Mr. Nygård Posted October 6, 2010 Posted October 6, 2010 Ser at ubudne gjester har vært på besøk hos den lokale delepusheren og verksted: http://www.aftenbladet.no/lokalt/stavanger/1271129/Tre_biler_stjaalet.html Hvilke rettigheter har jeg som bileier dersom 1 av disse bilene var mine? Må være utrolig surt å oppdage Quote
Martin B. Posted October 6, 2010 Posted October 6, 2010 Hvilke rettigheter man har er jeg usikker på, men forsikringen til verkstedet burde vel være såpass god at den dekker slike ting. Forøvrig, i mine yngre dager som mopedist måtte jeg en gang sette mopeden på et verksted og da måtte jeg signere på at de ikke tok ansvar for noe som ikke sto inne i verkstedet selv om de hadde et avlåst område utenfor. Quote
Olav Posted October 6, 2010 Posted October 6, 2010 Dette dekkes av hver enkelt bileiers forsikring. Når jeg drev verksted/bilsalg dekket vår forsikring kun egne uregistrerte biler. Kundebiler, også uregistrerte biler intatt i kommisjonssalg var bileiers ansvar. Quote
Frode Posted October 6, 2010 Posted October 6, 2010 Dette dekkes av hver enkelt bileiers forsikring. Når jeg drev verksted/bilsalg dekket vår forsikring kun egne uregistrerte biler. Kundebiler, også uregistrerte biler intatt i kommisjonssalg var bileiers ansvar. Dette mener jeg er feil Olav, for endel år siden ble min bil skadet under verkstedbesøk og det måtte verkstedet pent ta på sin kappe, om de tok det på sin forsikring er ukjent. Det samme gjelder her, biler som bli skadet eller lignende, spesielt inne i hallen går på BOS sin "innbo" forsikring, det skal ihvertfall ikke gå på bekostning av kunde. Et annet eksempel er uregistrerte biler Olav, disse er jo ikke registrert på kunde enda, og jeg tviler på de vil ha bilen når det ser den hvis den er skadet.... Jeg ble faktisk veldig skremt av Terje i morges, for min er der inne nå..... men heldigvis ingen antyding til skader... Quote
Alexander Posted October 6, 2010 Posted October 6, 2010 Når et medlem i klubben hadde en serie innbrudd i sitt verksted spurte jeg om dette, og svaret var som Olav sier, bileiers forsikring er den som gjelder. Quote
mortys Posted October 6, 2010 Posted October 6, 2010 Når et medlem i klubben hadde en serie innbrudd i sitt verksted spurte jeg om dette, og svaret var som Olav sier, bileiers forsikring er den som gjelder. jeg tror ikke noen av dere tar feil, men det er nok variasjoner på forsikringsavtalene som bedriftene innehar. Er nok også stor forskjell på BOS og en lokal "bakgårdsjappe" (unnskyld uttrykket) når det gjelder premie og dekning...som med alt annet så får en det en betaler for...det gjelder også forsikring Quote
Einar Posted October 6, 2010 Posted October 6, 2010 Er nok bileiers foriskring som gjelder, tror dere forsikringselskapa betaler ut noe når det kan dekkes av noe annet, og bilens tyveriforsikring gjelder jo "uansett". Quote
Frode Posted October 7, 2010 Posted October 7, 2010 Hva med biler som er "solgt", eller som er importert for kunde, tror dere virkelig "ny" eier vil ha bilen hvis den er skadet....neppe.... Quote
Recommended Posts