Guest 3991 Posted October 3, 2010 Posted October 3, 2010 Hei Her er S123'n min. Denne bilen har gått her i bygda so lenge eg kan hugse, og når der kom opp en lapp i ruta på den der det sto 5000kr kjøpte eg den Bilen er en 1984 model med tilbakelagt 335000 km. Bilen har noe rust, men er bra i understelle! Her er nokren bilder Quote
gunsen Posted October 3, 2010 Posted October 3, 2010 Gratulerer med flott 123 og resten av bilparken såg bra ut også Quote
LuckyDuck Posted October 3, 2010 Posted October 3, 2010 Fin 123 du har fått deg der, ja Jeg liker utdenede til S123, det er noe særegent med det... -Klarer ikke å sette finger`n på det men noe er det. Selv kjører jeg S124, kanskje det har noe med saken å gjøre? Quote
Guest 3991 Posted October 3, 2010 Posted October 3, 2010 Takk Takk 210'n er moderen sin. synest det var litt artig og ta et bilde med tre generasjona Ja er noe speslielt med s123.. For min del kan de vere at eg vokste opp i en raud s123 300 Diesel Quote
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted October 3, 2010 Posted October 3, 2010 Velkommen som medlem! Utrolig moro enda en 123 entusiast har funnet veien hit. Skal bli moro å følge med videre på tråden din. Flott å se en s123 i denne fargen, det er det ikke altfor mange av. Hvilke planer har du for bilen? Quote
Guest 3991 Posted October 3, 2010 Posted October 3, 2010 Takk Kjekt med en seriøs klubb der det går and å vise fram bilen sin å få gode råd og hjelp. Må si eg digger den raude s123 bilen din syver Planene for bilen er og ha den som bruksbil til eg får litt meir ledig kapasitet i garasjen. Kansje tabu og skrive her, men helde på å fikse opp en Mini morris. Skal med tid og stunde fjerne rust!! Motoren tikker litt, so skal flushe motoren og sjekke om det blir beire. trenger vell kansje en liten overhaling etter 335000 km Har litt lyst og senke bilen, men lure litt på hvordan bilen blir og køyre med senking? Felgane skal pussast opp, eventuelt kjøpe nokren andre. Tar gjerne i mot tips. Vurdera på om eg skal kjøpe klarglass lykter bak, klare/Blanke blinklys framme. Lakkere grill og eventuelt lykter. Kom gjerne med innspill om ting som bør gjerast med bilen Quote
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted October 4, 2010 Posted October 4, 2010 Takk Kjekt med en seriøs klubb der det går and å vise fram bilen sin å få gode råd og hjelp. Må si eg digger den raude s123 bilen din syver Planene for bilen er og ha den som bruksbil til eg får litt meir ledig kapasitet i garasjen. Kansje tabu og skrive her, men helde på å fikse opp en Mini morris. Skal med tid og stunde fjerne rust!! Motoren tikker litt, so skal flushe motoren og sjekke om det blir beire. trenger vell kansje en liten overhaling etter 335000 km Har litt lyst og senke bilen, men lure litt på hvordan bilen blir og køyre med senking? Felgane skal pussast opp, eventuelt kjøpe nokren andre. Tar gjerne i mot tips. Vurdera på om eg skal kjøpe klarglass lykter bak, klare/Blanke blinklys framme. Lakkere grill og eventuelt lykter. Kom gjerne med innspill om ting som bør gjerast med bilen Takk for det Haaland, det er alltid moro med positive tilbakemeldinger! Min erfaring fra den senkinga jeg gjorde i sommer er bare positiv. Jeg skulle ønske den ble noe høyere, så skulle jeg gjort det en gang til, så skulle jeg hatt på tykkere puter foran og bak. Nå tok jeg 8mm puter, men du kan få helt opp i 16mm mener jeg det var. Jeg har H&R 30mm fjører kombinert med B4 Bilstein dempere. Bilen er utrolig fin å behagelig å kjøre. Alt henger jo i hop, så jeg byttet også til Michelin dekk for å åppnå en fin comfort Du har jo allerede flotte felger på det ene bildet ditt da! Sort med blank kant Quote
Guest 3991 Posted October 4, 2010 Posted October 4, 2010 Vart sikkelig gira på å senke den no men trur eg skal vente til våren. Fin høgde på din, men må vartfall ikkje vere meir senka etter min smak. Ja er dei svarte med blank kant eg vurderer å pusse opp. Synest di er tids riktige til bilen og 15toms er igrunnen stort nokk. Quote
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted October 6, 2010 Posted October 6, 2010 Vart sikkelig gira på å senke den no men trur eg skal vente til våren. Fin høgde på din, men må vartfall ikkje vere meir senka etter min smak. Ja er dei svarte med blank kant eg vurderer å pusse opp. Synest di er tids riktige til bilen og 15toms er igrunnen stort nokk. Nei, annbefaler deg høyere, den er akkuratt på grensen der den er nå. Skal uansett bli moro å følge tråden din videre. Er jo moro med flere 123 biler i klubben Quote
CHARLIE Posted October 8, 2010 Posted October 8, 2010 For å være helt ærlig, så tror jeg bare jeg ville beholdt bilen slik den ser ut nå. Ser virkelig bra ut!!! Quote
Guest 3991 Posted October 19, 2010 Posted October 19, 2010 Vart veldig usikker på senkinga no. Bilen ser jo faktisk bra ut sånn som den er no, men spørsmålet er om den blir finare med senking? Har nettopp brukt bilen en tur til Gardamoen (ca 120 mil til sammen). Og bilen fungerer veldig bra, bortsett fra styresnekka som er litt slakk i. Målte forbruket til ca 0,82 pr mil. noke som eg synest er veldig bra med 4 trins manuell. Prøvde å sette på vinter dekk (15" til w124) då gjekk ikkje høgre framhjul rundt fordi endeleddet tok bort i felgen, noen som veit ka som er galt ? Legger ut noen flere bilder Quote
Alexander Posted October 20, 2010 Posted October 20, 2010 Felger til 124 har helt feil innpress. Skal du bruke det må du ha en spacer. Har brukt 20mm selv. Quote
Guest 3991 Posted October 20, 2010 Posted October 20, 2010 ja då er de forståelig at de ikkje fungerte. Takker for svar Quote
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted October 24, 2010 Posted October 24, 2010 Forbruket ditt må da være veldig bra! Quote
Guest 3991 Posted October 24, 2010 Posted October 24, 2010 Godt fornøgd med forbruket egentilg bruker ca literen på blanda køyring. Lyst på 5 trins manuell Har foresten fått tak i en BSS frontfanger men er litt arbeid med å pusse og lakkere før eg kan montere den. Quote
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted October 25, 2010 Posted October 25, 2010 Godt fornøgd med forbruket egentilg bruker ca literen på blanda køyring. Lyst på 5 trins manuell Har foresten fått tak i en BSS frontfanger men er litt arbeid med å pusse og lakkere før eg kan montere den. Om du søker på mercefreaken sitt salgsforum, så er det mulig du finner en 5-trins manuel girkasse. Det er ikke så lenge siden det sto til salgs der. evt. etterlys der. Det gjør MYE med en slik bil. Har hatt det før og vil gjærne ha en igjen. Quote
Guest 3991 Posted October 26, 2010 Posted October 26, 2010 Har lagt inn på ønskes kjøpt på mercefreaken, so får sjå ka som dukker opp Prøvde frontfrangaren i kveld. Litt dårlig passform, og er ikkje heilt overbevist på om eg vil ha den på bilen. Skal eventuelt sparkle, pusse og lakkere den svart. kom gjerne med meininger om fangere og eventuelt bilen Quote
Guest 3991 Posted November 23, 2010 Posted November 23, 2010 Blir litt små putling med bilen inni mellom, so tenkte å ha ei lita opdatering her no. Har endelig fått skifta styresnekka og stilt ventilane. Når eg stilte ventilane fant eg ut at kamaxlingen er utslitt. Driv å vurdera om eg skal kjøpe kvassare kam, orginal eller billigaste alternativ sette i en brukt som eg har liggandes. Noken som har erfaring med sportskam?? legger ved nokren skru bilder Liten lekasje.. Fant reservenøkkelen Quote
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted November 25, 2010 Posted November 25, 2010 Synes den ser vannvittig flott ut orginal den bilen din også jeg Quote
Guest 3991 Posted January 18, 2011 Posted January 18, 2011 Har endelig fått skifta kamaxling. Gjekk for en som var litt kvassare, men sliter med å få stillt inn tenninga sikkelig Har ogso montert utetempraturmålar i instrumentpanelet Quote
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted January 19, 2011 Posted January 19, 2011 Se der ja, blir vel bra med ny kam! Byttet du da ventilløftere og fjører også? Fulgte det ikke med noe data på den? Hvor kjøpte du den? Var kult det underste bildet der. Ser ut som om bilen er propp full av anntenner Quote
Guest 3991 Posted January 19, 2011 Posted January 19, 2011 Byttet ventilløftere og registerkjede. kjøpte kamen med kmcams. Data på kammen Kamprofil: P7 Mekanisk Mercedes 8V Innsug Eksos Centerline: 109° 109° Duration: 282° 282° Kam Løft: Ventilløft 10.5mm Ventilløft 10.5mm Ventilklaring: 0.10mm 0.20mm Løft i TDC: 2.1mm 1.5mm Quote
Roger H. Posted January 19, 2011 Posted January 19, 2011 Flott bil dette.... :D Jeg har alltid likt denne modellen.. Jeg holdt på å ende opp med en slik i plommerød farge,............ jeg mener å huske den hadde en BBS spoiler, som passet bilen perfekt. Den var kanskje eldre enn den spoileren du har fått tak i....? Har du tenkt å tette hulla for extralys? Eller vil du ha inn lysa? Quote
Guest 3991 Posted January 19, 2011 Posted January 19, 2011 ja eg liker bilen veldig godt, men skulle vert diesel Er veldig usikker på om eg skal ha fangaren på bilen planene var å ha lys i fangaren ja.. Quote
Recommended Posts