Kim Ingebretsen Posted October 5, 2010 Posted October 5, 2010 Noen som har sett denne ? http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=24461478 Les annonse teksten Quote
LuckyDuck Posted October 5, 2010 Posted October 5, 2010 Han burde har tilført: "dersom du kan svare ja på alle disse spørsmålene Da KAN dette være bilen for deg!" Quote
ØHN Posted October 5, 2010 Posted October 5, 2010 Plakaten med "Das beste oder nichts" hadde falt ned av veggen når Mercedes utviklet 210-karosseriet. Det er noe "alle" vet. Men at selger er skuffet over at en svær bil med 2.8 liter bensin, automat og 4WD bruker litt suppe, tyder på at kjøpet ikke var helt gjennomtenkt... Quote
Kim Ingebretsen Posted October 5, 2010 Author Posted October 5, 2010 Og det virker jo som om han gjerne vil bli kvitt denne bilen da! Men vet ikke riktig hvor mye den annonsen selger ? Quote
Alexander Posted October 5, 2010 Posted October 5, 2010 Helt enig med deg Tommern. 210 er langt i fra øverst på de statistikkene jeg har sett for rustskader Quote
Kim Ingebretsen Posted October 5, 2010 Author Posted October 5, 2010 Helt enig med deg Tommern. 210 er langt i fra øverst på de statistikkene jeg har sett for rustskader Har ikke noe i mot 210, men trodde den var værst når det gjaldt rust jeg ? Quote
Guest sjallabais Posted October 5, 2010 Posted October 5, 2010 Helt enig med deg Tommern. 210 er langt i fra øverst på de statistikkene jeg har sett for rustskader Har ikke noe i mot 210, men trodde den var værst når det gjaldt rust jeg ? Av MB så er det vel 210 som ruster, når det gjelder alle biler så er det Ford Focus stv fra 98-> som ruster mest. Quote
FrodeS Posted October 5, 2010 Posted October 5, 2010 Men hvis vi ser bort fra stålkvaliteten, er 210 stort sett kjent for to problemer: Pixelfeil og motstand til varmevifta. Jeg syns ikke stålkvaliteten er noe man skal se bort fra, for det er ikke tvil om at en del av disse bilene ruster i et imponerende tempo. Å sammenlikne en e-klasse med ford focus er ikke så interessant. Det blir som å sammenlikne en Chesterfield med en krakk fra Ikea. Når det er sagt, så er det jo en del av 210ene som slettes ikke er så ille. Finner man et eksemplar som er godt tatt vare på og ikke rustet opp, så kan man få veldig mye bil for penga. Det er ikke mye teknisk feil med 210ene, men det er noen feil som går igjen der også, og de kan fort bli dyre. Særlig tannstang, girkasse (uten oljeskift), dynamo og litt sånt. Quote
TEH Posted October 5, 2010 Posted October 5, 2010 Du har jo bærekuler og stabstagsforinger som kjente gjenganger på 210. Men der er vel egentlig alle bilmerker fra den tiden og fremover. 211 er vel ikke så veldig mye bedre. Men dette er vel bare et resultat av utviklingen med større komfortkrav og avanserte hjuloppheng. På jobben selger vi bærekuler, foringer og stabstagsforinger i bøtter og spann. Til alle merker... Nei, 210 er en kjempebil, men rusta skremmer meg. Det er også en mer moderne bil med dyre og avanserte løsninger/deler. Men sånn er nå denne utviklingen. Quote
Fredrik D. Posted October 5, 2010 Posted October 5, 2010 Rusta på 210 varierer veldig fra bil til bil og det vet vel "alle"? Når jeg skulle kjøpe bil nå sist (210'n) så må jeg si at rusta varierer VELDIG, men 96 til 98mod virker som ruster mest men det kan ha sammenheng med alder, 203'n jeg hadde rusta helt sinnsykt selvom den ikke hadde gått mye (60 000km når jeg kjøpte den og 100 000km når den "tok kvelden", jeg fant rust på alle kanter av bilen i løpet av de 40 000km) og var strøken i lakken sånn i forhold til skader. Sånn ellers på forumet her synes det er få spørsmål om feil på 210 (synes jeg da) og etter å ha fulgt med her nå i litt over 3år så blir jeg skremmt fra å kjøpe meg en 211 bil, hører om fryktelige dyre reprasjoner litt for ofte... men det er kanskje bare meg? Quote
Odd Sigurd Posted October 5, 2010 Posted October 5, 2010 Nå har jeg en 2000 mod E240,jeg har pixelfeil i gearvalg/klokke og temperaturdisplayet,litt kjedelig,men for en bil å kjøre,utrolig bra,ikke bruker den mye på langkjøring heller,litt mer på kaldkjøringen jeg for det meste har da,men overkommelig.Jeg kan trygt anbefale samme bil til noen og enhver,men selvfølgelig må man på forhånd sjekke litt med rust KJEMPEBIL for min del Quote
Tor Olav Posted October 5, 2010 Posted October 5, 2010 202 ruster jaggu den også, isamsvar med 203 og 210 synd att så allrighte og bra biler fikk så dårlig stål Quote
Fredrik D. Posted October 5, 2010 Posted October 5, 2010 Foringer og er vel ting som blir slitt avhengig av hvordan man kjører, jeg har ryki på et par foringer i forstilling og bakstilling men jeg har nok et ganske godt driv når jeg er ute å kjører, selvom 240'n ikke akkurat er noen rakett så får man slitt ut diverse understells deler og det hjelper ikke noe særlig med breie hjul Quote
Guest 1042 Posted October 5, 2010 Posted October 5, 2010 Men det skyldes kanskje at jeg er litt opp i årene og kjører som en sogneprest. Ja riktig ja.. Quote
RoarB Posted October 6, 2010 Posted October 6, 2010 jeg har jo en E240T S210............. eneste som har gått i stykker på den bilen er svinghjulssensoren, etter den ble byttet så har bilen vært eksemplarisk... ja jeg har overhalt komplett forstilling og bakstilling, men da hadde bilen tross alt gått 200.000km og jeg fikk delene til innkjøpspris på gamle jobben, så til den prisen hadde jeg ikke råd til å ikke gjøre det.... men ja har hatt noen rustproblemer, spes på forkant tak og bakskjermer, men utenom det ? knall bil, null feil. SÅ jeg kan egentlig ikke skryte noe av driftsikkerheten på bilen, har kjører 209.500km med bilen nå, og fortsatt starter bilen og går som den skal, den skal faktisk på eu kontroll i morgen, kan jo bli litt morsomt det... Quote
E_S Posted October 6, 2010 Posted October 6, 2010 Problemet ligger vel også litt i det at å skifte utslitte/defekte deler med nye/brukte deler kan man også gjøre selv med minst like bra resultat som på et verksted, men å fikse rust så det både skal holde en stund og se anstendig ut er det nesten ingen som klarer å gjøre selv, man må sette det bort og regningen blir helt hinsides enhver fornuft. Det gjør det dyrt å eie en 210-bil om man ikke vil kjøre rundt i en sliten dynge av en bil som er flekket med sprayboks her og der og hvor man hvert år håper det ikke går nye hull noe sted.. Quote
ØHN Posted October 13, 2010 Posted October 13, 2010 Ser argumentet, og for min del må folk gjerne kjøpe 211 eller en annen nyere modell i den tru at de får det sååååå mye bedre Enormt mange innlegg mot den påstanden på ei uke He he skjønner det godt jeg, og beholder nok min 210 en god stund til. Det blir nok rett opp på 212 fra 210 for min del. Større forskjell i kjøreopplevelse mellom 211 og 212 enn mellom 210 og 211. Hver eneste gang jeg har vært og prøvekjørt 211, har lysten til å bytte bil roet seg i det jeg setter meg i egen 210. Quote
Alexander Posted October 13, 2010 Posted October 13, 2010 Kjørefølelsen på 211 er jo totalt forskjellig fra 210 etter min mening. 210 føles mer klassisk Mercedes. Litt stor og tung og ultrakomfortabel. Mens 211 føles mer smidig og sportslig. Synes den føles likere 212 slik, overgangen er ikke så stor som jeg synes den er mellom 210 og 211 Quote
CHARLIE Posted October 13, 2010 Posted October 13, 2010 Kjørefølelsen på 211 er jo totalt forskjellig fra 210 etter min mening. 210 føles mer klassisk Mercedes. Litt stor og tung og ultrakomfortabel. Mens 211 føles mer smidig og sportslig. Synes den føles likere 212 slik, overgangen er ikke så stor som jeg synes den er mellom 210 og 211 Støtter deg 100% her Alex!! Vi var VELDIG fornøyd med 210, men 211 er en annen verden Quote
Frode Posted October 13, 2010 Posted October 13, 2010 Dere kan si hva dere vil, men diskuterer en bil med andre tullinger som feks kjører et annet merke så vil en få det slengt i trynet at Mercedes ruster jo, og den største synderen av alle er vel 210 i den sammenhengen.... At de er driftsikre har egentlig ingenting å bety i den sammenhengen, for det folk husker er at den ruster, og en Mercedes skal ikke ruste..!.... Og akkurat det irriterer meg noe helt hinsides, og bare pga det sa jeg til meg selv at jeg aldri skulle ha en 210, har kjørt flere 210`er og de er fantastiske biler, misforstå meg riktig, men rust gidder jeg bare ikke....og hvis, eller når 211`en begynner så tror jeg den ryker for en nyere modell..... Det ble litt avsporing i forhold til han tullingen som skulle selge det bensinslukende "vraket" men jeg måtte bare få ut litt frustrasjon........ Quote
Arne Henriksen Posted October 14, 2010 Posted October 14, 2010 Dere kan si hva dere vil, men diskuterer en bil med andre tullinger som feks kjører et annet merke så vil en få det slengt i trynet at Mercedes ruster jo, og den største synderen av alle er vel 210 i den sammenhengen.... ... Og akkurat det irriterer meg noe helt hinsides...Støtter deg hele veien her Frode. Det irriterer vel de fleste som liker MB... Jeg holdt ikke løftet mitt og endte opp med en 210 likevel - og så langt er jeg meget fornøyd, halvannet år etter kjøpet er det ingen rust å se og heller ingen feil som ikke allerede var der da jeg kjøpte bilen. Quote
Recommended Posts