Jump to content

Innkallt til Teknisk kontroll hos SVV

Recommended Posts

Posted

Jaja, i dag har jeg mottatt en innkallelse til teknisk kontroll av merca.

Det er ikke så voldsomt mange tingene som bekymrer meg, litt skeptisk til senkesettet, om det lar seg godkjenne, så jeg vurderer å putte på orginalfjærer før visninga uansett.

Stusser litt på hvorfor jeg er innkallt egentlig, en `94 Mercedes-Benz E300 TD Turbo, med senkesett og 18" felger, er nok det at det 35mm HR-senkesettet er litt lavt.

Men det jeg lurer på, er hvilke rettigheter har jeg, hvilke plikter har jeg, hvor grundig til verks går de som oftest, og hva om de finner noe de ikke liker?

Har jeg muligheter til å få utsatt det inntil videre, grunnen til at jeg spør om dette er at jeg er travelt opptatt hver dag de neste 3-4 ukene med å kjøre asfalt(som i bunn og grunn er for SVV), og har ingen mulighet til å verken levere bilen, eller utbedre noen småting som jeg regner med må være ok(Nivåregulering hard og lekker).

Har den gjengen med neper blitt veldig hissige på å få tatt folk nå eller, virker som om det er mange som er blitt innkalt i det siste rundt her.

Posted

Jeg tviler på at nivåreguleringen trenger være ok. Jeg var på PKK på merkeverksted, og spurte litt angående overhaling av systemet, da det både lekker olje og er steinhardt. Ikke overraskende var det en dyr og tidkrevende jobb, men hadde ingenting å si for godkjenningen, kontrolløren kunne visst ikke sette mangel dersom det ikke fungerer, påsto han.

Posted

Jeg tviler på at nivåreguleringen trenger være ok. Jeg var på PKK på merkeverksted, og spurte litt angående overhaling av systemet, da det både lekker olje og er steinhardt. Ikke overraskende var det en dyr og tidkrevende jobb, men hadde ingenting å si for godkjenningen, kontrolløren kunne visst ikke sette mangel dersom det ikke fungerer, påsto han.

Noen timer banning og ca. 2000,- i deler, så har du den i ordne igjen. Det ANBEFALES. Jeg har nesten fått ny bil etter at jeg byttet gasskulene :-)

Posted

Vær beredt på FULL gjennomgang av bilen. Det ble ihvertfall casen da lillebror ble innkalt. Fikk nærmere hakeslepp da jeg så hvor grundig til verks vedkommende gikk. De brukte over 1.5 timer på bilen :shock:

Posted

Rettigheter? Dersom du VET at noe er ulovlig eller ikke i orden på bilen din så er det jo bare å sette i gang og rette opp i det - dersom du mener at bilen er OK så har du jo ingenting å frykte.

Kan det tenkes at de mistenker slett arbeid av et EU-godkjennende verksted i nærheten?

Posted

Kan det tenkes at de mistenker slett arbeid av et EU-godkjennende verksted i nærheten?

Jeg har nå nylig EU-godkjent min på det lokale verkstedet i Lunde (bor i nabokommunen), og har ikke blitt innkalt (hvertfall ennå. .). Og det var vel folk både fra Lunde og fra Ulefoss vel? så noen av de er vel EU-godkjent på Ulefoss, og noen i Lunde (2 tettsteder i samme kommune). Vet ikke hvor den bilen du har er EU-godkjent sist jeg Einar?

Posted

Rettigheter? Dersom du VET at noe er ulovlig eller ikke i orden på bilen din så er det jo bare å sette i gang og rette opp i det - dersom du mener at bilen er OK så har du jo ingenting å frykte.

Støtter denne, i grunn veldig enkelt: enten er man på rett side, eller så er man på gal side.

gal side = arbeid :shock:

Posted

Støtter denne, i grunn veldig enkelt: enten er man på rett side, eller så er man på gal side.

gal side = arbeid :shock:

Problemet er bare av og til definisjonen av gal side.

Posted

Når var du inne på Eu sist.?

Ofte er en slik innkalling en sjekk for å se til at verkstedet gjør jobben sin og ikke bare skriver under papiret.... :?

Posted

muligens hoved grunnen til att du att det er unggutter her i kommunen har blitt kalt inn er nok pga att dei Mercedesane er relativt lave! og din er ikkje spesielt høg den heller einar, sett slik i betraktning.

og som du også veit Einar, så har vi jo tross alt 3personer i kommunen som er ansatt hos SVV som eg har fått intrykk av att ikkje er så begeistret for lave biler.

Posted

En kollega av meg ble kallt inn til noe dem kallte etterkontroll av verkstedet. Dem fant betydelig mye mer enn det som var påpekt på eu kontrollen tidligere... Er egentlig positiv til sånne kontroller, for det er så mye snusk og verksteder som ikke skulle hatt godkjenning til å drive med disse kontrollene.

M.

Posted

Har store planer om å møte opp uproblematisk, men har og tenkt å rette opp i ett par ting på bilen, som nivåregulering, som selvfølgelig skal taes uansett, fotbrekk som er relativt borte vekk etter en nødrep av 4 knekte hjulbolter langs veien.

Så får vi se om vi prøver å godkjenne senkesettet eller setter den dønn orginal.

Bilen min ble EU-godkjent ved ett verksted på tødden(Mekonomen?) før jeg kjøpte den.

Problemet mitt med dette er jo at jeg er opptatt 5-dager i uka med å kjøre asfalt for å fikse opp veiene, de to resterende går på vedlikehold av lastebil, avslappning og andre forefallende ting.

Men om jeg treffer på min gamle verksmester som jobber på teknisk der nede, så har jeg planer om å si meninga mi til han, skulle ikke forundre meg om han har en finger med i spillet, og kanskje minne han på lovligheten av å kjøre rundt med en anglia med 2.0 OHC-motor i.

Heller litt til å sette bilen i orginalhøyde på trass.

Noen som har noen sportlineframfjærer til bil med normalt med utstyr og sekser rundt telemark(Tor-Håkon?), jeg har enten knekte, skamhøye eller lettere justerte her.

Tenker på til låns.

Jeg har ikke all verdens å skjule, men tidspunktet er litt feil, eneste jeg igrunnen har å skjule er ett senkesett, men rart at innkalllelsen kommer når alt går galt, Nivå lekker som ei sil, brekket er vekk...

Nok om det, jeg ringer bare å bestiller time når fristen nærmer seg drastisk jeg.

Posted

var på BT mandag for godkjenning av bredding og hjul, fikk forresten godkjent 8,5toms felg med et30 på s124en :)

de påstod det var montert senkefjærer :shock:  (har orginale sportlinefjærer)

de ga biln skikkelig juling i støtdempertesten :lol:

biln fikk i tillegg full teknisk kontroll, ingen mangler.... får se om mekonomenverkstedet jeg skal til mandag på eu-kontroll er like enig :lol:

de nevnte at de vurderte å kalle inn enkelte "ombygde biler" for sjekk, siden det var få godkjenninger i forhold hvor mange de hadde observert etter veiene... 

Posted

Noen som har noen sportlineframfjærer til bil med normalt med utstyr og sekser rundt telemark(Tor-Håkon?), jeg har enten knekte, skamhøye eller lettere justerte her.

Tenker på til låns.

Har desverre ikke annet enn de som står på. Har taxiframfjærer til 250 20v da, som jeg plukka av en w124 jeg senka for typen til søstra til dama i helga da, men hjelper kanskje ikke det heller. .? :P