Jump to content

Recommended Posts

Posted

Jeg tenkte jeg skulle byttet olje og oljefilter på kassa mi. Ei 722.600 kasse

Men den er jo så kalt "vedlikeholds fri" så peilepinne har de jo kun på MB verksteder

Er det eneste måten å skifte olje på denne å gjøre det på verksted ?

Eller er det noen som har funnet en annen måte å peile kassa på ?  :)

Posted

Det du kan rett og slett gjøre er og fyll spill olja i dunker med litersmål, for da ser du jo hvor mye du har tappet ikkesant  :D

Så er det bare og fylle på like mye som du har tappet..

Så kan du jo spinne innom en vertsted sjappe og virke litt dum, så kommer di dem sikkert til og peile olja for deg på 1min..Spess om du har dame med utringet topp som reiser og spør  :lol:

Ellers får du sikkert låne en peilepinne i et par min om du spør på et hyggelig uavhengi verksted..

Posted

Det du kan rett og slett gjøre er og fyll spill olja i dunker med litersmål, for da ser du jo hvor mye du har tappet ikkesant  :D

Så er det bare og fylle på like mye som du har tappet..

Så kan du jo spinne innom en vertsted sjappe og virke litt dum, så kommer di dem sikkert til og peile olja for deg på 1min..Spess om du har dame med utringet topp som reiser og spør  :lol:

Ellers får du sikkert låne en peilepinne i et par min om du spør på et hyggelig uavhengi verksted..

Ja det hadde jo også gått ann :D

Men tror jeg like gjerne kan få tak i en peilepinne. Skal sikkert bytte olje en annen gang også :)

• 2 weeks later...
Posted

Eg har og same problemet, har prøvd å få taki peilepinne, men det viser seg å være vanskeleg, er heller ikkje så lett å få opplysninger om kor mykje olje der skal være. Så eg har tenkt å måle kor mykje eg tapper av, og fylle på like mykje.får berre håpe der er riktig nivå frå før.( har en 98- E-240 T)

• 2 weeks later...