Roger H. Posted September 23, 2010 Posted September 23, 2010 http://www.p4.no/story.aspx?id=374846 Quote
FrodeS Posted September 23, 2010 Posted September 23, 2010 http://www.p4.no/story.aspx?id=374846 Huff.. Hva er så "MÅ" ha bil? En kompis ser seg om etter pendlerbil for tida. Han tar buss nå, men det tar 1,5 time hver vei. Med bil kan den tida halveres, og kanskje enda litt. Dvs. 1,5 - 2 timer mer hver dag som han kan bruke sammen med familien, til å jobbe overtid osv. Quote
Sven Håkon Posted September 23, 2010 Posted September 23, 2010 Dette betyr at bare de som må kjøre bil til jobben, gjennom et forskningsprosjekt skal ha rett til parkering. Kan du reise kollektivt, gå eller sykle til jobben kan du dermed bli tvunget til å la bilen stå, skriver Dagsavisen. Det er jo nettopp det man ikke kan! Quote
FrodeS Posted September 23, 2010 Posted September 23, 2010 Alle som stemmer sentrum eller til venstre burde vel ikke ha lov til å bruke egen bil utenom helger og i ferien? Hvorfor burde de få lov å bruke bil i helger og ferie? Quote
FrodeS Posted September 23, 2010 Posted September 23, 2010 Prøver å væra litt romslig jeg da. Men de kunne vel brukt sykkel eller kollektivt på ferie og. Ingen grunn til det, nå som Dethleffs har kommet med campingvogn man kan ha bak sykkelen. Quote
Jøran89 Posted September 23, 2010 Posted September 23, 2010 Fytti katta, jeg er glad jeg bor på landet, har 200m til jobb og kjører bil dit hver dag! Quote
Frode Posted September 24, 2010 Posted September 24, 2010 Jeg sykler hver dag, men det er bare fordi jeg har så jævlig godt av det... Quote
T.Vårlid Posted September 24, 2010 Posted September 24, 2010 Jeg sykler hver dag, men det er bare fordi jeg har så jævlig godt av det... eller fordi bilen din står i deler oppi dalen Quote
E_S Posted September 24, 2010 Posted September 24, 2010 En kamerat bor på Skarnes og jobber på Kjeller. På denne strekningen koster et månedskort med bussen 2600,-, tog er ikke noe alternativ pga. arbeidsstedets beliggenhet og prisen er enda stivere. Et kjapt regnestykke viser at det med relativt god margin er rimeligere å kjøre en eller annen økonomisk dieselbil tur/retur, og da tar det også kortere tid. Det må være noe som er spik spenna gærn't når det blir slik.. Hadde heller sittet på en buss/tog enn å kjøre bil selv, men det burde jo fortrinnsvis være noen økonomiske incentiver i form av rimelige kollektivpriser for å få folk over på kollektivt, da mange heller velger bilen om kostnaden er den samme. (personlig hadde jeg heller sittet på en buss/tog enn i kø med bil uansett, men..) Selv har jeg sykkelavstand til skole, jobb, trening, butikk m.m. og bruker bilen kanskje en gang hver 10. dag, så er ganske fornøyd.. Quote
Recommended Posts