Gujoni Posted September 27, 2010 Posted September 27, 2010 I helgen opplevde jeg flere forskjellige feilmeldinger på min `03 E 220 cdi. Det blinket og pep i parktroniken pluss at jeg fikk 2 malfunctions i displayet. Den ene viste en nøkkel med beskjeden "display defect", den andre "brakelight defect". Under kjøring kom det opp "safety restraint system defect", men dette ble ikke lagret som en malfunction. SRS i rødt samt varsel om å ta på belte lyste også opp iblandt. :( Hadde bilen på verksted imorges, men diagnosen sa dem ingenting så jeg måtte få ny time. Så skulle jeg koble på hengeren, men der lyste ingen lys så jeg koblet fra den lille grå boksen som sitter på det originale ledningsnettet til hengerfestet og da fikk jeg lysene igjen. Det som var merkelig var at da var alle feil meldingene borte også og har vært det siden. Jeg gikk rett på denne grå saken siden jeg har opplevd det med dårlig kontakt på denne før, men da skjedde ikke alt det andre. Noen som kan forklare dette? Quote
Tonny S212 Posted September 28, 2010 Posted September 28, 2010 hei Jeg er ingen expert i Mercedes men det du beskriver har jeg også hatt på min 07 280cdi, da var det vann inntrengning i bak lugen som igjen trengte inn i en elektronikk boks der, fikk tror jeg alle alarmer som er på MB det er can bus som måler el annleget i bilen og ved en liten feil virker det som alt kommer opp. jeg måtte ha nafbil for at den kunne komme på verksted da den kom var alle feil vekk og bilen var som før ?? kortvarig kom igjen dagen etter. dette var kun en liten feil med mange alarmer, håper det samme for deg Tonny I helgen opplevde jeg flere forskjellige feilmeldinger på min `03 E 220 cdi. Det blinket og pep i parktroniken pluss at jeg fikk 2 malfunctions i displayet. Den ene viste en nøkkel med beskjeden "display defect", den andre "brakelight defect". Under kjøring kom det opp "safety restraint system defect", men dette ble ikke lagret som en malfunction. SRS i rødt samt varsel om å ta på belte lyste også opp iblandt. :( Hadde bilen på verksted imorges, men diagnosen sa dem ingenting så jeg måtte få ny time. Så skulle jeg koble på hengeren, men der lyste ingen lys så jeg koblet fra den lille grå boksen som sitter på det originale ledningsnettet til hengerfestet og da fikk jeg lysene igjen. Det som var merkelig var at da var alle feil meldingene borte også og har vært det siden. Jeg gikk rett på denne grå saken siden jeg har opplevd det med dårlig kontakt på denne før, men da skjedde ikke alt det andre. Noen som kan forklare dette? Quote
Recommended Posts