leverte vognkort del 2 på Torsdag, og ba som vanlig å få tilsendt faktura på omregistreringen. Siden ene skiltet var skadet spurte jeg samtidig om det var greit å få nye skilt. Ikke noe problem sa dama bak skranken. Jeg kan bestille dem så har vi dem her over helga. Du kan komme og hente dem på Tirsdag. Måtte riktignok betale på forskudd, men 120 kroner er jo ingen upris.

I dag er det Tirsdag, så jeg skrudde av skiltene og dro opp på trafikkstasjonen igjen. Møtta samme dama som sist og leverte de gamle skiltene. Hun tastet litt på tastaturet sitt, og sa: "Denne bilen er jo ikke omregistrert." Selvfølgelig ikke sa jeg, jeg har jo ikke fått faktura på avgifta ennå. Nei da kunne de ikke levere ut noen skilter. Men det var helt greit at jeg tok med meg de gamle og satte på bilen igjen. :shock:

Jeg skulle forstått det om det ikke hadde suttet skilter på bilen i utgangspunktet, men det er visst bedre at det sitter et oppskrapt og nesten uleselig skilt på bilen da?

Posted

Må bare få ut litt frustrasjon her jeg også. Tok en bil i innbytte på E-klassen jeg solgte forleden. Var på biltilsynet og leverte vognkort del 2 på Torsdag, og ba som vanlig å få tilsendt faktura på omregistreringen. Siden ene skiltet var skadet spurte jeg samtidig om det var greit å få nye skilt. Ikke noe problem sa dama bak skranken. Jeg kan bestille dem så har vi dem her over helga. Du kan komme og hente dem på Tirsdag. Måtte riktignok betale på forskudd, men 120 kroner er jo ingen upris.

I dag er det Tirsdag, så jeg skrudde av skiltene og dro opp på trafikkstasjonen igjen. Møtta samme dama som sist og leverte de gamle skiltene. Hun tastet litt på tastaturet sitt, og sa: "Denne bilen er jo ikke omregistrert." Selvfølgelig ikke sa jeg, jeg har jo ikke fått faktura på avgifta ennå. Nei da kunne de ikke levere ut noen skilter. Men det var helt greit at jeg tok med meg de gamle og satte på bilen igjen. :shock:

Jeg skulle forstått det om det ikke hadde suttet skilter på bilen i utgangspunktet, men det er visst bedre at det sitter et oppskrapt og nesten uleselig skilt på bilen da?

Latterlig....

Første feilen her var jo at du i det heletatt fikk bestille et skilt uten at den var omregga til ditt navn vel.......?

Pass på så du ikke blir anmeldt for svindelforsøk... :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Posted

Fikk god service på Gjøvik for litt sia. Viste 211 med teknisk mangel lapp ang senkesett ikke innført og mørke vinduer helt fram.

Hadde med papirer på senkesett og 4-hjuls kontroll. null problem egentlig, var litt vanskelig å se ene nr som var gjemt bak langt oppe på fjøra bare.

Ble faktisk bil prat i hallen der, siden det var en 58(tror jeg,husker ikke) Chevy

BelAir helt strøken fra staten som skulle godkjennes. Da samla de annsatte seg for å se på bilen, og ikke noe negative ord.

Fikk inntrykk av hyggelig atmosfære på bygge der.

Og det trengs, for etter å ha brukt Elverum noen ganger...

Da blir det med sure oppstøt og høyt blodtrykk..

Posted

Det er uten tvil verdt turen fra Elverum til Gjøvik for å få gjort noe slikt ja.. Ellers har jeg både hørt og erfart at Kongsvinger også skal være ganske ok.. :)