Lars Alex Posted September 28, 2010 Posted September 28, 2010 Ja, da får jeg vel krype til korset og lage en tråd om den "nye" bilen min. Jeg har snart vært medlem i 5 år og har hatt tre forskjellige biler på den tiden. Har ikke skrevet noe om de to andre, men får vel prøve å skrive litt om den nye. Det ligger forøvrig endel bilder av de to gamle under gallery funksjonen her på forumet. Tråden heter: 1993 S124 280---2005 A209 200k cab. Jeg har nå kjøpt meg en 2006 mod 211 420 cdi. Den hadde gått da jeg kjøpte den den 29.7.2010 ca 126 000 km. Kom helt tilfeldig over en bil butikk på gjøvik i sommer da jeg var på hytta til frua og vi tok en tur til Gjøvik. Jeg var egentlig på utkikk etter en facelift 280/320 cdi, men det var ikke så mye av det der da. Jeg forstod med en gang at gutta der (DTE SYSTEMS www.carshop.no) var skikkelig Mercedes gutter og brant for merket vårt. Espen der kunne fortelle at det var en 420 cdi på vei fra tyskland og at den ville være der om noen få dager. Den skulle ha designo lakk og interiør. Noe annet visste han ikke. Han sendte meg noen bilder på mail dagen etter. Der så bilen egentlig veldig kjedelig ut. Jeg bestemte meg allikevel å ta en tur for å titte på den. Jeg maste med meg Robert fra lokallag oslo og vi satte avgårde tidlig en tirsdag. Det passet seg sånn at Kenneth Lauritzen var en tur på hytta og skulle til gjøvik og handle litt, så han tok en tur med hele familien på slep også. Da vi kom fram, så fikk vi hilst på Terje som er "uber høvding" på DTE. Han var en skikkelig entusiastisk MB freak, så her følte vi oss hjemme. Han hadde kommet fra ferie for bare et par dager siden. Bilen jeg skulle kikke på og prøve, hadde forøvrig ikke kommet. Vi stod og pratet ca en time før den dukket opp støvete og fæl bakpå en lastebil. Den ble da kjørt inn for en kjapp shining før jeg fikk nøkkelen og Robert og jeg dro avgårde en tur. Det tok 300 meter før jeg hadde glemt at det var en facelift 280/320 jeg var ute etter. Bare glem det. Nå var det kun V8 som gjaldt. Fyttihelvete for et drag fra en "drosjebil". Terje og jeg ble kjapt enige om et aldri så lite mellomlegg og vi ble enige om at jeg skulle hente bilen på torsdag. Da skulle den være polert og shinet hos "poleringskongen" på gjøvik. Det ble en veeeeldig lang onsdag. Nok historie. Bilen er i en designo farge som heter: DESIGNO-MOCCA BLACK og interiøret heter: DESIGNO SAND SINGLE-COLOR LEATHER . Treverket heter: DESIGNO BROWN POPLAR WOOD FINISH -Datenkarte FIN: WDB2110291A922324 2 VIN: Produktionsauftrag: Verkaufsbezeichnung: E 420 CDI Auftragsnr.: 0 5 235 66329 Betriebsnr.: Lieferdatum: 13 12 2005 Originalteile Aggregate-Variante Felgen: Motornr.: 629910 40 000365 Text ETV-BM Leuchten: Getriebe: 722903 00 488724 Motor: A 629 010 24 00 Scheibenwischer: Lenkung: Getriebe: W.D.A.: Lack/Ausstattung: Code 1: 033U Code 2: Code 3: Code 4: Code 5: Ausstattung: 841A 033U DESIGNO-MOCCA BLACK PAINTWORK 213 SPEED-SENSITIVE POWER STEERING/VARIO STEERING 229L GERMANY 249 INSIDE AND OUTSIDE MIRROR AUTOMATIC DIMMING 260 TYPE DESTINATION ON TRUNK LID -ELIMINATION 275 MEMORY PACKAGE (DRIVER SEAT, STRG. COL., MIRROR) 2XXL FEDERAL REPUBLIC OF GERMANY 354 ANTENNA FOR TELEPHONE D/E-NET 401 FRONT SEAT CLIMATE CONTROL 427 AUTOMATIC TRANSMISSION 7-SPEED 474 PARTICLE FILTER 49N STEUERCODE WERK SINDELFINGEN/GRAZ 581 AUTOMATIC CLIMATE CONTROL 615 BI-XENON HEADLICHT W.ACTVIE CURVELIGHT RIGHT-DRIVE 673 HIGH-CAPACITY BATTERY 806 YOM 05/1/M; 15/1/M/X 841A AMARETTA/LEATHER/NAPPA/SEMI-ANILINE -BLACK/ANTH. 910 DYNAMO WITH HIGHER CAPACITY (FFO) 926 EXHAUST GAS CLEANING WITH EURO 4 TECHNOLOGY 985 COC PAPER EURO 4 TECHNOLOGY W. REG. CERT. PART II M629 V8 DIESEL ENGINE OM629 X00 LEATHER, DESIGNO, UNI-COLOR Y95 STEERING WHEEL IN LEATHER-/DESIGNO-WOOD DESIGN 841A AMARETTA/LEATHER/NAPPA/SEMI-ANILINE -BLACK/ANTH. SA-Code 202B OWNERS MANUAL AND SERVICE RECORD -GERMAN 220 PARKTRONIC SYSTEM (PTS) 242 FRONT SEAT RH ELECTRIC ADJUSTABLE WITH MEMORY 250B MOBILO LIFE/EUROPE SERVICE PACKAGE 260B AIRBAGLABEL -GERMAN/ENGLISH 293 SIDEBAG IN REAR LEFT AND RIGHT 309 CUP HOLDER 386 MOBILE PRE.-INSTALLATION (MTUS) 414 ELECTRIC TILT/SLIDE SUNROOF IN GLASS VERSION 433 LEFT DRIVING DYNAMICS SEAT 489 AIRMATIC DUAL CONTROL / AIR SUSPENSION SEMI-ACTIVE 527 COMAND DVD APS WITH NAVIGATION 600 HEADLAMPS -CLEANING EQUIPMENT 633 LA 17" 5 SPOKE DESIGN WITH WIDE TIRES 690 EMERGENCY SPARE TIRE (MINI SPARE) 840A AMARETTA/LEATHER/NAPPA/SEMI-ANILINE 889 KEYLESS -GO 915 FUEL TANK WITH LARGER CAPACITY 954 EQUIPMENT PACKAGE FOR AVANTGARDE VEHICLES M40 CAPACITY 4,0 LITRE W68 DESIGNO BROWN POPLAR WOOD FINISH X10 DESIGNO SAND SINGLE-COLOR LEATHER 033U DESIGNO-MOCCA BLACK PAINTWORK SA-Nummern Foreløpig har jeg bare gjort noen småting. Nye 20" felger (Brabus monoblock S kopier) Sotet vinduer. Satt på en carbonleppe foran. Senket den såvidt foran. Lakkert calipere signal oransje (litt usikker her om de blir sånn eller ikke) Fått på et par kule merker i speilene. Litt vanskelig å se, men det står "Objects in mirror are losing" Jeg er bare en smule barnslig, he, he. Jeg har liggende en liten bagasjelokkspoiler i carbon (E 55 AMG) og en bakrutesenker lakkert i bilens farge. Har ikke fått montert disse enda. Noen bilder. Er åpen for innspill, men denne skal ikke bli så ekstrem som cabben var. Denne bilen skal brukes om vinteren også. Kan fortelle at en av de andre "gutta" i lokallag oslo også har handlet bil av DTE nå. Jeg er kjempefornøyd med servicen der og det er virkelig gøy å handle bil av mennesker som "brenner" for det samme merket. Det var litt om den "nye" bilen min. Det kommer helt sikkert noen oppdateringer. Quote
Fredrik B Posted September 28, 2010 Posted September 28, 2010 Skamm lekker bil, Lars. Å velkommen inn hit Gleder meg til å følge med her om det blir oppgraderinger Quote
CHARLIE Posted September 28, 2010 Posted September 28, 2010 Det var jammen på tide at denne tråden kom, Lars!! Utrolig rått med V8 i en 211 . Mere bilder og info kreves!! Blir gøy å følge med her Quote
caaatooo Posted September 28, 2010 Posted September 28, 2010 Meeeget pen bil du har, og jeg kan bare tenke med at V8'er dieselen er heftig! Jeg liker solfilm på biler og har det på alle mine, men jeg synes den du har lagt var i mørkeste laget - men dette er såklart hver sin smak Er det lov til å spørre hvor du har kjøpt Brabus kopifelgene, og hva disse koster? Quote
Lars Alex Posted September 29, 2010 Author Posted September 29, 2010 Takker for hyggelige tilbakemeldinger Når det gjelder V8 merket, så har jeg i lang tid hatt lyst på en bil å ha det på, men har ikke villet merketrimme noe. Så da det ble 420 cdi, så bare måtte jeg, he, he. Som skrevet i tråden: Jeg er en smule barnslig, når det gjelder sånt. Det stemmer at baklyktene er byttet til facelift. Terje hos DTE satt dem på når jeg hentet bilen. Solfilmen ble litt i mørkeste laget foran når det blir mørkt ute, men er greit om dagen. Så om kvelden og natta, må folk holde seg innendørs, eller på fortauet.he, he. De Brabus kopi felgene kalles Dubai og er veldig rimelige. De kommer fra en butikk på gjøvik som heter Dekk og felg A/S. De er 8,5x20 og 9,5x20 et 35. De koster i den dimensjonen uten dekk 9200. Quote
MB JON Posted September 29, 2010 Posted September 29, 2010 Gratulerer med et flott eksemplar av dieselpower Quote
Helge Posted September 29, 2010 Posted September 29, 2010 Lekker bil du har, med en helt rå kraft, var så heldig at jeg fikk se den hos DTE, når du kom innom der for en tid tilbake. Quote
Stein V. Posted September 29, 2010 Posted September 29, 2010 Nydelig bil! Meget stilige fargekombinasjoner. Jeg synes bilen ser veldig bra ut slik den er nå, er ingen stor fan av overdreven "styling", så jeg ville beholdt den slik. Men der er det selvfølgelig ulike oppfatninger Motoren i denne bilen er jo virkelig et smykke! Gratulerer med nesten nyinnkjøpt bil! Quote
HolgersEN Posted September 29, 2010 Posted September 29, 2010 MAGISK RÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅTT MED 420CDI :D Kanon flott bil :D Quote
Øyvind B Posted September 29, 2010 Posted September 29, 2010 Gratulerer med flott bil! Lekkre fargekombinasjoner inni også! Quote
Alexander Posted September 29, 2010 Posted September 29, 2010 Jeg tok meg muligheten til å kjøre denne bilen en tur, og den er helt ekstremt flott å kjøre. Stillegående og brutal motor! Quote
Hallgeir Helland Posted September 29, 2010 Posted September 29, 2010 Den var flott ja! Gratulerer! Quote
Lars Alex Posted September 29, 2010 Author Posted September 29, 2010 Takker, takker. Jeg koser meg hver dag nå. Quote
Lars Alex Posted September 29, 2010 Author Posted September 29, 2010 Må få deg hengerfeste og ei lita vogn bak. Dobbelt så gøy å dra folk i krysset med campingvogn bak :lol: He, he. Ser den. Quote
Knut G Posted September 29, 2010 Posted September 29, 2010 Snerten sak dette. Gratulerer så mye Quote
gunsen Posted September 30, 2010 Posted September 30, 2010 Gratulerer med fantastisk flott 420 cdi Quote
Lars Alex Posted September 30, 2010 Author Posted September 30, 2010 Takker alle sammen. Vi får se om det blir gjort litt småpirk snart. Har litt småtteri på vei fra E-bay. Quote
Lars Alex Posted October 2, 2010 Author Posted October 2, 2010 Her er noen nye bilder uten stjerne på panseret. og et par av motoren. Hva synes? Stjerne eller ikke? Quote
repvik Posted October 2, 2010 Posted October 2, 2010 og et par av motoren. Hva synes? Stjerne eller ikke? Personlig er jeg stor tilhenger av siktestjerna på panseret. Uten den blir panseret litt slik som "alle andre biler". Quote
repvik Posted October 2, 2010 Posted October 2, 2010 Det er vel neppe noen som synes at det er stygt uten stjerna som stikker opp, men det er vel i hovedsak en smakssak. Din bil ser mye bedre ut uten enn min ville gjort. Quote
Lars Alex Posted October 8, 2010 Author Posted October 8, 2010 Jeg ble ikke klok på det med stjerne eller ikke, så foreløpig går den uten........... Jeg har endelig fått satt på bakrutesenker lakkert i bilens farge og en bagasjelokksleppe i carbon. Det ble meget bra synes jeg selv. Beklager de dårlige bildene, men mobil kamera er ikke all verden. Jeg fikk i går fra Ebay noen carbondetaljer til. De som kjenner meg, vet at jeg elsker carbon, så dette var litt som julaften for meg. Det ble jo ganske bra også, synes jeg. Quote
Recommended Posts