Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hadde akkurat satt på vinterhjulene, å skulle kjøre et sted der jeg kunne sjekke lufttrykket  :glasses8:

Jeg satte min lille datter i forsetet  :binky:, og gikk inn en liten tur..... da var da det fatale skjedde.

Min lille øyensten hadde fiklet med en kaffekopp i midtkonsollen som ikke var tom.

Den hadde da veltet, og noe av innholdet hadde havnet i midtkonsollen  :sad1:

Jeg tørket vekk det som var å tørke vekk, og startet bilen for å utføre mitt ærend .

Men da var ikke gearspaken til å rikke... :confused1:

Jeg fikk løsnet den ved å stikke et skrujern inn i det der nødhullet, og fikk den i D

Men da jeg begynte å kjøre ville den ikke gire  :crybaby:

Som strakstiltak har jeg satt på en vifteovn for å tørke konsollen, men jeg skjønner alikevell ikke hvorfor den ikke gearer....og for den del hvorfor den låser seg i P

Men jeg begynner jo selvsagt å skjønne at det sannsynlig er en del elektronikk der nede

Er der noen som har gode råd  :sad5:

Posted

Det er vel bare å begynne å demontere for å tørke opp og se hvor sølet har havnet. Jeg ville ikke hatt strøm på bilen før du har kontroll på våt elektronikk. Er du heldig funker det hvis du får tørket alt, men antagelig har noe kortsluttet.

Posted

Hei.

hadde samme problem med en s210 mod 2000 220cdi der måtte jeg bytte elektronikken under  girstangen, et kjent problem, håper det lar seg fikse med tørking.

hvis du har en s.w210 er der en luke helt bak girstangen du kan trykke ned en tynd stang for at løse den i gir nød løsning, naf gjore dette på min bil da den måtte på verksted, måtte bytte alt elektronikk under der

lykke til

Tonny

Hadde akkurat satt på vinterhjulene, å skulle kjøre et sted der jeg kunne sjekke lufttrykket  :glasses8:

Jeg satte min lille datter i forsetet  :binky:, og gikk inn en liten tur..... da var da det fatale skjedde.

Min lille øyensten hadde fiklet med en kaffekopp i midtkonsollen som ikke var tom.

Den hadde da veltet, og noe av innholdet hadde havnet i midtkonsollen  :sad1:

Jeg tørket vekk det som var å tørke vekk, og startet bilen for å utføre mitt ærend .

Men da var ikke gearspaken til å rikke... :confused1:

Jeg fikk løsnet den ved å stikke et skrujern inn i det der nødhullet, og fikk den i D

Men da jeg begynte å kjøre ville den ikke gire  :crybaby:

Som strakstiltak har jeg satt på en vifteovn for å tørke konsollen, men jeg skjønner alikevell ikke hvorfor den ikke gearer....og for den del hvorfor den låser seg i P

Men jeg begynner jo selvsagt å skjønne at det sannsynlig er en del elektronikk der nede

Er der noen som har gode råd  :sad5:

Posted

Så og si all styringselektronikk for girkassa sitter rett under der så forbered deg på att dette kan bli dyrt..

Derfor den blir hel koko når jeg setter på tenningen :laughing5:  den gløder ikke, alt av lamper lyser, får feilmelding: ERROR DISPLAY.....

.......har koblet fra strømmen nå.

Jeg har pirket meg ned så jeg ser kretskortet, som forøvrig bader i kaffe med fløte :sad3:

Er det noen mulighet å få ut det kortet, har prøvd å komme lenger ned, men det ser ut som jeg risikerer å bryte i filler plasten. Eller må jeg ut med hele boksen og bytte den??

---------------------------------------------------------------------------------------------------

Å du Tonny....jeg har fått den ut av P, men den vil ikke gire når jeg kjører....så her har det skjedd noe

Posted

Da er enheten ute og får god behandling av skotørkern....

så da er det bare å vente  :sleepy2: :sleepy2:

Hva skal jeg søke etter på ebay, er det noe jeg må passe på så jeg ikke risikerer å bestille noe jeg ikke kan bruke

Posted

Tips til senere tilfeller:

Bakerovn på 70 grader varmluft er glimrende å tørke våte mobiler og kretskort i-

Redda minstemanns nye SE mobil etter hel klesvask på 40 grader.

Men at MB har koppholderen akkurat der er det mange som har brent seg på ja...

Posted

Hei

Jeg er redd at du må skifte styreboksen jeg måtte det, som en skrev her skyll den i vann ingenting og miste

Om du går på verksted med det, får du beskjed om at hele enheten må skiftes, så du kan like godt prøve.

på min gamle bil var der ingenting og gjøre måtte byttes.

Tonny

Så og si all styringselektronikk for girkassa sitter rett under der så forbered deg på att dette kan bli dyrt..

Derfor den blir hel koko når jeg setter på tenningen :laughing5:  den gløder ikke, alt av lamper lyser, får feilmelding: ERROR DISPLAY.....

.......har koblet fra strømmen nå.

Jeg har pirket meg ned så jeg ser kretskortet, som forøvrig bader i kaffe med fløte :sad3:

Er det noen mulighet å få ut det kortet, har prøvd å komme lenger ned, men det ser ut som jeg risikerer å bryte i filler plasten. Eller må jeg ut med hele boksen og bytte den??

---------------------------------------------------------------------------------------------------

Å du Tonny....jeg har fått den ut av P, men den vil ikke gire når jeg kjører....så her har det skjedd noe

Posted

Nei, jeg bare tok et kjapt søk. Er ikke det oppi distriktet?

Altfor lang vei til jobben for meg  :lol:

Det er vel det nærmeste huggeriet for min del (15 mil)

De får sikkert en telefon fra meg på mandag er jeg redd, men jeg skal forsøke den jeg har først..

Posted

Jeg fikk ikke en drøss feilmeldinger i displayet :lol:, men jeg måtte jukse den ut av P, og den girer ikke når jeg kjører :(

Så da regner jeg med at jeg har fått vasket bort forstyrrelser som forårsaket feilmeldingene, men noe har nok kortsluttet ettersom deg må lure den ut av P, og at den ikke girer.