Guest Autonils Posted October 5, 2010 Posted October 5, 2010 Hei På en MB E 220 CDI '03, gått 100.000 km, har jeg følgende problem. Ved jevn kjøring i lav fart, ca. 10-15 km/t begynner turtallet å svinge / variere. Dette skjer på ca. 11-1200 omdreininger. Turtallsvariasjonene er på ca. 100 omdreininger, noen gang kanskje litt mer. Ved svakt gasspådrag forsvinner det. Problemet er uavhenging av om motoren er varm eller kald, og ute-temperatur. På andre turtall, oppfører alt seg som det skal. Bilen har nettopp hatt grundig service med bytte av dieselfilter, ny automatgearolje med filter osv. Alle ideer mottas med takk! Quote
repvik Posted October 5, 2010 Posted October 5, 2010 Tilsynelatende samme problem som jeg har på min '04 E220 CDI: http://www.mbentusiastklubb.com/smf/index.php?topic=42062.0 Quote
Guest Autonils Posted October 5, 2010 Posted October 5, 2010 Tviler litt på at problemet skriver seg fra gearkasse, fordi det nettopp er byttet filter og olje, og fordi turtallsvariasjonene er større (og arter seg mer som rykking). Men man vet jo aldri.... Andre forslag? Quote
Recommended Posts