Guest kari Posted September 23, 2010 Posted September 23, 2010 Hei Nå i de sene mørke høstkvelder oppdaget jeg at det ikke er lys i knapper og display i varmeapparatet/klimaanlegget... Komplett mørklagt - og dermed noe plundrete å justere temperatur og luftstrømmer. Hvordan får jeg lyset tilbake? Jeg har sjekket i alle sikringsbokser - finner ingen defekte sikringer - men heller ingen sikring som er definert mot lys i klimaanlegget... Bilen er en 2000 modell E240 stasjonsvogn. Quote
Thomas Madsen Posted September 23, 2010 Posted September 23, 2010 Hvis det er "klimaautomatic" du har så må du ha den ut, da sitter det en lyspære som jeg mener er i underkant:-) Quote
Guest kari Posted September 23, 2010 Posted September 23, 2010 Hvordan vet jeg om det er en klimaautomatic jeg har? Kontrollen består av et display som viser valgt temperatur for fører og passasjer. Det er knapper rundt for justering av temperatur, viftehastighet, auto, luftstrøm og defrost - da er det vel "klimaautomatic"? Quote
Thomas Madsen Posted September 23, 2010 Posted September 23, 2010 Det stemmer, du trenger ett eget verktøy for å få dem ut, koster ca 200kr mener jeg det er Tror Speed Autoteile har dem bl.a Quote
Guest kari Posted September 23, 2010 Posted September 23, 2010 Oki - men er det bare en lyspære for absolutt alt lys - i display og i knappene over og under displayet? Hva slags lyspære er det - finnes den i sortementet på vanlige bensinstasjoner? Quote
Thomas Madsen Posted September 23, 2010 Posted September 23, 2010 Tror kanskje ikke du finner den der, men BOS tar vel 15kr elns for den Og ja, mener det kun er 1 pære på hele saken Quote
Fredrik D. Posted September 23, 2010 Posted September 23, 2010 Jeg har skifet på min bil som er lik, verktøyet er som du trenger er samme som man bruker til å ta ut orginal radio. Jeg dro til nærmeste bilradio sjappe og fikk låne disse. Tror faktisk Biltema har et sett med forskjellige sånne dingser til enn 200kr. Er en liten pære med glass sokkel som sitter i underkant av enheten og er på 0,5watt om jeg ikke husker feil. Mulig det kan være 1,2watt også. Quote
Guest kari Posted September 24, 2010 Posted September 24, 2010 Supert - takk for kjappe og hjelpsomme svar Da skal det atter bli lys, håper jeg Quote
viper Posted September 24, 2010 Posted September 24, 2010 Har samme problem med min. Denne fungerer av og til dog. Hvis jeg trykke litt hardt i venstre del av enheten kommer plutselig lyset på. Kan det også være kontaktproblemer i denne sokkelen? Quote
RoarB Posted September 24, 2010 Posted September 24, 2010 Har samme problem med min. Denne fungerer av og til dog. Hvis jeg trykke litt hardt i venstre del av enheten kommer plutselig lyset på. Kan det også være kontaktproblemer i denne sokkelen? jepp, bare skift pære geir, evt vri litt på den gamle-- Quote
Recommended Posts