Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hadde for en tid tilbake problemer med innsuget der det viste seg at spjeldene ikke var med.

Jeg hadde en tråd gående på dette og fikk mange nyttige tips.

Tenkte jeg her skulle komme med en oppdatering, samt nyttige tips i gjengjeld.

Hadde bilen på verksted, og fikk hør at dette var en dags jobb å bytte innsug, =12-13 000 SEK

Heldigvis har jeg en kompis som fikk motorolje i stede for morsmelk....

Vi vippet ut innsuget (30 min) og kunne konstatere at metall skinnen som skal styre spjeldene hadde hoppet av et par plasser. Armen som er mellom spjeldet og skinnen er av plast. Skinnen som skal styre spjeldene er av metall og er utstyrt med fire tapper med en kule på som skal presses ned i armene til spjeldene. Her hadde det blitt for mye slakke i plasten til at kulen holdt seg fast.

Løsning:

Bor et hull på 1,5 mm. i øvre kant i åpningen der kulen skal ned, og litt på siden. Press kulen som sitter på skinnen ned på plass igjen tre en ståltråd (vi brukte sveisetråd)gjennom hullet, og kulen blir låst fast der den skal sitte. (15 min) Nytter ikke å prøve med noe lim, for alt skal være bevegelig.

Dermed var det bare å lirke alt på plass igjen (30 min)

Og nå er bilen god som gull igjen...bortsett fra problemet jeg har på siden her, der dattera helte kaffe ned i midtkansollen....men det ordner seg nok , det også.