Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hei

Har en E320T CDI s211 2005 - WDB2112261A677088

Sliter med at glødelampen starter og lyse igjen ( ca. 30 sek ) etter oppstart fra kald motor.

Fikk påvist etter en diagnose at det var glødeplugg sylinder 3 og gløde-releet som ga feil.

Disse to tingene er nå byttet, men fortsatt lyser "the lamp from hell" etter oppstart fra kald motor.

Så nå er jeg ute på tynn is.....igjen.

Etter å ha lest i div. forum har jeg forstått det slik at det ikke er en egen sikring til glødingen. Slik at dette ikke kan

være relatert til sikringer ????? Usikker

Videre tok jeg av pluggen på selve gløde-releet igjen og ohm'et på alle 6 punktene og til jord ( gods ).

Målte i underkant av 1 ohm på alle punktene. Så det betyr vel at alle glødepluggene samt ledningsnettet fra gløde-releet er 100% ??? Usikker...

En annen ting er om feilen må slettes for at dette skal bli 100% ??? Usikker....

Er det noen kloke hoder som har noen gode forslag på hva dette kan være ? Evt. hva annet jeg burde sjekke.

Alle forslag mottas med stor takk.

Takk på forhånd.

• 6 months later...
Posted

Fant feilen, viste seg at det var glødereleet som hadde tatt kvelden til tross for at det var byttet. Var visst pluggen som hadde tatt knekken på glødereleet.

Det ble åpnet og der viste det seg at det det var brent av for plugg 3

Posted

Byttet du relèet før pluggen?

Sikringen er i relèet, er smeltesikringer, kan loddes opp igjen, men skal vel helst skiftes i flg. BOS m. fl.

Det er dessverre ikke sjeldent med kortsluttede plugger på CDI, er nok derfor relèene ryker.

Posted

Tror jeg var maks uheldig. Byttet først alle pluggene, deretter releet. Men plugg på sylinder 3 ble byttet 2 ganger.

Etter dette ga jeg f... i hele "etterglødingen" ved kaldstart og lot det være slik noen mnd. Var aldri noen problemer med start uansett i vinter.

Men hadde nå bilen på vanlig C service i Arvika og ba de også ta en titt på dette. Orket bare ikke fikle noe mer med det selv.

....savner til tider de gode vanlige tennpluggene :-) Billigere var de også

Byttet du relèet før pluggen?

Sikringen er i relèet, er smeltesikringer, kan loddes opp igjen, men skal vel helst skiftes i flg. BOS m. fl.

Det er dessverre ikke sjeldent med kortsluttede plugger på CDI, er nok derfor relèene ryker.