Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hei! jeg syns min 92 w124 300DT har begynt å gå veldig dårlig i det siste, og syns den fusker/jukker litt på høyere turtall, Einar her på forumet satt på en tur her om dagen og kommenterte at den gikk omtrent som 300 sugediesel.

Dieselfilter er ikke byttet på en stund, så jeg har bestilt nytt, men virker nesten ikke som om turbo kobler inn, kan den være gåen?

Posted

Hei! jeg syns min 92 w124 300DT har begynt å gå veldig dårlig i det siste, og syns den fusker/jukker litt på høyere turtall, Einar her på forumet satt på en tur her om dagen og kommenterte at den gikk omtrent som 300 sugediesel.

Dieselfilter er ikke byttet på en stund, så jeg har bestilt nytt, men virker nesten ikke som om turbo kobler inn, kan den være gåen?

Prøv å koble på en turbotrykkmåler, så ser du fort det. Et lite t-stykke ved trykkvakta på venstre innerskjerm og slange inn i bilen så ser du ganske fort om den lader.

Posted

Må jo være noe galt når du sliter med å bli kvitt en gammel sprinter :-)

Det eneste jeg tenker på, er at vi kanskje skulle gjort rein slangene fra manifold til ALDA, da vil den få litt emre diesel når trykket begynner.

Så få sjekka for slakk i sneglehuset.

Men en grei start er å få kobla på en turbotrykksmåler.

Posted

Syns jeg kjente en liten slark i sneglehuset ja, både fram og tilbake og opp og ned når jeg tok litt i. . .

Uansett har jeg kjøpt turbotrykksmåler i dag som jeg skal montere i morra og se om jeg får noe trykk

Posted

Da har jeg montert turbotrykksmåler i helga, viser at den lader 0,7 som den skal. Byttet og dieselfilter, og syns det hjalp litt, har hvertfall ikke merket noe til den lugginga jeg kjente etter at jeg byttet dieselfilteret.

Skal ta ut og rense forfilteret (sila) i dag og for å se om det kan hjelpe litt.

Men den går fortsatt ikke like godt som TDT'en til dama (syns de gikk ganske likt da vi kjøpte den, så bruker den tildels til sammenligning. .)