repvik Posted October 1, 2010 Posted October 1, 2010 Har original xenon på 211'n, men har lyst på Bi-Xenon etterhvert. Lyktene koster "noen" tusen, og da er det litt kjekt å vite om det holder med å kun bytte lyktene for å få Bi-Xenon som går gjennom EU-kontroll. F.eks., slike lykter Quote
Sven Håkon Posted October 1, 2010 Posted October 1, 2010 Dersom bilen har xenonlys originalt, så har du Bi-Xenon. Dette betyr ikke annet enn at Xenonlysene også brukes til fjernlys (pluss ekstra halogenpærer), det finnes ikke 211er som kun har xenonlys på nærlyset. Quote
E220 Posted October 1, 2010 Posted October 1, 2010 Å har du xenon originalt er det bare å kjøpe et komplett xenon set med ballast for å montere i fjernlysene. Men kjøp 50W ballast da får du konge lys som får sjøl den største idiot til å blende ned når de møter deg, Har sjøl dette på min med original xenon. Quote
repvik Posted October 1, 2010 Author Posted October 1, 2010 Å har du xenon originalt er det bare å kjøpe et komplett xenon set med ballast for å montere i fjernlysene. Men kjøp 50W ballast da får du konge lys som får sjøl den største idiot til å blende ned når de møter deg, Har sjøl dette på min med original xenon. Å bytte ut halogen med xenon i fjernlysa er vel ikke noe biltrangsynet ser på med fryktelig blide øyne? Hadde uansett tenkt å bytte ut frontlyktene, da "glasset" begynner å bli temmelig slitt. Såvidt jeg husker var det vel ikke noen måte å få byttet glassene på, så hele lyktene må vel byttes? (Riiimelig drøyt mtp. at de koster over 10k stykket...) Quote
Jørn Posted October 1, 2010 Posted October 1, 2010 Kjøp ett sånn 3M kitt på E-bay. Har selv ett slikt liggende, som skal prøves på en kundebil. Billigere enn nye lykter i første omgang ihvertfall. http://motors.shop.ebay.com/i.html?_nkw=3m+headlight+restoration+kit&_sacat=&_dmpt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&_odkw=restoration+set&_osacat=0&bkBtn=&_trksid=p4506.m270.l1311 Quote
E220 Posted October 1, 2010 Posted October 1, 2010 Hadde bilen inne på EU kontroll å spurte da om det var ulovligt med xenon i fjernlysa når dette ikke var originalt, inegn problem sa de så lenge bilen var levert med xenon originalt i nærlysa, en blender jo uanset ned når en får trafik imot. Quote
repvik Posted October 2, 2010 Author Posted October 2, 2010 Kjøp ett sånn 3M kitt på E-bay. Har selv ett slikt liggende, som skal prøves på en kundebil. Billigere enn nye lykter i første omgang ihvertfall. Ser interessant nok ut. Nysgjerrig på om det holder det det lover. Lenge til du skal prøve det på kundebil da? Quote
repvik Posted October 2, 2010 Author Posted October 2, 2010 Hadde bilen inne på EU kontroll å spurte da om det var ulovligt med xenon i fjernlysa når dette ikke var originalt, inegn problem sa de så lenge bilen var levert med xenon originalt i nærlysa, en blender jo uanset ned når en får trafik imot. Joda, det er nok sjeldent et problem. Men jeg vil helst slippe muligheten for at en eller annen gretten gubbe påpeker det på kontroll. Er det noen som husker reglene for xenon i fjernlys i farta? Quote
Fredrik D. Posted October 5, 2010 Posted October 5, 2010 Har man orginal Xenon nærlys på bilen så har man automatisk høydejustering av lyka!!!! Uansett bilmerke da dette er et krav. Quote
TommyGun kal.45 Posted December 28, 2010 Posted December 28, 2010 Da har jeg handlet settet under. Skal bli spennende å se om det er like bra som filmen på youtube Kjøp ett sånn 3M kitt på E-bay. Har selv ett slikt liggende, som skal prøves på en kundebil. Billigere enn nye lykter i første omgang ihvertfall. http://motors.shop.ebay.com/i.html?_nkw=3m+headlight+restoration+kit&_sacat=&_dmpt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&_odkw=restoration+set&_osacat=0&bkBtn=&_trksid=p4506.m270.l1311 Quote
E220 Posted December 28, 2010 Posted December 28, 2010 Hold os oppdatert på dette, mine trenger å en omgang om ellers det gir greit resultat. Da har jeg handlet settet under. Skal bli spennende å se om det er like bra som filmen på youtube Kjøp ett sånn 3M kitt på E-bay. Har selv ett slikt liggende, som skal prøves på en kundebil. Billigere enn nye lykter i første omgang ihvertfall. http://motors.shop.ebay.com/i.html?_nkw=3m+headlight+restoration+kit&_sacat=&_dmpt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&_odkw=restoration+set&_osacat=0&bkBtn=&_trksid=p4506.m270.l1311 Quote
TommyGun kal.45 Posted December 29, 2010 Posted December 29, 2010 Ja, det skal jeg gjøre. Fryktelig spent på om det gir bra resultat. Ser det eksisterer masse produkter på akkurat dette her, men valgte nå i 1. omgang dette settet fra 3M. Tar nok litt tid å få sendt dette over dammen. Hold os oppdatert på dette, mine trenger å en omgang om ellers det gir greit resultat. Da har jeg handlet settet under. Skal bli spennende å se om det er like bra som filmen på youtube Kjøp ett sånn 3M kitt på E-bay. Har selv ett slikt liggende, som skal prøves på en kundebil. Billigere enn nye lykter i første omgang ihvertfall. http://motors.shop.ebay.com/i.html?_nkw=3m+headlight+restoration+kit&_sacat=&_dmpt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&_odkw=restoration+set&_osacat=0&bkBtn=&_trksid=p4506.m270.l1311 Quote
TommyGun kal.45 Posted January 3, 2011 Posted January 3, 2011 Fikk settet levert på døra nå. Skal bli spennende å se om det fungerer bra. Legger ut bilder når jeg starter opp, bare det blir litt mildere ute Hold os oppdatert på dette, mine trenger å en omgang om ellers det gir greit resultat. Da har jeg handlet settet under. Skal bli spennende å se om det er like bra som filmen på youtube Kjøp ett sånn 3M kitt på E-bay. Har selv ett slikt liggende, som skal prøves på en kundebil. Billigere enn nye lykter i første omgang ihvertfall. http://motors.shop.ebay.com/i.html?_nkw=3m+headlight+restoration+kit&_sacat=&_dmpt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&_odkw=restoration+set&_osacat=0&bkBtn=&_trksid=p4506.m270.l1311 Quote
Recommended Posts