Geggi Posted September 21, 2010 Posted September 21, 2010 Jeg og familien (har kone og 2 barn på 10 og 13) elsker å reise og lurer på et par ting ifm neste års ferie: - Noen som vet om hvor det er rimeligst å kjøpe jorden-rundt billetter? Glem Kilroy for jeg er for gammel (de er bare for studenter og yngre folk hvis jeg ikke tar feil) - Vil det lønne seg å bruke utenlandske reisebyråer for å bestille reiser? Noen som har erfaring med dette? - Noen som har vært på feriemål a la Fiji, Tahiti, Bora Bora, Rarotonga osv og har erfaringer å dele med meg? Har fått kataloger tilsendt fra norske reisebyråer om disse reisemålene men det blir fort 100.000,- bare for fly og overnatting der nede i Sør-Stillehavet. Ikke lett å sy sammen reisen på egenhånd på nettet har jeg erfart, men hvis noen har råd og tips å dele så er jeg takknemlig. Quote
Geggi Posted September 21, 2010 Author Posted September 21, 2010 Takk Tommern! Tipper jeg skal svi av noen timer med den siden Hadde en kjapp titt og masse bra linker, men er veldig intr. i alt av tips om noen har. Quote
Sven Håkon Posted September 21, 2010 Posted September 21, 2010 Mener du å si at du er litt mer over på høyre side av skalaen her? Quote
Geggi Posted September 24, 2010 Author Posted September 24, 2010 Hehe, du kunne ikke dy deg nei? Bare vent... du kommer dit en dag du også Var ikke den store responsen på tråden men den var til gjengjeld veldig grei den fra Tommern Quote
Sven Håkon Posted September 24, 2010 Posted September 24, 2010 Dersom tallene er til å stole på, så er jeg allerede litt for langt øst på den skalaen Quote
Sarlacc Posted September 25, 2010 Posted September 25, 2010 Momondo.com Her finner du fly og hotell. Ellers pleier det å lønne seg med en telefon til de som tar seg av reiser til Australia. De er kjempeflinke til å komme opp med alternativer. Sjekk også no.myplanet.com. Ring de og diskuter reisen. Quote
Geggi Posted September 27, 2010 Author Posted September 27, 2010 Takk for tips, Sarlacc. Men er det ingen som kjenner til om det er lurt å bestille av utenlandske reisebyråer? Dere på Østlandet for eksempel, er det ikke rimeligere å reise fra Gøteborg? Quote
MortenE Posted September 29, 2010 Posted September 29, 2010 http://wikitravel.org/en/Main_Page Syns jeg er bedre. Ikke så fancy som ensom- planet sia, men. Virker mer som lonely er sånn google side, som gir deg masse artikler om plassen, mens wiki har mer faktaside. Er vel litt både og ser jeg. Skal til Bagram, Afganistan og Karaganda, Kazakhstan nå neste uke, og Kaza er bedre omtalt i lonely enn wiki hvertfall... Wiki er ganske så sparsomme på opplysningene der.. Ang. bestillinger har jeg lite input siden jeg aldri bestiller noe selv. Men hører kollegaere som snakker varmt om denne; http://www.dohop.com/ og hotwire.com tror jeg den heter. Får bare saudi versjonen av google her, og den er mildt sagt ubrukelig så får ikke sjekket... Tviler sterkt på det er noe å hente på å reise ut fra gøteborg, er vel helst OSL, CPH og ARN som gjelder da, eller for deg blir det nesten enklere med LHR, spesiellt hvis du skal ha lavprisbiletter. Thai flyr OSL-BKK flere ganger i uka. M. Quote
Geggi Posted October 3, 2010 Author Posted October 3, 2010 Takk, Morten Du som er i bransjen vet kanskje om det finnes billigselskaper a la Norwegian i USA også? Har vært inne hos Southwest, Northwest, Delta, American Airlines og Continental men er ikke imponert over prisene. Kun i Norge det er så billig å fly innenriks? Quote
E_S Posted October 3, 2010 Posted October 3, 2010 Har flere ganger klart å få ganske rimelige billetter innenriks i USA med US Airways. Quote
Odd Sigurd Posted October 4, 2010 Posted October 4, 2010 Takk for tips, Sarlacc. Men er det ingen som kjenner til om det er lurt å bestille av utenlandske reisebyråer? Dere på Østlandet for eksempel, er det ikke rimeligere å reise fra Gøteborg? Hei,for noen år siden bestillte jeg tur til syden gjennom ett engelsk reisebyrå og sparte bortimot 15-20000kr på det i forhold til norske byråer.Det var jo bare til syden og ikke noen tur rundt globen,men tror nok allikevel at man kan spare noen kroner på å sitte foran skjermen og gjerne bestille en del av turen fra forskjellige land hjemme før man reiser og kanskje ta de siste delene mens man er på tur,ha laptop med og følg med på priser i det landet du er i kanskje.Gjør man det på denne måten så må man også huske på at man stort sett er eneste norske familien som sitter på flyet,uten at det gjorde noe som helst,man blir heller en "eksotisk"tilførsel på reisen for de andre medreisende.Håper det ordner seg for dere og at reisen blir overkommelig økonomisk for dere,god tur Quote
Geggi Posted October 4, 2010 Author Posted October 4, 2010 Glimrende, Odd Sigurd. Var det jeg håpet på at det var noen som hadde info om bruk av utenlandske reisebyråer Jeg skal definitivt sette inn støtet på det og i tillegg skal jeg sjekke ut US Airways' side Quote
Lorns Stavrum Posted October 4, 2010 Posted October 4, 2010 United flyr også i Usa, er vel samarbeidende med SAS Staralianse, har ikke sjekket pris imot de andre da det var ticket.no som sydde sammen pakke, fly, bil, overnatting, ifjor når vi var over, neste tur har vi tatt via expedia.no Lykke til med søk Quote
MortenE Posted October 5, 2010 Posted October 5, 2010 Jet Blue er Usa's svar på Norwegian; http://jetblue.com/ dem flyr mest fra Kennedy, men er blitt ganske så store. Southwest er jo regnet som lavprisselskapene's opphav, dog er dem nok mer som en legacy carrier å regne i dag.. M. Quote
Recommended Posts