Jump to content

Solid Stjerne

Guest AMG_BRABUS_CARLSSON

Recommended Posts

Posted
Et annet svakt punkt' date=' i følge NAFs bruktbilrapport, er differensialen.[/quote']

Hva? Den er ny for meg...

De tenker vel kanskje på at den begynner å ule etter 500'-600'km, ikke vet jeg. Nok et eksempel på at de sammenligner bruktbiler uten å ta hensyn til km :roll:

Mange importerte biler kan være utstyrt med klimaanlegg med mindre kapasitet...

Hæ!!! ehhh... fordi det er så kaldere nedover i Europe eller :roll:

Posted
I tillegg til en ny front og hekk fikk bilen også endringer i interiøret. På utstyrssiden ble Xenonlys standard...

Dette er vel også direkte feil... :roll:

Posted

skriv en mld til han tosken av en jornualist.

Posted

"W 210 tok over etter E 124 i 1995"

Han visste at det heter w210, men ikke at det heter også w124? :P

Posted

ET innlegg til artikkel:

Trist bil EX-MB 21/09 10:02

210 er deprimerende greier. Måtte skifte girkasse, dører og katalysator på 40.000 km (1997-mod). Ga merket en sjanse til, og kjøpte en 1998-modell. Det samme skjedde, og da var begeret fullt. Det skal mye til for at jeg igjen vil kjøpte mærsj.

Han skulle ha kjøpt facelift etter den første bilen.

Posted
ET innlegg til artikkel:

Trist bil EX-MB 21/09 10:02

210 er deprimerende greier. Måtte skifte girkasse' date=' dører og katalysator på 40.000 km (1997-mod). Ga merket en sjanse til, og kjøpte en 1998-modell. Det samme skjedde, og da var begeret fullt. Det skal mye til for at jeg igjen vil kjøpte mærsj.

Han skulle ha kjøpt facelift etter den første bilen.[/quote']

Ikke bare det, alt dette bør ha gått på garantien!

Posted

Folk overreagerer for mye, har ikke hatt så mye stress med min 19år gamle kjerre, har hatt noen problemer med den, men den er jo tross alt kjørt mye å da.

Posted

Xenonlys ble aldri standard på alle 210, men Avantgarde (og muligens Elegance?) hadde det som standard.

Guest Ekern_24
Posted
Folk overreagerer for mye' date=' har ikke hatt så mye stress med min 19år gamle kjerre, har hatt noen problemer med den, men den er jo tross alt kjørt mye å da.[/quote']

Men din 19år gamle kjerre er fra når Mercedes var på topp og merket stod for kvalitet. Det som er synd, er at i den senere tid har mercedes skulle konkurrere i større grad med japanske billig biler. Siden arbeidskraft er generelt billigere i asia enn i europa har mercedes kuttet på kvaliteten som merket stod for tidligere. Trist men det er faktisk sant :cry:

Posted
Trist men det er faktisk sant :cry:

Tror alle som sitter og leser dette forumet vet at kvaliteten til MB sank på midten av 90 tallet. Det som er interessant er å se hvorvidt til har klart å skjerpe seg! Utspillene til ledelsen i Daimler Chrysler i det siste tyder på at kvalitet har full fokus i Stuttgart om dagen.

Posted
Tror alle som sitter og leser dette forumet vet at kvaliteten til MB sank på midten av 90 tallet. Det som er interessant er å se hvorvidt til har klart å skjerpe seg! Utspillene til ledelsen i Daimler Chrysler i det siste tyder på at kvalitet har full fokus i Stuttgart om dagen.

De har vel heller ikke råd til å lage en ny 210 serie, selv om Audi og BMW ikke er bedre så er det et par merker fra Japan som tar mer og mer av kaka, tenker da på Toyota og Nissan, disse har veldig høy kvalitet på det de lager og Tyske fabrikanter har store problemer med å følge prisnivået..... :?

Posted

Uansett om disse japsmerkene kan gjøre det bra mht driftssikkerhet så er det jo blikkbokser i forhold til MB hva komfort og tiltalende utseende angår.

Posted

Vil nå ikke si det, ta feks Toyota Supra, Toyota Landcruiser, Nissan Skyline, Nissan ZX, Nissan Z, Lexus osv.......vil ikke påstå at det er generelt dritbiler men de tar store deler av markedet pga driftsikkerhet.

Misforstå meg riktig, jeg hadde valgt en CLK DTM foran Skyline any day.!! :P 8)

Guest GammelGul
Posted
Xenonlys ble aldri standard på alle 210' date=' men Avantgarde (og muligens Elegance?) hadde det som standard.[/quote']

Avantgarde hadde xenon som standard fra beghynnelsen, men Elegance fikk det standard etter faceliften i 2000. Da ble også classic borte fra den norske importørens program. Dermed kan man si at xenon ble standard fra 2000.

Når det gjelder klimaanlegg så er det ifølge mine opplysninger bullshit (eller oksebæsj på norsk :wink: ) å si at bruktimporterte biler har dårligere anlegg enn de som er beregnet for Norge. Det eneste jeg kan tenke meg er forskjell er tilleggsvarmeren for CDI-motorene. Den er muligens kuttet ut i de varmeste landene.

Posted
Avantgarde hadde xenon som standard fra beghynnelsen' date=' men Elegance fikk det standard etter faceliften i 2000. Da ble også classic borte fra den norske importørens program. Dermed kan man si at xenon ble standard fra 2000.

[/quote'] :shock: :shock: :shock: Så gikk de altså bort fra xenon igjen da når 211'en kom (Classic). Kjenner en med 2003 Classic uten xenon ser du....

Guest Tonny Solem
Posted
Så gikk de altså bort fra xenon igjen da når 211'en kom (Classic). Kjenner en med 2003 Classic uten xenon ser du....

Mener bestemt at dette er Standardutstyr i Norge.

Har han en bil som er inportert kanskje??

Posted

Kjøre Taxi sammen med en som har en 220cdi, bilen har rullet 550000km!!! Det er ikke en lyd i diffen, å ikke har det hvert noe spesiele problemer med den! Kun sllite deler:::::::::) Trur fyren på NAF har rota sammen papira med noen BMW tester! :lol:

Guest Johan Stub
Posted

Og så er det vel litt misunnelse - Mercedes er merket alle elsker å hate. Det er litt som å komme fra Bærum det vet'u. :wink:

Jeg bare nyter det når jeg blir spurt i kantinen om det er mye rust på bilen min. Ingen av kollegaene mine får disse spørsmålene, det er ingen som spør dem om noe som helst når det gjelder bilene deres. Jeg bare ler!

Posted
Avantgarde hadde xenon som standard fra beghynnelsen' date=' men Elegance fikk det standard etter faceliften i 2000. Da ble også classic borte fra den norske importørens program. Dermed kan man si at xenon ble standard fra 2000.

[/quote']

Min bror har 2002 E220T CDi Classic med vanlig halogenlykter. Bilen er kjøpt ny hos Autostern i Oslo! Mulig du kun fikk Classic som "taxi-edition", da dette er en tidligere taxi?

Guest GammelGul
Posted

Ja, det gikk vel etterhvert an å få kjøpt classic igjen. Mulig det var bare som taxi og vare. Dette var etter at jeg gikk over til/tilbake til 124-serien. Fulgte ikke så nøye med på nybilmarkedet da. :wink:

Posted

For å selge flere biler må man senke prisen, ergo raser kvaliteten - ikke vet jeg om kvaliteten har steget etter W210 osv, men når man plukker fra hverandre f.eks. en W211 virker ting fryktelig spinkelt i forhold til gamle dager...

Tidligere tiders soliditet vil aldri komme igjen, uansett hvordan kvalitetskravene justeres.....

Posted
Et annet svakt punkt' date=' i følge NAFs bruktbilrapport, er differensialen.[/quote']

Hva? Den er ny for meg...

De tenker vel kanskje på at den begynner å ule etter 500'-600'km, ikke vet jeg. Nok et eksempel på at de sammenligner bruktbiler uten å ta hensyn til km :roll:

evnt etter 100.000 km.

Fikk også svar fra han som skrev :

"Hva gjelder klimaanlegg går det ikke på kjøling, men på kapasitet til å kunne varme opp kupeen"

Noen som vet?