Jump to content

Recommended Posts

Posted

Har hatt vibrasjon i automaten på B-klassen ved rundt 1000rpm og 20 km/t ca akkurat når 2 giret legges inn.

BOS sa at dette tydet på enten belte eller converter feil.

Bilen ble levert til Importør for å sjekke og eventuelt rett feil på garanti.

Har fått bilen tilbake, reima var ok, men de ville sjekke noe før de eventuelt byttet converter.

De tilsatte et "godstoff" for å hindre vibrasjon fra converter, og det skulle jeg kjøre med i noen dager, hvis vibrasjonen forsvant så viste de at det var feil med converter og ville da bytte denne........ :?

Er det noen som har erfaring med dette, som vet hva dette er.?

Jeg er veldig skeptisk, og ser for meg at dette aldri kommer til å virke..... :lol:

Posted

Så ingen her inne har hørt om dette før......kanskje ikke så rart jeg er skeptisk....bør kanskje ringe Kenneth og høre om dette er noe han har vært borti før... :lol:

Posted

Så ingen her inne har hørt om dette før......kanskje ikke så rart jeg er skeptisk....bør kanskje ringe Kenneth og høre om dette er noe han har vært borti før... :lol:

Forsvant vibrasjonen, da? Er det så viktig hva de heller på hvis de bytter converteren for deg?

Posted

Har aldri hørt om dette, men kan tenke meg at det kanskje er noe likt det stoffet

man kan tilsette akselolje for å forhindre at diffbremser hugger når man svinger.

Det eneste jeg har hørt om er test av aut.oljen for å se etter spor av frostvæske.

Oljen + en tilsats skal da stå 1-2 dager for å se om det skjer en forandring.

Uansett høres dette litt merkelig ut i mine ører, men du får sikkert svar hos

Bergs.

Guest Christian Strømstad
Posted

vvv.lubegard.com/~/C-230/Dr.+Tranny+Instant+Shudder+Fixx

Her har du et sånt godstoff jeg vet funker. En jeg kjenner fikk en helt vill risting i hele bilen i ca 70kmt og slenge oppi en slik tube som han ga en hundrings for fra sverige. Kjørte ca 1 mil så var det stilt og bilen var god som ny igjen... :)