Kim Ingebretsen Posted October 5, 2010 Posted October 5, 2010 Dette ble vel ikke serieprodusert ? Quote
Sven Håkon Posted October 6, 2010 Posted October 6, 2010 Ingen serieproduksjon av disse - forskjellige coachbuilders som f.eks. Crayford konverterte S-klassen til stasjonsvogn i etterkant. Quote
CHARLIE Posted October 6, 2010 Posted October 6, 2010 Ble bygget flere av disse. Mener å huske at det var et firma i England som utførte disse ombyggingene. "Stasjonsvogn-taket" er hentet fra Ford Consul (engelske Granada) Quote
FrodeS Posted October 6, 2010 Posted October 6, 2010 Ingen serieproduksjon av disse - forskjellige coachbuilders som f.eks. Crayford konverterte S-klassen til stasjonsvogn i etterkant. Det skulle vært morro å sett resultatet om Mercedes hadde bygget dem selv. Forhåpentlig ville det sett vesentlig bedre ut enn den på bildet Quote
iNDiANER Posted October 6, 2010 Posted October 6, 2010 Den røde som det er bilde av var til salgs på eBay for en tid tilbake Quote
Kim Ingebretsen Posted October 6, 2010 Author Posted October 6, 2010 Å ja ! Lærer litt hver dag Første og siste S klasse touring da eller ? Quote
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted October 6, 2010 Posted October 6, 2010 Charlie hadde noen bilder han Jeg mener også å ha sett 116 med tak fra s123, kan det stemme tro? Quote
Einar Posted October 6, 2010 Posted October 6, 2010 Det er vel kun denne som har granada-tak? http://home.tiscali.nl/hdclassics/Mb-w116/W116-history/W116-history-fotos/w116stpo.jpg Quote
Odd Sigurd Posted October 6, 2010 Posted October 6, 2010 Synes ikke dette var noe pent ser heller litt uferdigt ut i mine øyne Quote
iNDiANER Posted October 6, 2010 Posted October 6, 2010 Å ja ! Lærer litt hver dag Første og siste S klasse touring da eller ? Njei, jeg mener bestemt jeg så en velstående fyr som hadde fått spesialbestilt en 140 som stasjonsvogn. Den så faktisk ikke så gal ut i mine øyne. Klarer imidlertid ikke å finne bilde Quote
Kim Ingebretsen Posted October 6, 2010 Author Posted October 6, 2010 Å ja ! Lærer litt hver dag Første og siste S klasse touring da eller ? Njei, jeg mener bestemt jeg så en velstående fyr som hadde fått spesialbestilt en 140 som stasjonsvogn. Den så faktisk ikke så gal ut i mine øyne. Klarer imidlertid ikke å finne bilde Okei Legg ut bilde om du finner Quote
CHARLIE Posted October 6, 2010 Posted October 6, 2010 Her er den dere tenker på. Er noe "aftermarket" dette også; Quote
Kim Ingebretsen Posted October 6, 2010 Author Posted October 6, 2010 Utrolig hva du har/finner Charlie ! Men er vel like greit at Mercedes aldri serieproduserte S klasse stasjonsvogn ? Er mye mer klasse over bilen som sedan Quote
iNDiANER Posted October 6, 2010 Posted October 6, 2010 Fant akkurat samme bilen selv nå, Charlie Du er kjapp! Lurer på om ikke jeg las det i en artikkel i Mercedes Enthusiast når jeg tenker meg om. Verkstedet hadde et eksemplar mens jeg ventet på EU-kontroll.. Quote
Alexander Posted October 7, 2010 Posted October 7, 2010 Bygde ikke AMG noen 140 t-modeller på bestlling da. Minnes det. Har stått om det her på forumet for mange år siden. Quote
Kenneth S Posted October 7, 2010 Posted October 7, 2010 Bygde ikke AMG noen 140 t-modeller på bestlling da. Minnes det. Har stått om det her på forumet for mange år siden. Mener det var 12 stk om jeg ikke husker feil. Quote
FrodeS Posted October 7, 2010 Posted October 7, 2010 Men i all verden. Er det en CL med bakpart fra 210 stasjonsvogn? Det ser så herlig ut når ingenting stemmer Quote
Kim Ingebretsen Posted October 7, 2010 Author Posted October 7, 2010 Det ser hvertfall helt feil ut Quote
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted October 8, 2010 Posted October 8, 2010 Kenneth hadde bilde jeg lette etter. Dette må da være en bakpart fra s123? Quote
FrodeS Posted October 8, 2010 Posted October 8, 2010 Kenneth hadde bilde jeg lette etter. Dette må da være en bakpart fra s123? Uansett hva det er, så ser det jo faktisk ganske bra ut. Vesentlig bedre enn de andre vi har sett. Quote
Olav Posted October 8, 2010 Posted October 8, 2010 Det ser ut som det er to versjoner av stasjonsvogn på 116-basis. Crayfords utgave har vel deler fra consul/granada. Se kanten på bakluka. Men denne var annerledes. Quote
Arne Henriksen Posted October 8, 2010 Posted October 8, 2010 Og alle var de så opptatt med stygge stv-utgaver at ingen så Michel's røde, one-of-a-kind 690SEL? Quote
Recommended Posts