Fredrik D. Posted September 27, 2010 Posted September 27, 2010 hei, Jeg hadde min S210 01mod på EU kontroll i dag, det de hang seg opp i var lysene. Jeg har ettermonterte lykter m/linse og har egentlig orginal xenon og har da flyttet over motoren som styrer høydereguleringen fra orginallyktene. Det jeg får beskjed om er at høydereguleringen ikke virker, verkstedet mener at lyktene skal vippe en gang ned og opp igjen når man starter bilen eller setter tenningen i pos 2 som jeg forsåvidt er enig i, har gjort det på alle bilene med xenon jeg har kjørt ellers. Problemet er at de ikke gjør det og det har de aldri gjort så lenge jeg har hatt bilen, selv før jeg byttet lyktene. Har vippet av staget på bakakselen og lyktene går opp og ned som bara det når jeg drar i staget. Så skal de virkelig "bukke" når jeg starter bilen? Quote
Jørn Posted September 27, 2010 Posted September 27, 2010 Jeg har aldri sett noen 210 gjøre denne opp/ned prosessen ved oppstart. Min forrige gjorde ikke det. Men nivåjusteringen virket perfekt. På min nåværende 211 utføres denne opp/ned prosessen. Er ganske sikker på at 210 IKKE har denne funksjonen. Quote
Jørn Posted September 27, 2010 Posted September 27, 2010 Hadde vært kult med en video som viser dette på 210. Kan ettermontering av orginalt kjørelys ha noe å si? Min 210 var import, å det ble ettermontert kjørelys hos BOS ett par år etter ankomst Norge. Ble ikke byttet lysbryter, men en annen del, som var en slags brakett med noen sikringer og ett par releer på. Altså ettermontert orginalt kjørelys og ikke orginalt kjørelys fra fabrikk, hvis det er noen forskjell. Quote
Fredrik D. Posted September 27, 2010 Author Posted September 27, 2010 Min er ny i norge altså med orginalt kjørelys. Kan det ha noe med før og etter facelift? Har ettermonter xenon i de nye lyktene ja, hvis det har noe å si? Quote
Fredrik D. Posted September 27, 2010 Author Posted September 27, 2010 Nå var det ikke selve ombygningen de hang seg opp i men at høydejusteringen ikke virket som den skulle. Jeg er fullt klar over at jeg kjører med ulovlige lys men det får så være. Fikk beskjed av de som tok EU kontrollen at lysbildet var helt fint så bekymrer meg ikke for det. Virker som om det er delte meninger om hvordan justeringen skal virke. Quote
Fredrik D. Posted September 27, 2010 Author Posted September 27, 2010 Ser at de tar en tur opp og ned, så tviler ikke på det. Men Tommern er ikke din pre face-lift? Og Jørn sin forrige bil facelift? Er det mulig det er en forskjell på dette der? Quote
Fredrik D. Posted September 27, 2010 Author Posted September 27, 2010 Bilen på bildet er en facelift. Har en av hver. Ok, da begynner jeg å gå opp for ider om hvorfor det er sånn. Merkelig, pappa sier at på den ene S210 00mod vi hadde før gikk ikke lysene en gang opp og ned men på en 210 96mod vi også har hatt så gjorde den en liten opp og ned tur, begge var orginal xenon, var derfor jeg lurte litt på det Quote
RoarB Posted September 29, 2010 Posted September 29, 2010 min s210 som er 2000 model, har aldri gjort det, verken med nye lyktene eller de orginale, bilen er norsk har kjorelys orginalt, spurte om min skulle gj;re det ved oppstart, fikk beskjed at det var litt opp og ned hvem som gjorde det, hadde visst med noe mer utstyr, hengefeste bl.a, og hvis du hr skrudd p[ lyset for du starter bilen. men egentlig driter jeg i det >P er paa Kreta med 37 varme grader, kjorer C240 leiebil, ganske knall, betaler 41 euro dagen, fri km. Quote
Sven Håkon Posted September 30, 2010 Posted September 30, 2010 Min 1999 gjør dette ..det er nok fordi du ikke er på Kreta og kjører leiebil til 41 euro per dag... Quote
Alexander Posted September 30, 2010 Posted September 30, 2010 ..det er nok fordi du ikke er på Kreta og kjører leiebil til 41 euro per dag... Quote
Fredrik D. Posted September 30, 2010 Author Posted September 30, 2010 Jeg har nå fått bilen EU godkjent, de stolte på meg om at justeringa virka og det gjør den også etter å ha sjekka med å vippe av staget til sensoren på bakakselen, da kan jeg kjøre lysa opp og ned. Det finnes ettermarked lykter til 210 som er godkjente for Xenon som www.mbsca.com selger, tror ihvertfall de er det. Skal forske litt mer i hvorfor det er slike forskeller på om de tar en tur opp og ned ved start uavhengig av årsmodell med og uten kjørelys osv osv. Litt for morroskyld egentlig Quote
Fredrik D. Posted September 30, 2010 Author Posted September 30, 2010 Virker det på sensoren på framakselen også? Det har jeg faktisk ikke sjekket, grunnen til at jeg tok den bak var ar jeg visste akkurat hvor den er. Hvor ca sitter den framme? På samme siden regner jeg med? Quote
Thomas Madsen Posted September 30, 2010 Posted September 30, 2010 Virker det på sensoren på framakselen også? Lysa mine sto ihvertfall litt høyt når justeringsstaget fra stabstag og opp var knekt Quote
Odd Sigurd Posted October 5, 2010 Posted October 5, 2010 Du kan være så sikker du vil, jeg har to 210'er på gården her som gjør det Min 2000 mod har aldri gjort det,orginale xenon montert Quote
Recommended Posts