Stein V. Posted September 26, 2010 Posted September 26, 2010 Jeg er nyerklært MB entusiast. Selv om jeg alltid har vært svak for MB, har jeg også hatt mange andre merker. Men nå som jeg er på min tredje MB, tenkte jeg at status som entusiast er fortjent, selv om jeg har en vei å gå i forhold til enkelte av dere . Vedlegger noen bilder av nåværende MB. Quote
ole i Posted September 26, 2010 Posted September 26, 2010 velkommen i klubben og der har du jo det grommeste av 210 bil da,ser ut til å være en meget snassen bil det der. Quote
HolgersEN Posted September 26, 2010 Posted September 26, 2010 MAGISK RÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ BIL :D Velkommen i klubben :D Quote
Jøran89 Posted September 26, 2010 Posted September 26, 2010 Wow! Den der flytter nok på seg! Velkommen hit Quote
Helge Posted September 26, 2010 Posted September 26, 2010 Velkommen i klubben, og en helt rå bil, og husk flere bilder!!!!!!!! :shock: Quote
Thomas Madsen Posted September 26, 2010 Posted September 26, 2010 Ingen problem å bli godtatt som nyutnevnt entusiast med en E55 Velkommen! Enig i den en E55 tyder på entusiast Selv ble meg medlem etter MB #2 Quote
CHARLIE Posted September 26, 2010 Posted September 26, 2010 Du verden for en deilig bil!! Velkommen til oss PS! Flere bilder og mere info kreves!! Quote
Stein V. Posted September 27, 2010 Author Posted September 27, 2010 Takk for hyggelige velkomst hilsner Jeg har hatt denne bilen i bare 1 måned, men svært godt fornøyd så langt. Bilen ble levert av norsk MB forhandler som ny, men registrert i Sverige da kjøper bodde og jobbet der på tidspunktet. Etter 4-5 år flyttet han hjem og registrerte bilen i Norge. Jeg kjøpte bilen av samme fohandler som solgte bilen som ny, daglig leder der hadde hatt bilen siste året. Bilen rundet 120.000 km i går faktisk, jeg vil si den er i en meget bra original stand. Lite tegn til bruk innvendig og utvendig. Mye er byttet av slitasjedeler, foringer, pakninger etc. Jeg er ikke god til "å skru" bil, og har liten mulighet til å etterprøve dette selv, men jeg kjenner bilen er veldig tight i styring, fjæring etc. All service og vedlikehold er godt dokumentert. Tror den tilbyr en kjøreopplevelse som er temmelig nære slik den var som ny. Morsomt er det Jeg skal komme tilbake med flere bilder og mer detaljert info senere som Charlie påpeker Selger mente dette var en av opprinnelig 2 norsksolgte, og at det selvfølgelig er importert noen i løpet av årene som er gått. Jeg har ikke sjekket disse opplysningene, men det er kanskje noen på dette forumet som har kunnskap om saken? Quote
Helge Posted September 27, 2010 Posted September 27, 2010 Da er dette den som stod tilsalgs på Elverum. Quote
Stein V. Posted September 27, 2010 Author Posted September 27, 2010 Da er dette den som stod tilsalgs på Elverum. Det er korrekt. Det er fler som har oversikt på finn.no skjønner jeg Quote
Davor Posted September 27, 2010 Posted September 27, 2010 Fantastisk bil,synd at den norske avgift systemet er så mye imot biler som denne. Quote
Kim Ingebretsen Posted September 27, 2010 Posted September 27, 2010 Sykt grom bil ! Er nok en morsom bil! Velkommen i klubben Quote
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted September 27, 2010 Posted September 27, 2010 Velkommen til klubben! Stilig bil du har! Quote
Martin G. Olsen Posted December 13, 2010 Posted December 13, 2010 For en utrolig flott og grom bil Quote
Friksen Posted December 13, 2010 Posted December 13, 2010 For en børse, og når en ser hva du har hatt tidligere så blir jeg ennå mer sugen på e50, for regner med du vet hva du skal ha Velkommen i klubben Quote
Odd Sigurd Posted December 13, 2010 Posted December 13, 2010 Fantastisk bil,kunne godt tenkt meg kjent frasparket i den ja,er nok biler som står stille i kryssa i forhold til din der ja Quote
ØHN Posted December 14, 2010 Posted December 14, 2010 Knallrå bil. Det er noe eget med 210 i gromutgave. Jeg hadde fjernet emblemene på bakluka og gitt jyplinger en overraskelse i tredje lyskryss. Quote
Thor-Egil Andersen Posted December 15, 2010 Posted December 15, 2010 Deilig bil , svogern min hadde en slik og jeg har hatt gleden av å prøve den noen ganger. Sparker greit unna for å si det sånn Quote
Fredrik B Posted December 16, 2010 Posted December 16, 2010 Rått med AMG. Hva er vorbruket på denne motoren med normalt bruk? Bruker de veldig mye, eller ligger de rundt litern? Quote
Stein V. Posted February 25, 2011 Author Posted February 25, 2011 Rått med AMG. Hva er vorbruket på denne motoren med normalt bruk? Bruker de veldig mye, eller ligger de rundt litern? Beklager, jeg har vært fraværende fra forumet en god stund. Må innrømme at jeg ikke har målt eksakt, bare fyllt 98/99 oktan når lampen for reservetanken lyser Forbruket er derimot ikke avskrekkende, jeg vil anslå 0,9 l/mil på pen langkjøring og 1,1+ l/mil på blandet kjøring. Jeg hadde en Porsche Cayenne S for en stund tilbake, den hadde 100 liters tank. Allikevel tilbrakte jeg nesten mer tid ved bensinpumpene enn hjemme. Skal sies at jeg har en del småkjøring, men jeg synes forbruket var drøyt. E55'en er økonomisk i forhold. Quote
Stein V. Posted February 25, 2011 Author Posted February 25, 2011 For en børse, og når en ser hva du har hatt tidligere så blir jeg ennå mer sugen på e50, for regner med du vet hva du skal ha Velkommen i klubben Takk for det! Når en ser alle forskjellige biler jeg har hatt, så er det en "brokete" forsamling. Ser nesten ut til at jeg ikke vet hva jeg vil ha, vanskelig å finne en rød tråd Men du har helt rett, det er rimelig bevisste valg. W210 i AMG versjon kan i hvert fall anbefales på det sterkeste, har ikke kjørt E50, men den er nok temmelig lik min. Vi snakker vel bare 7 hk mindre, og riktignok 50 NM. Du kan jo eventuelt vurdere å kjøpe min Quote
Davor Posted February 25, 2011 Posted February 25, 2011 Hva blir prisen for herligheten hvis du skal selge den? Quote
Recommended Posts